Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST]Router Netgear WNR2000 storing bluetooth  (gelezen 4311 keer)

Offline loti

  • Lid
[OPGELOST]Router Netgear WNR2000 storing bluetooth
« Gepost op: 2010/01/24, 13:35:31 »
Dag allemaal.

De laatste tijd komt het regelmatig voor dat mijn UPC internetverbinding wordt onderbroken omdat de router Netgear WNR2000 spontaan herstart (alsof de stroom wordt onderbroken) waarna de verbindig weer wordt hersteld.
Ik werk met Ubuntu 9.10.

Wie weet een mogelijke oorzaak?

Mvg Ies
« Laatst bewerkt op: 2010/01/29, 11:24:40 door loti »

Offline ivo

  • Lid
Re: Router Netgear WNR2000 storing
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/24, 14:42:22 »
Dat zal niet aan Ubuntu liggen.
Slecht contact in het kabeltje van de voeding?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline loti

  • Lid
Re: Router Netgear WNR2000 storing
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/26, 20:45:04 »
De oorzaak ligt waarschijnlijk aan bluetooth. Sinds ik deze heb uitgeschakeld heeft de storing zich niet meer voorgedaan, maar hierdoor is het probleem niet opgelost.
Want hierdoor kan ik mijn bluetooth muis of mijn draadloos internet niet meer gebruiken.

Offline timosha

  • Lid
Re: Router Netgear WNR2000 storing
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/28, 17:12:25 »
De oorzaak ligt waarschijnlijk aan bluetooth. Sinds ik deze heb uitgeschakeld heeft de storing zich niet meer voorgedaan, maar hierdoor is het probleem niet opgelost.
Want hierdoor kan ik mijn bluetooth muis of mijn draadloos internet niet meer gebruiken.


Bluetooth en Wi-Fi zitten mekaar vaak in de weg, zeker als de transceivers dicht bij elkaar staan. BT en Wi-Fi gebruiken beide de 2.4 Ghz ISM band. Dat hoeft op zich geen probleem te zijn.

Het probleem is het volgende: Wi-Fi gebruikt DSSS (Direct Sequence Spread Spectrum). In functie van de bandbreedte staan er 2 of 3 SS carriers. BT gebruikt FHSS (Frequency Hopping Spread Spectrum). Dat wil zeggen dat BT constant over de gehele band springt en dan komen DSSS en FHSS mekaar wel eens tegen.

Als er in mijn huis naast de Wi-Fi router nog twee laptops met Wi-Fi aanstaan werkt mijn BT toetsenbord en muis niet meer of heel langzaam. En als ik dan mijn 2.4 Ghz Hybrid FHSS modelbesturingzenders wil programmeren is het helemaal gedaan met Wi-Fi en BT.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Offline loti

  • Lid
Re: Router Netgear WNR2000 storing bluetooth
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/29, 11:23:44 »
Bedankt voor de verklaring van dit probleem. Het klopt inderdaad dat het soms enkele uren goed gaat en dan ineens de verbinding wordt verbroken.