Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Defecte Tablet als externe HD  (gelezen 423 keer)

Defecte Tablet als externe HD
« Gepost op: 2015/07/21, 08:32:36 »
Is het mogelijk om  een defecte tablet (het scherm van mijn Nexus 7 is defect door een val, maar hij werkt verder wel) als externe HD te gebruiken?
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Defecte Tablet als externe HD
« Reactie #1 Gepost op: 2015/07/21, 09:03:21 »
Nee, dat gaat niet.
Om meer aan de weet te komen over het inwendiige van dat apparaat zijn op youtube filpjes te bekijken.
Zoek dan op de term Nexus 7 disassembly. En voor reparatie v/h apparaat zie bijvoorbeeld ook : ifixit (het scherm is makkelijk te vervangen, kosten zijn hoog)

Re: Defecte Tablet als externe HD
« Reactie #2 Gepost op: 2015/07/21, 11:33:38 »
Het is een usb achtig apparaat. Als je het interne geheugen nog kunt benaderen door aankoppelen kun je hem als usb stick ding gebruiken. Wel te weinig ruimte om het HDD te gaan noemen.
Wij gebruiken oude rondslingerende mp3 spelers waar de accu niet goed meer van is soms nog als usb stick. Een mp3 speler gaat nog maar een tablet is wel wat groot en onhandig (en meestal vrij klein) om als usb stick te gaan gebruiken denk ik zo.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Defecte Tablet als externe HD
« Reactie #3 Gepost op: 2015/07/21, 12:58:42 »
Om hem te laten repareren was al geen optie, vandaar mijn vraag.
Maar dan ga ik hem als usb-stick gebruiken.

Bedankt voor de reacties.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Re: Defecte Tablet als externe HD
« Reactie #4 Gepost op: 2015/07/21, 17:58:09 »
Ik zou ook een slag om de arm houden voor wat betreft betrouwbaarheid.
Als het scherm kapot is kan het zijn dat er intern vloeistof lekt. Als dit op de verkeerde electronica komt kan het zijn dat de tablet helemaal niet meer werkt.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore