Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: CyanogenMod voor Android: goed idee?  (gelezen 2029 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
CyanogenMod voor Android: goed idee?
« Gepost op: 2013/10/08, 23:47:18 »
Vandaag heb ik uit nieuwsgierigheid m'n Samsung Galaxy Gio, waar Android 2.3.7 Gingerbread op draaide, voorzien van een CyanogenMod, waardoor-ie nu draait op Android 4.2.2 Jellybean.

Dit is de handleiding die ik heb gebruikt:
http://www.mindwerks.net/2013/05/upgrade-samsung-galaxy-gio-to-cyanogenmod-10-1/

Alles lijkt goed te gaan, het ding is zelfs (voor mij totaal onverwacht) ineens een stuk sneller geworden. Wat zijn jullie ervaringen met CyanogenMod?
« Laatst bewerkt op: 2013/10/09, 00:02:22 door Pjotr »

Offline Kees3

  • Lid
Re: CyanogenMod voor Android: goed idee?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/09, 08:09:13 »
Vergelijkbaar met die van jou. Zeker voor de low-mid range samsung toestellen, omdat de eigen samsung schil vrij zwaar is.

Re: CyanogenMod voor Android: goed idee?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/09, 09:52:22 »
Ik heb het op een sony xperie neo v staan. Op zich bevalt het wel, alleen loopt het minder vlot dan de stock. Binnenkort ga ik maar eens kijken naar alternatieven.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: CyanogenMod voor Android: goed idee?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/10/09, 16:03:47 »
Heeft iemand een tip voor een goede taakbeheerder? CyanogenMod 10.1 is standaard heel kaal, en een taakbeheerder zit er niet bij.

Ik probeer nu AVG TuneUp, maar wellicht zijn er betere?

Re: CyanogenMod voor Android: goed idee?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/10/09, 16:42:15 »
FYI
In de laatste C't staat een stuk over CyanogenMod voor 'oude' smartphones.

En leuke tips voor 'oude' smartphones zoals een tracker voor je gestolen auto. :-)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: CyanogenMod voor Android: goed idee?
« Reactie #5 Gepost op: 2013/10/09, 18:12:42 »
FYI
In de laatste C't staat een stuk over CyanogenMod voor 'oude' smartphones.

En leuke tips voor 'oude' smartphones zoals een tracker voor je gestolen auto. :-)
Die had ik inderdaad even doorgebladerd in de supermarkt, waardoor ik zin kreeg om CyanogenMod te gaan proberen...  :)

Re: CyanogenMod voor Android: goed idee?
« Reactie #6 Gepost op: 2013/10/10, 08:27:50 »
cyanogen is inderdaad een mooie android rom, maar naast mooi ook stabiel genoeg voor dagelijks gebruik, dit kan je lang niet van elke 'custom rom' zeggen.

als taakbeheer gebruik ik 'Advanced Task Killer', vooral voor applicaties beeindigen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: CyanogenMod voor Android: goed idee?
« Reactie #7 Gepost op: 2013/10/10, 11:43:40 »
cyanogen is inderdaad een mooie android rom, maar naast mooi ook stabiel genoeg voor dagelijks gebruik, dit kan je lang niet van elke 'custom rom' zeggen.

als taakbeheer gebruik ik 'Advanced Task Killer', vooral voor applicaties beeindigen.
Dank voor de tip! Ik heb even wat gespeeld met 'Advanced Task Killer', maar 't is niet helemaal mijn ding. Ik denk dat ik maar even bij AVG TuneUp blijf...

Overigens valt me op dat ik in CyanogenMod Jelly Bean, in de praktijk veel minder behoefte heb aan een taakbeheerder dan in de Gingerbread van Samsung zelf. Het lijkt erop dat deze CyanogenMod uit zichzelf al, veel sneller nutteloze zooi uit z'n geheugen gooit.
« Laatst bewerkt op: 2013/10/10, 11:45:15 door Pjotr »

Re: CyanogenMod voor Android: goed idee?
« Reactie #8 Gepost op: 2013/10/10, 11:47:28 »
tja, verschil moet er wezen he :p

maarja cyanogenmod heeft niet al die samsung zooi en de fabrieks apps dat scheeld al een heel eind aan geheugengebruik