Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: structuur en organisatie Ubuntu-NL  (gelezen 3206 keer)

Offline nicolas

  • Lid
structuur en organisatie Ubuntu-NL
« Gepost op: 2007/01/09, 08:42:51 »
Op zaterdag 3 februari komen een aantal Ubuntu-NL mensen bijelkaar om naast het gezellig borrelen ook te praten over hoe wij verder gaan met Ubuntu in NL als groep. Zie ook de pagina op de ubuntu wiki

Citaat
De nadruk zal liggen op gezelligheid en socializen, maar ook is er tijd ingeruimd voor de wat serieuzere zaken. Ubuntu NL groeit hard en om ervoor te zorgen dat het geen chaos wordt, gaan we met z'n allen bepalen hoe we het in de toekomst aan gaan pakken.
Zoals mensen wellicht weten heeft Ubuntu sinds kort een dedicated community manager: Jono Bacon. Hij heeft op de laatste Ubuntu developers conferentie een aanzet gegeven over het structureren van ubuntu local communities. Zie oa deze pagina op de Ubuntu wiki:

https://wiki.ubuntu.com/LoCoTeamsUDSMVSpecs/UnifyingLoCoTeamResources/BOFDetails?highlight=%28LoCo%29

Dennis heeft hierin volgens mij al een grote stap gemaakt door middels het Django framework een compleet pakket voor forum, planet etc. op te leveren en beschikbaar te stellen aan een ieder die dat wil.

Om alvast een platform te bieden voor ideeen in NL wil ik voorstellen om op ons Ubuntu-NL forum, naast de reeds bestaande onderdelen ook een onderdeel maken waarin we specifiek kunnen discussieren, aanzetten geven, adviseren etc. over ons als LoCo.

Wat vinden jullie van dit idee?
Nico Veenkamp
Open Source Solutions for Internet

Offline Soul-Sing

  • Lid
structuur en organisatie Ubuntu-NL
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/09, 10:33:12 »
Citaat
Om alvast een platform te bieden voor ideeen in NL wil ik voorstellen om op ons Ubuntu-NL forum, naast de reeds bestaande onderdelen ook een onderdeel maken waarin we specifiek kunnen discussieren, aanzetten geven, adviseren etc. over ons als LoCo.
dat is in nieuwe open structuur een goed idee lijkt mij. je zou wat mij betreft de eerste aanzetten kunnen geven. en anderen natuurlijk ook!

structuur en organisatie Ubuntu-NL
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/09, 10:34:48 »
nicolas: Daar is *dit* deel van het forum precies voor bedoeld... :)

Offline nicolas

  • Lid
structuur en organisatie Ubuntu-NL
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/09, 22:31:25 »
OK, was me inderdaad even ontschoten. I stand corrected (and moved :) ).
Nico Veenkamp
Open Source Solutions for Internet

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
structuur en organisatie Ubuntu-NL
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/13, 23:05:57 »
Dat vind ik een strak plan,
Waar het op promoten e.d. aankomt, zit iedereen nu een beetje te freeweelen (wat is de Nederlandse term ?)....
Zeker richt bedrijfsleven moeten we ons presenteren als één orgenisatie en zeker niet als een bijeengeraapt zooitje loslopende hobbyisten.
Dit is m.i. dan ook één van de dingen die op 3 feb besproken moeten worden.
Krijgen we het bedrijfsleven mee, dan gaat de rest vanzelf (hier mee bedoel ik professionele ondersteuning voor bedrijfsmatige gebruikers).

Groeten van een hobbyist,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Soul-Sing

  • Lid
structuur en organisatie Ubuntu-NL
« Reactie #5 Gepost op: 2007/01/14, 10:28:53 »
Citaat van: r0n.
Dat vind ik een strak plan,
Waar het op promoten e.d. aankomt, zit iedereen nu een beetje te freeweelen (wat is de Nederlandse term ?)....
Zeker richt bedrijfsleven moeten we ons presenteren als één orgenisatie en zeker niet als een bijeengeraapt zooitje loslopende hobbyisten.
Dit is m.i. dan ook één van de dingen die op 3 feb besproken moeten worden.
Krijgen we het bedrijfsleven mee, dan gaat de rest vanzelf (hier mee bedoel ik professionele ondersteuning voor bedrijfsmatige gebruikers).

