Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hotelwifi  (gelezen 236 keer)

hotelwifi
« Gepost op: 2024/04/27, 11:29:47 »
Een hypothetische security-vraag.

Gestel: ik ben in het buitenland, ik zit in de avonden in een hotel en heb even niets te doen. Dan zou het bijvoorbeeld wel aangenaam zijn als ik via een Netflix of een Disneyplus een filmpje zou kunnen streamen.

Ik log in op de hotelwifi met een laptop waar een ubuntu/mint of anderszins, Debian based, Antix etc etc installatie op staat. Ik log in op mijn bijvoorbeeld Disneyplus account en ik ga filmpje kijken.
Op die laptop staat verder helemaal niets anders dan de standaard software, er staats niets op waarop ik eventueel met persoonlijke gegevens op ben ingelogd, er staan sowieso verder geen persoonlijke gegevens op. Het enige persoonlijke is dus mijn account van de streamingdienst in kwestie.

Hotelwifi heeft niet de reputatie altijd even veilig te zijn maar ik zit erop met een standaard dichtgetimmerde ubuntu / debian-based installatie. Hoe veilig is mijn account waarmee ik zit te streamen en hoe veilig ben ik?
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline bart85

  • Lid
Re: hotelwifi
« Reactie #1 Gepost op: 2024/04/27, 15:09:13 »
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.