Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Topic datum-bug  (gelezen 1787 keer)

Topic datum-bug
« Gepost op: 2014/10/12, 19:25:48 »
Ik zag net dat mijn Ubuntu-gespot topic niet meer in op de eerste pagina van Algemeen stond terwijl het laatste bericht deze week nog was. Al zoekende kwam ik het topic toch weer tegen en blijkt dat ik gelijk had: 6 oktober. Maar vreemd genoeg zegt het topic zelf dat er al 30 dagen niet op gereageerd is :o Ik heb een screenshot gemaakt van deze bug, wellicht dat er meer topics zijn waarbij dit voorkomt.


(klik om te vergroten)

Zoals je kunt zien was de laatste post dus van 6 oktober en daaronder staat er dus dat er al 30 dagen niet meer gereageerd is.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Topic datum-bug
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/12, 19:37:43 »
Er was inderdaad laatst een bestandssysteemfout opgetreden in de server geloof ik. Taakje voor het beheerteam? :P

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Topic datum-bug
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/12, 19:57:16 »
Dat zal inderdaad nog komen door de crash van de database. Voor zover als dat kan zijn de database en het bestandssysteem gerepareerd, maar dit soort foutjes kunnen er helaas nog in zitten.

Re: Topic datum-bug
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/12, 20:38:58 »
En inmiddels nog eentje: ik kreeg een melding van een nieuw ongelezen bericht in Documentatie maar er was helemaal geen nieuw bericht en ook niet iemand die zijn/haar bericht bewerkt had waardoor het systeem dat triggerde :o

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Topic datum-bug
« Reactie #4 Gepost op: 2014/10/12, 21:09:08 »
Dat zou ook kunnen ja.
Hou er wel rekening mee dat er twee verschillende overzichten zijn voor "ongelezen berichten".

Eentje voor ongelezen berichten sinds je laatste bezoek. Die zie je met bijv. http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=unread
Een nieuw bezoek begint wanneer je sessie verlopen is of wanneer je inlogt vanaf een andere browser/apparaat.

De tweede is voor alle ongelezen berichten: http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=unread;all;start=0
Hier staan alle topics die je niet bekeken hebt.

Zo heb je voor het documentatiedeel deze links: ongelezen sinds laatste bezoek en alle ongelezen berichten

Deze ongelezen berichten per forumonderdeel kan je bereiken door op het icoontje links van dat onderdeel te klikken als je op de beginpagina van het forum bent.

Maar zoals ik al zei zou dit ook door de databaseproblemen kunnen komen.