Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Commodore C64 met i7?  (gelezen 6855 keer)

Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #25 Gepost op: 2012/02/11, 14:42:05 »
Het is Ubuntu met een C64-skin.
Linux Mint Julia.

Je kan de iso's gewoon downloaden voor wie zin heeft ;)

Ik denk dat je toch de site eens opnieuw mag bekijken, want het is geen Linux Mint maar Ubuntu:
"Units come with the Ubuntu 10.10 (Maverick Meerkat) operating system on disk ready to install."
Ik denk dat je mijn post toch eens opnieuw mag bekijken:
"Je kan de iso's gewoon downloaden voor wie zin heeft ;)"

Indien je het nog niet door hebt,


BTW, het feit dat de bootsplash "Linux Mint" zegt gaf het ook wel al weg.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #26 Gepost op: 2012/02/11, 15:40:17 »
Waarom zegt de website dan Ubuntu 10.10 beste SeySayux?

Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #27 Gepost op: 2012/02/11, 16:00:20 »
@Johan:

"Overigens vraag ik me wel af hoe de Amerikaanse winkel waar jij je apparaat besteld hebt de Amerikaanse belastingen, verzendkosten, invoerrechten en Nederlandse BTW al verrekent. Een deel van die kosten hebben zij helemaal niks mee te maken, de douane komt of bij jou zelf om geld vragen, of ze doen het via de vervoerder van je pakket die het weer bij jou komt innen."

Omdat er geen invoerrechten op tablets zitten en die site keek naar je IP-adres om te bepalen wat de totaalprijs voor jou land is.

Trouwens, ik weet niet waarom jij in jou berekening invoerrechten meerekent maar over computers en laptops betaal je geen invoerrechten beste Johan.

Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #28 Gepost op: 2012/02/11, 18:02:05 »
Waarom zegt de website dan Ubuntu 10.10 beste SeySayux?
omdat dat ook klopt.

CommodoreOS VISION is al geïnstalleerd en is baseert op Linux Mint Julia.
en Ubuntu 10.10 krijg je er bij op disk.
want die krijg je "on disk ready to install", dus hij is nog niet geïnstalleerd, je krijgt het er enkel bij zodat je het kan installeren.
met disk bedoelen ze in dit geval dus CD of DVD, niet Hard Disk.

ik heb hem ook gedownload en gestart, en kreeg met een trage DVD drive ook het Mint bootscherm.
vanaf een snellere DVD drive en via HDD echter gewoon het splash scherm van Commodore OS zelf.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #29 Gepost op: 2012/02/11, 21:41:34 »
Dat OS ziet er toch niet uit ???
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Wout55

  • Lid
Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #30 Gepost op: 2012/02/12, 10:14:13 »
Dat OS ziet er toch niet uit ???
Dat is nou nostalgie, vooral dat lettertype, dan komen allerlei warme herinneringen terug. =D Zou het toch voor geen geld van de wereld meer willen gebruiken.
Kijk een VAX, daar heb ik toch nog prettiger herinneringen aan. Daar kon je wat mee.

Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #31 Gepost op: 2012/02/12, 10:17:23 »
Mja, zo'n nieuwe Commodore (en dan vooral ie die platte Vic Slim) kun je natuurlijk ook altijd kopen en er een nieuwere Ubuntu-versie oppleuren of een ander systeem wat je prettig vind ;)

Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #32 Gepost op: 2012/02/12, 12:02:09 »
Ik was een beetje nieuwsgierig welk moederbordje ze gebruikte en dat is de Jetway JNC98-525-LF
Dit is zeer beslist een goed bordje, maar zeer zeker niet goedkoop:
Voorbeeld:
http://www.mini-tft.de/xtc-neu/product_info.php/info/p42901_Jetway-JNC98-525-LF--Mainboard--Mini-ITX--inkl--In.html

