Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Commodore C64 met i7?  (gelezen 6814 keer)

Online MKe

  • Lid
Commodore C64 met i7?
« Gepost op: 2012/02/10, 06:43:53 »
Blijkbaar is de commodore64 weer uitgebracht
http://www.commodoreusa.net/CUSA_C64.aspx
Het topmodel heeft een i7 en 4gb ram:). Er kan gekozen worden om op te starten in pc mode met een linux gebaseerde os of in c64 mode voor ons oldtimers. Geweldig ding :D

Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/10, 10:06:07 »
Het is Ubuntu met een C64-skin.

Online MKe

  • Lid
Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/10, 10:10:36 »
Maar het apparaat ziet er wel geweldig uit :)

Offline Tom

  • Lid
Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/10, 10:20:06 »
Schitterend zelfs en de species zijn ook niet verkeerd.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Wout55

  • Lid
Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/10, 10:37:14 »
Hij is wel aan de prijs. Was in 1986 mijn eerste pc.  ^-^

Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/02/10, 10:42:01 »
Aan de prijs? 999 dollar voor 4 GB RAM, 1 TB harddisk 7200 RPM, 5 USB-poorten, DVI-poort, HDMI-poort, videokaart die 1080p kan afspelen met 512 MB DDR3, Card Reader en een CD/DVD-brander en dat alles in een form factor die nauwelijks meer ruimte dan een toetsenbord inneemt? Dat valt best mee hoor.
« Laatst bewerkt op: 2012/02/10, 10:45:53 door Vistaus »

Offline Wout55

  • Lid
Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/02/10, 10:55:32 »
Als je het vergelijkt met de prijs in 1986 wel, al weet ik totaal niet meer hoeveel harde guldentjes je daarvoor neer moest tellen. =D

Online MKe

  • Lid
Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/02/10, 13:13:33 »
Maar in 1982 was hij best duur hoor. Later ging de prijs zo hard omlaag dat een pakje boter bijna nog duurder was. Ik heb die van mij in 1989 gekocht voor f20.00 geloof ik :) Moets er nog wel f10.00 bij betalen voor een turbo-loader of zoiets.

Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #8 Gepost op: 2012/02/10, 18:07:45 »
Maar dan is hij nog te duur, omgerekend. Als jij dat "het valt wel mee hoor" vind. Dat is nog altijd 1100 euro!
Zeg nu nog eens dat het wel meevalt!!

1100 euro? 999 dollar? Volgens mij eerder 750 euro. :rolleyes:

Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #9 Gepost op: 2012/02/10, 19:54:10 »
Aan de prijs? 999 dollar voor 4 GB RAM, 1 TB harddisk 7200 RPM, 5 USB-poorten, DVI-poort, HDMI-poort, videokaart die 1080p kan afspelen met 512 MB DDR3, Card Reader en een CD/DVD-brander en dat alles in een form factor die nauwelijks meer ruimte dan een toetsenbord inneemt? Dat valt best mee hoor.
Als je het heel snel zegt, valt het wel mee ja.
Maar dan is hij nog te duur, omgerekend. Als jij dat "het valt wel mee hoor" vind. Dat is nog altijd 1100 euro!
Omgerekend 2420 gulden!

Zeg nu nog eens dat het wel meevalt!!
* Vistaus heeft een hekel aan mensen die omrekenen naar guldens.

Hoe dan ook, je kunt wel zeggen dat het duur is voor wat je krijgt maar waarom heeft Mac OSX dan een marktaandeel van 6,5% en groeiende? Dat zijn ook vrij matige specs voor die prijs, maar alles werkt wel goed samen net als op deze nieuwe Commodore. Dus prijs zegt niet zoveel wat dat betreft.

En Stefan heeft gelijk, geen 1100 euro maar 750: http://finance.yahoo.com/currency-converter/#from=USD;to=EUR;amt=999

Online MKe

  • Lid
Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #10 Gepost op: 2012/02/10, 21:54:26 »

* Vistaus heeft een hekel aan mensen die omrekenen naar guldens.

Vistaus is te jong om te snappen dat je 30 jaar met guldens rekenen moeilijk afwent :D

Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #11 Gepost op: 2012/02/10, 22:37:23 »
Schitterend !! Ik hoop stiekem dat Acornsoft de BBC-computer ook revived ;)

Sweet memory ik ga even kijken op zolder of ze allebei nog even kan opstarten :)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #12 Gepost op: 2012/02/10, 22:52:43 »
Volgens mij was het de bedoeling dat ze nu met Ubuntu geleverd worden maar later met andere software wat nu nog niet helemaal af is of zo.

Heeft het oude uiterlijk maar ik heb toch liever het origineel dat dit.

Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #13 Gepost op: 2012/02/10, 23:05:47 »
ziet er leuk uit, maar ik wil een echte C64.
en dan bedoel ik met 64kB RAM en een MOS 6510 processor.

hoewel het leuk lijkt vind ik dit meer echt een andere computer met het uiterlijk van.
maar ik wil hem ook voor de software (en dan vooral, NIBBLY)


leuk detail: ik ken de Comodore 64 van school.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Online MKe

  • Lid
Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #14 Gepost op: 2012/02/10, 23:12:34 »
Natuurlijk is het niet gelijk aan het origineel. Dit is gewoon een goede moderne computer met een retro uiterlijk. Het origineel heb je niet echt veel meer aan behalve dan wat nostalgische gevoelens kweken.

Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #15 Gepost op: 2012/02/11, 10:07:19 »
Precies. Ik zou persoonlijk dan trouwens voor de Vic Slim gaan. Platte toetsen, dun ontwerp maar nog steeds veel kracht in het vooronder en dat allemaal in zo'n form factor :)

Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #16 Gepost op: 2012/02/11, 10:08:56 »

* Vistaus heeft een hekel aan mensen die omrekenen naar guldens.

Vistaus is te jong om te snappen dat je 30 jaar met guldens rekenen moeilijk afwent :D

Ik heb na 10 jaar reizen met lijn 158 Almere-Amsterdam ook gewend geraakt aan het feit dat ie sinds 11 dec 2011 hernummerd is naar 328, dus die guldens moet dan ook een piece-of-cake zijn. Of ik denk te makkelijk omdat ik een jonge geest hebt ;)

Offline Wout55

  • Lid
Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #17 Gepost op: 2012/02/11, 10:51:05 »
@Vistaus, of het door de jeugd komt weet ik niet,maar het is wel veel te simpel gedacht. Dat het nummer van een bus verandert is lastig, maar slechts een los feit. Dat je valuta verandert is veel ingrijpender omdat je hele waardensysteem op zijn kop gezet wordt. Daarom gaven veel mensen kort na de invoering van de euro veel te veel geld uit omdat ze de waarde van de euro hetzelfde beschouwden als de waarde van de gulden. Vooral de horeca had en heeft daar erg veel last van.  XD Maar dan wel in hun voordeel. Grappig ook dat een in de VS dure pc voor ons goedkoper overkomt omdat de euro nu eenmaal 1,34 dollar waard is. Moet je kijken hoe goedkoop de Griekse computers over een paar jaar worden.  ^-^

Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #18 Gepost op: 2012/02/11, 11:21:59 »
En Stefan heeft gelijk, geen 1100 euro maar 750: http://finance.yahoo.com/currency-converter/#from=USD;to=EUR;amt=999

750 euro, dat is wel 30000 Belgische Frank! :P
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #19 Gepost op: 2012/02/11, 12:15:39 »
@Vistaus, of het door de jeugd komt weet ik niet,maar het is wel veel te simpel gedacht. Dat het nummer van een bus verandert is lastig, maar slechts een los feit. Dat je valuta verandert is veel ingrijpender omdat je hele waardensysteem op zijn kop gezet wordt. Daarom gaven veel mensen kort na de invoering van de euro veel te veel geld uit omdat ze de waarde van de euro hetzelfde beschouwden als de waarde van de gulden. Vooral de horeca had en heeft daar erg veel last van.  XD Maar dan wel in hun voordeel. Grappig ook dat een in de VS dure pc voor ons goedkoper overkomt omdat de euro nu eenmaal 1,34 dollar waard is. Moet je kijken hoe goedkoop de Griekse computers over een paar jaar worden.  ^-^

Amerikaanse prijzen worden altijd opgegeven zonder de belastingen, omdat die per staat verschillen. Zou je zo'n apparaat in Nederland of België kopen, reken er dan op dat door alle belastingen (BTW, invoerrechten, etc.) de prijs in Dollars minimaal evenveel zal zijn als de prijs in Euro's.  999 USD wordt dan minimaal 999 Euro.

Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #20 Gepost op: 2012/02/11, 12:23:33 »
Het is Ubuntu met een C64-skin.
Linux Mint Julia.

