Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoe zet ik de effecten aan in compiz?  (gelezen 1428 keer)

loekvanderwerff

  • Gast
hoe zet ik de effecten aan in compiz?
« Gepost op: 2008/03/06, 11:19:31 »
alles is geinstalleerd,er zijn wat effecten aangevinkt,maar hoe krijg ik het aan de praat?
bvd
Loek

Offline lizardman

  • Lid
hoe zet ik de effecten aan in compiz?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/06, 11:28:50 »
Eerst even met synaptic compizconfig-settings-manager installeren.
Daarna kun je bij Systeem-->Voorkeuren-->Advanced Desktop Effect Settings  Alles instellen.

Suc6
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

loekvanderwerff

  • Gast
hoe zet ik de effecten aan in compiz?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/06, 12:23:50 »
die stond al als geinstalleerd,niet alles van compiz is geinstalleerd,gewoon doen?

Offline lizardman

  • Lid
hoe zet ik de effecten aan in compiz?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/06, 12:38:00 »
Als je Ubuntu 7.10 hebt geinstalleerd en je hebt compizconfig-settings-manager ook al geinstalleerd, dan zou je toch al aardig wat effecten moeten kunnen activeren.
Wat is je video kaart?
Heb je bij Systeem-->Voorkeuren-->uiterlijk Tabblad 'Visuele effecten' ook idd de effecten geactiveerd?
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

loekvanderwerff

  • Gast
hoe zet ik de effecten aan in compiz?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/06, 12:44:47 »
ja de laatste optie "custom" staat aan gevinkt.moet ik soms een bepaalde toetscombinatie gebruiken of zoiets?
als het niet werkt dan houd het op,voorde rest draait het fantasties,ben echt blij met ubuntu.
mvg
loek

Offline lizardman

  • Lid
hoe zet ik de effecten aan in compiz?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/06, 13:16:15 »
Ja, veel effecten zijn te activeren met toetscombinaties, maar er zijn ook effecten zoals bijv. bij het minimaliseren van vensters of zo die het gewoon doen als je dan een venster minimaliseert.
(die toetscombinateis kun je dan vinden op het tabblad 'actions' van het betreffende effect)
Bijvoorbeeld de toetscombinatie super-e activeert het 'expo' effect.
Maar je video kaart moet wel geschikt zijn om deze effecten te gebruiken.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

loekvanderwerff

  • Gast
hoe zet ik de effecten aan in compiz?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/06, 22:06:22 »
wat is de super toets?is lees dat hier en daar,ja sorry hoor,ik ben een oude instapper.maar aldoende leert men.

ik vind wel dat je op dit forum echt goed geholpen wordt,dank u allemaal!!!!!

hoe zet ik de effecten aan in compiz?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/06, 22:21:57 »
Citaat van: loekvanderwerff
wat is de super toets?
Dat is de Windows toets ;)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

loekvanderwerff

  • Gast
hoe zet ik de effecten aan in compiz?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/06, 22:24:11 »
ooooohhhh,ikwas al even vergeten wat windows was.
dankje
aloha
Loek.

hoe zet ik de effecten aan in compiz?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/06, 22:31:34 »
De kubus aan zetten:
Desktop cube en Rotate cube aanvinken hierna kan je met het scrollwieltje ingedrukt houden en de muis bewegen. Er zijn ook toetsenbord combinaties mogelijk zou alleen niet weten welke ,die moet je even opzoeken op het forum of het internet.
Je kan compiz manager naar beneden scrollen en Cube Caps aanvinken en op klikken kan je leuke plaatjes op de boven en onderkant zetten.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline lizardman

  • Lid
hoe zet ik de effecten aan in compiz?
« Reactie #10 Gepost op: 2008/03/07, 11:25:58 »
Toetscombinatie kubus: ctrl-alt-pijltjes (links-rechts=draaien, beneden=uitvouwen kubus)
En met Super-tab kun je door je vensters bladeren nadat je in compiz manager 'Shift Switcher' hebt aangevinkt.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

loekvanderwerff

  • Gast
hoe zet ik de effecten aan in compiz?
« Reactie #11 Gepost op: 2008/03/07, 12:22:22 »
Hoi,ik heb ondekt dat er een paar functies werken,maar hoe ik een kubus fabriceer weet ik nog niet.wel de expo werkt en ik kan schuiven met de desktops,maar functies als splash enz.gaan nog niet.
gr
loek.

Offline lizardman

  • Lid
hoe zet ik de effecten aan in compiz?
« Reactie #12 Gepost op: 2008/03/07, 13:17:19 »
Voor de kubus heb je 4 werkbladen nodig. Kijk even in de compiz manager bij general options (bovenste knop) en dan tabblad 'desktop size' zet de bovenste schuif op 4.
probeer dan nog eens de kubus door scrolwiel van je muis in te drukken of de toetscombinatie ctrl-alt-pijltjes.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

loekvanderwerff

  • Gast
hoe zet ik de effecten aan in compiz?
« Reactie #13 Gepost op: 2008/03/07, 14:51:30 »
zuchttttt,het lukt niet,maar bedankt voor je geduld.
gr
loek