Dus je zou de goedkoopsteC64 kunnen kopen en zelf het moederbordje kunnen aanschaffen+geheugen+HD+wifi kaartje-Bijvoorbeeld deze:
http://www.logicsupply.com/products/int_6205


Je zal dan goedkoper uit zijn maar valt me wel op dat ze kwaliteit in die nieuwe C64 stoppen, wat best wel de prijs rechtvaardigt als kant&klaar product.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #33 Gepost op: 2012/02/13, 18:17:33 »
@femke: Nee, want Johan berekende 6% importkosten die niet bestaan. Over computers, smartphones, laptops en tablets betaal je 0% importtax. Daarbij maakte iemand van jullie een foute berekening want het is 756 euro zonder 19% btw meegerekend: http://finance.yahoo.com/currency-converter/#from=USD;to=EUR;amt=999

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #34 Gepost op: 2012/02/13, 18:55:31 »
Over computers, smartphones, laptops en tablets betaal je 0% importtax.

Blijkbaar zijn er nieuwe EU-regels (boven een vrijstelling voor eigen gebruik, dat lijkt me anders als je het op de markt wilt brengen). Bron?

OT: cool ding, die commodore 64, en ook prima specificaties. Weer eens iets anders dan een Mac, waarbij de pc in het scherm zit  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline MKe

  • Lid
Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #35 Gepost op: 2012/02/13, 21:07:26 »
Dat OS ziet er toch niet uit ???
=D
Dit was het origineel van Amiga:

En van de echte C64:

De kleuren waren gekozen omdat die het beste zouden werken op een TV uit die tijd. Dat waren natuurlijk nog ouderwetse electronen kanonnen en zelfs geen 100 HZ  ;)

Ik mis het soms ook nog wel eens. Was een uitstekend OS voor die tijd, 4096 kleuren, pre-empetitive multitasking en een microkernel, toen anderen nog het mono-tasking MS-DOS gebruikten of het monochrome Macintosh OS. Maar zoals iemand het hier al zei, nu zou ik er niet meer mee willen werken voor het echie. Een paar jaar geleden heb ik mijn Amiga 500 van de zolder gehaald en nog eens aangezet. Na 5 minuten geloofde ik het wel en heb een advertentie op Marktplaats gezet en verkocht. Het is toch echt verleden tijd.
« Laatst bewerkt op: 2012/02/13, 21:09:24 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #36 Gepost op: 2012/03/21, 22:44:16 »

Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #37 Gepost op: 2012/03/22, 18:13:19 »
Haha dan kan je ook nog ROX Desktop installeren op Ubuntu. :P
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #38 Gepost op: 2012/03/22, 18:48:40 »
Gijs gaat zijn Commodore 128 D gezellig voorzien van een mini ATX bordje en wat ander geknoei. Wellicht zal de C64 ook een soortgelijk lot niet ontlopen. Ook gaat Gijs zijn zoon dwingen om de door hem weggegooide 1084 monitor, te vervangen door een zelfde monitor op straffe van geen internet  aansluiting bij het in gebreke blijven van vervanging. :evil:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline MKe

  • Lid
Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #39 Gepost op: 2012/03/22, 19:32:14 »
Gijs gaat zijn Commodore 128 D gezellig voorzien van een mini ATX bordje en wat ander geknoei. Wellicht zal de C64 ook een soortgelijk lot niet ontlopen. Ook gaat Gijs zijn zoon dwingen om de door hem weggegooide 1084 monitor, te vervangen door een zelfde monitor op straffe van geen internet  aansluiting bij het in gebreke blijven van vervanging. :evil:
Kan Gijs weer lekker hoofdpijn krijgen van de PAL resoluties in interlace mode  :evil:

Re: Commodore C64 met i7?
« Reactie #40 Gepost op: 2012/03/22, 19:46:56 »
Het is niet anders, het moet wel retro blijven. Ik kan natuurlijk wel de monitor aanpassen naar eigen inzicht. 8-)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.