Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pidgin en Thunderbird  (gelezen 3197 keer)

Pidgin en Thunderbird
« Gepost op: 2008/06/19, 15:41:15 »
Hallo

Ik ben recentelijk (gisteren eigenlijk) overgestapt op Linux :D
Ik ben zeer tevreden van alles maar er zijn toch nog enkele dingen die ik graag aangepast zou zien.
Een daarvan is het feit dat Pidgin mijn mails steeds opent in Firefox terwijl ik graag Thunderbird zou gebruiken daarvoor. Is dit mogenlijk of ben ik verplicht van de mails te lezen in Evolution als ik ze niet in Firefox wil lezen? Ik heb ook al wat opgezocht om hotmail in Evolution te krijgen maar dat wou niet erg goed lukken...

Weet er iemand raad?

Dank u wel

Jasper

Offline bwman

  • Lid
Pidgin en Thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/19, 15:56:53 »
hey

als je pidgin op hebt staan ga dan naar extra---> netwerk----> onderaan zie je staan netwerk en browser kies daar browser instellen , daar kan je kiezen bij webbrowser jou  browser "n bij  email programma kies je thunderbird. dit zou het moeten doen in pidgin.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Pidgin en Thunderbird
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/19, 16:09:49 »
Ik heb dat gedaan en er gebeurt niets. Helemaal niets er wordt niets geopend...
Ik had dat ook al geprobeerd want bij mijn opzoekwerk was ik dat al eens tegengekomen maar dat was toen ook niet gelukt...

Offline bwman

  • Lid
Pidgin en Thunderbird
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/19, 16:11:08 »
welke email client heb je?
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Pidgin en Thunderbird
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/19, 16:14:49 »
Ik gebruik Thunderbird.

Ik heb wel net ontdekt dat wanneer ik op een emailadres klik dat ik in een bericht gekregen heb dat Thunderbird dan wel wordt geopend.
En Firefox wordt nog steeds geopend wanneer ik klik op 'mail openen' nadat ik op die banner bovenaan klik als er mail is. (die gele)

Pidgin en Thunderbird
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/19, 16:15:37 »
Citaat van: bwman
hey

als je pidgin op hebt staan ga dan naar extra---> netwerk----> onderaan zie je staan netwerk en browser kies daar browser instellen , daar kan je kiezen bij webbrowser jou  browser "n bij  email programma kies je thunderbird. dit zou het moeten doen in pidgin.
dat is hetzelfde als gaan naar systeem=>voorkeuren=>standaardtoepassingen.

nuja, vul daar bij emailclient eens dit in: (als ge thunderbird gebruikt natuurlijk)
/usr/lib/thunderbird/thunderbird "%s"


edit: misschien is het gewoon iets van pidgin dat niet te veranderen valt? http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=556506

Pidgin en Thunderbird
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/19, 16:19:53 »
Nog steeds wordt Firefox geopend...

Offline Mij

  • Lid
Pidgin en Thunderbird
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/19, 16:22:28 »
Het kan ook niet, hij opent de browser.

Pidgin en Thunderbird
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/19, 16:34:48 »
En lukt dat met Evolution want ik heb zo al ongeveer overal in alle menus van Pidgin gekeken en bij de plugins stond de integratie met Evolution.
Als dat werkt is dat ook goed voor mij aangezien ik nog niet zo lang Thunderbird gebruik.

Offline bwman

  • Lid
Pidgin en Thunderbird
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/19, 16:52:24 »
met email client bedoel ik hotmail of iets dergelijks
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Pidgin en Thunderbird
« Reactie #10 Gepost op: 2008/06/19, 16:58:40 »
Ah ja ik gebruik hotmail

Offline bwman

  • Lid
Pidgin en Thunderbird
« Reactie #11 Gepost op: 2008/06/19, 17:07:52 »
ik denk dat het dan moeilijk word om deze te laten openen in thunderbird via pidgin, hotmail weet ik niet hoe je deze instelt om zo te openen in thunderbird omdat dit een online dienst is, dus pidgin denkt dat het een website is en zal daarom firefox openen, misschien is het wel mogelijk om in thunderbird te laten openen maar ik weet niet hoe, dus iemand anders??
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline Mikkel