Je kan de iso's gewoon downloaden voor wie zin heeft ;)
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #21 Gepost op: 2012/02/11, 13:07:33 »
@Vistaus, of het door de jeugd komt weet ik niet,maar het is wel veel te simpel gedacht. Dat het nummer van een bus verandert is lastig, maar slechts een los feit. Dat je valuta verandert is veel ingrijpender omdat je hele waardensysteem op zijn kop gezet wordt. Daarom gaven veel mensen kort na de invoering van de euro veel te veel geld uit omdat ze de waarde van de euro hetzelfde beschouwden als de waarde van de gulden. Vooral de horeca had en heeft daar erg veel last van.  XD Maar dan wel in hun voordeel. Grappig ook dat een in de VS dure pc voor ons goedkoper overkomt omdat de euro nu eenmaal 1,34 dollar waard is. Moet je kijken hoe goedkoop de Griekse computers over een paar jaar worden.  ^-^

Amerikaanse prijzen worden altijd opgegeven zonder de belastingen, omdat die per staat verschillen. Zou je zo'n apparaat in Nederland of België kopen, reken er dan op dat door alle belastingen (BTW, invoerrechten, etc.) de prijs in Dollars minimaal evenveel zal zijn als de prijs in Euro's.  999 USD wordt dan minimaal 999 Euro.

Dat weet je niet van te voren. Ik heb bijv. mijn HP Touchpad ook uit Amerika besteld en de prijs die er stond was al incl. BTW. Denk dat dat dus per site verschilt wat ze er wel en niet bijzetten.

Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #22 Gepost op: 2012/02/11, 13:11:32 »
Het is Ubuntu met een C64-skin.
Linux Mint Julia.

Je kan de iso's gewoon downloaden voor wie zin heeft ;)

Ik denk dat je toch de site eens opnieuw mag bekijken, want het is geen Linux Mint maar Ubuntu:
"Units come with the Ubuntu 10.10 (Maverick Meerkat) operating system on disk ready to install."

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #23 Gepost op: 2012/02/11, 14:15:45 »
@Vistaus, of het door de jeugd komt weet ik niet,maar het is wel veel te simpel gedacht. Dat het nummer van een bus verandert is lastig, maar slechts een los feit. Dat je valuta verandert is veel ingrijpender omdat je hele waardensysteem op zijn kop gezet wordt. Daarom gaven veel mensen kort na de invoering van de euro veel te veel geld uit omdat ze de waarde van de euro hetzelfde beschouwden als de waarde van de gulden. Vooral de horeca had en heeft daar erg veel last van.  XD Maar dan wel in hun voordeel. Grappig ook dat een in de VS dure pc voor ons goedkoper overkomt omdat de euro nu eenmaal 1,34 dollar waard is. Moet je kijken hoe goedkoop de Griekse computers over een paar jaar worden.  ^-^

Amerikaanse prijzen worden altijd opgegeven zonder de belastingen, omdat die per staat verschillen. Zou je zo'n apparaat in Nederland of België kopen, reken er dan op dat door alle belastingen (BTW, invoerrechten, etc.) de prijs in Dollars minimaal evenveel zal zijn als de prijs in Euro's.  999 USD wordt dan minimaal 999 Euro.

Dat weet je niet van te voren. Ik heb bijv. mijn HP Touchpad ook uit Amerika besteld en de prijs die er stond was al incl. BTW. Denk dat dat dus per site verschilt wat ze er wel en niet bijzetten.

Als een nieuwssite, krant oid in Amerika een prijs noemt, dan is dat zonder de lokale belastingen en ook zonder alle kosten die je moet maken om het in Nederland te krijgen. Maar laten we het niet te ingewikkeld maken ;)

Hypothetische situatie:
Stel dat er geen lokale belastingen in Amerika afgedragen hoeven te worden.
999 Dollar is op dit moment zo'n 760 Euro.
Stel dat je 100 Euro aan verzendkosten moet betalen (goedkoper kan vast wel, maar dan duurt het weken/maanden voordat het aankomt.)
Tussenbedrag: 860 euro.

De douane wil bij alles wat je invoert van buiten de EU geld hebben. Voor een computer is dat dacht ik 6%
Tussenbedrag: 911,60 Euro

Over dit bedrag moet je ook nog eens 19% BTW betalen:
1084,80 Euro.
Administratiekosten: ergens tussen de 10 en 20 euro.

Totaalbedrag: ongeveer 1100 Euro.

Importeer je als Winkel grote hoeveelheden, dan kan je vast op een aantal plekken bezuinigen (inkoop, verzending, enz.) Stel dat je per computer 100 euro bespaart: Dan kom je op ongeveer 999 Euro uit.

Overigens vraag ik me wel af hoe de Amerikaanse winkel waar jij je apparaat besteld hebt de Amerikaanse belastingen, verzendkosten, invoerrechten en Nederlandse BTW al verrekent. Een deel van die kosten hebben zij helemaal niks mee te maken, de douane komt of bij jou zelf om geld vragen, of ze doen het via de vervoerder van je pakket die het weer bij jou komt innen.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #24 Gepost op: 2012/02/11, 14:36:02 »
Heb maar eens via een website uitgerekend hoeveel het moet zijn, en kom uit op zo'n 991 Euro voor een PC die 999 Dollar kost. Zat ik er toch mooi 1% naast  8-)