Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wireless network probleem Intel PRO 3945  (gelezen 1581 keer)

YannickB

  • Gast
Wireless network probleem Intel PRO 3945
« Gepost op: 2008/04/09, 19:31:57 »
Hallo iedereen,
Ik heb een Medion MD 96350, die standaard geleverd werd met Windows Vista,
Nu besloot ik van Ubuntu toch eens te bekijken, ook al ben ik windows zo gewoon (vista is een beetje irritant afentoe).
Dus download & installeer ik de nieuwste versie van Ubuntu, 7.10

Na de installatie te doorlopen wil ik hem dan eindelijk in gebruik nemen (al is Ubuntu redelijk verwarrend voor mij) & blijkt mijn wireless niet naar behoren te werken, het probleem is niet dat hij niet aanstaat ofzo, ik kan alle netwerken detecteren maar wanneer ik probeer te connecten lukt dit uiteindelijk niet terwijl de passphrase correct is.

Indien iemand bereid is te helpen, gelieve het dan wel redelijk eenvoudig te houden :D ben een complete Linux/ubuntu Newbie :)

Allesinds al bedankt,
Yannick

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Wireless network probleem Intel PRO 3945
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/09, 19:34:44 »
Intel Pro 3945, die zou uit-de-doos moeten werken. Met maximale veiligheid, dus WPA2.

Het zou dit kunnen zijn:
http://computertip.googlepages.com/geennetwerkverbinding

YannickB

  • Gast
Wireless network probleem Intel PRO 3945
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/10, 20:01:56 »
Blijkt niet te werken =/
Enige andere oplossingen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Wireless network probleem Intel PRO 3945
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/11, 00:15:59 »
Dan staat de draadloze kaart waarschijnlijk uit, en werkt de knop om hem aan te zetten, alleen in Windows (op een windowsdriver dus). Die verd... laptopfabrikanten...

Is er een optie in het BIOS, om de draadloze kaart standaard "aan" te hebben staan?

Offline siegi

  • Lid
Wireless network probleem Intel PRO 3945
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/11, 00:58:28 »
@pjotr123 als hij zijn netwerken ziet zou hij toch normaal moeten aanstaan.
Welke beveiliging gebruik je? als je bv wep hebt en je kiest uit het keuze menu niet het juiste type dan werkt het niet.
Bv als je een hexadecimale key hebt moet je hier ook voor kiezen.

Wireless network probleem Intel PRO 3945
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/11, 08:50:57 »
en open of gedeelde versleuteling maakt ook uit bij wep. dus kijk eerst nog maar eens goed alle instellingen na, want die kaart werkt inderdaad out of the box.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Wireless network probleem Intel PRO 3945
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/11, 10:50:48 »
Inderdaad, jullie hebben gelijk. Overheen gelezen. Wat een oplossing zou kunnen zijn, als het een WEP-sleutel is: maak er een WPA-sleutel van (instellen in de router, via een tijdelijke bedrade verbinding).

Dan sla je twee vliegen in één klap: er is maar 1 WPA-instelling mogelijk (geen misverstanden hier, zoals bij WEP wel kan ontstaan), plus de beveiliging van het draadloze netwerk wordt een stuk beter.