Groeten van een hobbyist,
Ron
mag ik daar prof./duidelijke ondersteuning van scholen aan toevoegen?
er zijn hier op het forum vanuit enkele scholen niet mis te verstane aanzetten gegeven.ik heb het idee dat ze wat meer van ons verwachten.
 : http://forum.ubuntu-nl.org/message/63292#p63292

gr leon

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
structuur en organisatie Ubuntu-NL
« Reactie #6 Gepost op: 2007/01/14, 11:02:07 »
Citaat van: leoquant
mag ik daar prof./duidelijke ondersteuning van scholen aan toevoegen?
Blijkbaar ben ik (zoals gewoonlijk) niet duidelijk genoeg.
Een bedrijf, school, instantie, gemeente enz. zal niet snel overstappen op een ander OS, zolang daar geen ondersteuning voor is.
Wat nodig is, is minimaal een Nederlands-talige helpdesk, die te bereiken is van 8:00 tot 18:00 op werkdagen.
Eerst moet dus het bedrijfsleven (de automatiserings tak) overstag gaan, pas daarna kan je gaan denken aan andere bedrijven en instellingen als gebruikers.
Er zijn niet veel bedrijven/instellingen/scholen, die zelf supporting zijn v.w.b. de automatisering en ook nog voldoende kennis en ervaring in huis hebben, om over te stappen op een ander OS.
Hier heb ik wel een paar ideeën over, maar gezien het gevaar in deze van een verkeerde markt benadering, dient dit eerst doorgesproken te worden met "de groep", zodat we allemaal dezelfde kant op kijken.

Dit was weer een vaag stukje, maar hopelijk begrijp je me.....
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Soul-Sing

  • Lid
structuur en organisatie Ubuntu-NL
« Reactie #7 Gepost op: 2007/01/14, 11:07:11 »
je toelichting doet wonderen. 3 febr. d-day. :)

structuur en organisatie Ubuntu-NL
« Reactie #8 Gepost op: 2007/01/14, 11:32:38 »
r0n: maar die helpdesk is er. Bijvoobeeld bij openoffice.nl of osso.nl

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
structuur en organisatie Ubuntu-NL
« Reactie #9 Gepost op: 2007/01/14, 12:00:39 »
Dat weet ik Dennis,
maar daar kan je (dacht ik) niet terecht, wanneer Ubuntu problemen geeft op een PC.
Waar ik op doel is, dat er een bedrijf moet zijn, dat volledige professionele ondersteuning kan geven over alle ubuntu-Linux gerelateerde onderwerpen en problemen.
Het mooiste zou het zijn, wanneer een (grote) automatiseerder naast het bekendste OS, ook hulp kan bieden voor Ubuntu systemen.
Wanneer een automatiseerder hiermee zou kunnen en willen adverteren, dan is er een barrieëre minder lijkt me.
Een bedrijf zou dan b.v. ook een hulp- en /of servicecontract kunnen afsluiten, om zodoende de continuïteit van het bedrijf te waarborgen.
ik ga eens zoeken of er dergelijke bedrijven zijn in het Nederlandstaalgebied.

Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
structuur en organisatie Ubuntu-NL
« Reactie #10 Gepost op: 2007/01/14, 12:09:14 »
Gevonden:
Mingos biedt vanuit Arnhem ondersteuning en de mogelijkheid van contracten voor het bedrijfsleven,
Osso heeft deze mogelijkheden vanuit Groningen.
Wat ik graag zou zien, is een advertentie over Ubuntu systemen en mogelijkheden van b.v. Getronics, CMG, of ander bedrijf met een landelijke organisatie.
Of wil ik het nu te mooi :lol:

Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.