  • Lid
Pidgin en Thunderbird
« Reactie #12 Gepost op: 2008/06/20, 01:36:08 »
Het is mogelijk om je Hotmailaccount in te stellen in Thunderbird. Dat doe je zo:

download van de site van Mozilla Thunderbird eerst de Web-Mail-extensie (klik in het menu aan de linkerkant op Download). Klik met de rechtermuisknop op de extensie en kies 'Doel opslaan als.....'. Sla het bestand ergens op waar je het makkelijk weet terug te vinden.
Open Thunderbird, ga naar menu Extra, Add-ons en installeer de extensie via de knop Installeren. Sluit en open Thunderbird en ga naar menu Extra, Add-ons, selecteer de WebMail-extensie en druk op de knop Opties om te controleren of op tabblad Servers de status van de ingeschakelde server(s) op 'Bezig' staat.
Mocht dat niet het geval zijn, dan kan dit komen doordat het besturingssysteem poorten lager dan 1024 blokkeert. Probeer dat op te lossen door poorten met een hoger nummer te kiezen en herstart Thunderbird.
Controleer op tabblad Domeinen of de benodigde lijst domeinen geïnstalleerd is.

Download daarna de Hotmail-extensie en installeer die via menu Extra, Add-ons.


Daarna een POP-account aanmaken:
1. Open in Thunderbird menu Bestand, Nieuw, Account.
2. Selecteer op het eerste tabblad van de Account wizard, 'Email Account'.
3. Op het volgende tabblad (Identiteit) vul je je naam en e-mailadres in.
4. Op het volgende tabblad (Server Informatie) vul je in:
    Server Type: POP
    Inkomende Server: localhost
5. Denk erom dat je gebruikersnaam@hotmail.com moet invullen!
6. Rond de account wizard af.
Wanneer je in de instellingen van de WebMail-extensie het poortnummer hebt gewijzigd, moet je dat ook doen in de accountinstellingen in menu Extra van Thunderbird.

Daarna een SMTP-account aanmaken
1. Open menu Extra, Accountinstellingen en selecteer 'Uitgaande server (SMTP)'.
2. Klik op de knop 'Toevoegen' en vul het volgende in bij:
    Servernaam: localhost
    Gebruikersnaam: gebruikersnaam@hotmail.com

Pidgin en Thunderbird
« Reactie #13 Gepost op: 2008/06/20, 10:28:11 »
Dat heb ik gedaan maar hetgeen ik wil is dat Pidgin mijn mailbox opent in Thunderbird en niet in Firefox.
Toch bedankt

Offline Mikkel

  • Lid
Pidgin en Thunderbird
« Reactie #14 Gepost op: 2008/06/20, 15:02:17 »
Citaat van: Jasper Maes
....... hetgeen ik wil is dat Pidgin mijn mailbox opent in Thunderbird en niet in Firefox.
'k Heb daarstraks even een mailtje gestuurd naar mijn Hotmailadres en daarna Pidgin geopend, om uit te proberen of er misschien via een rechtermuisknopmenu op die 'nieuwe mail'-melding een optie te vinden was waarin je Thunderbird kon aanwijzen om vanuit Pidgin je mail te openen, maar nee, dus. Er verschijnt een melding van een nieuwe e-mail, maar doorklikkend en in een volgend venster klikken op de knop om die mail te openen geeft geen enkele reactie van welk programma dan ook. Ook niet van Pidgin.

Er staat wel onder menu Extra, Plugins, een optie m.b.t. Evolution, maar die had je zelf al gevonden, geloof ik. Geen idee wat het aanvinken daarvan doet als je standaard een ander mailprogramma gebruikt.

Ik ben bang dat wat jij wilt, niet kan. Kijk maar wat er in menu Hulp, On-line hulp te vinden is:
'Can I use Pidgin for e-mail, blogging, RSS feeds, or anything else that isn't IM-related?
No, you can't. We get requests for this often, but Pidgin is indeed a messaging client. Aside from the capabilities each protocol may support, the Pidgin developers have no intention to turn Pidgin into a multi-feature Internet client capable of doing everything under the sun. We also won't be helping to develop plugins to turn it into that. There are many Internet applications available for Linux, Windows, or whatever operating system you use that would undoubtedly do a better job.'

Pidgin en Thunderbird
« Reactie #15 Gepost op: 2008/06/20, 15:04:39 »
Dan zij het maar zo. Misschien dat het later nog komt. Voor nu zal ik gewoon steeds thunderbird openen en niet klikken op die banner in Pidgin.

Bedankt

Offline Horatio2

  • Lid
Pidgin en Thunderbird
« Reactie #16 Gepost op: 2008/06/29, 21:11:02 »
Hallo,

Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik hotmail standaard geopend krijgt als ik op een emailaddres in Firefox klikt ?