Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: F-spot  (gelezen 1391 keer)

Offline liawim

  • Lid
F-spot
« Gepost op: 2011/05/06, 09:54:59 »
Hoi, ik wil graag f-spot gebruiken maar elke keer als ik een foto in het programma aanklikt sluit f-spot spontaan af.
iemand enig idee? onderstaand de uitkomst in de terminal:

liawim@liawim-Aspire-T660:~$ f-spot
[Info  09:51:31.729] Initializing Mono.Addins

** (f-spot:21511): WARNING **: Invalid borders specified for theme pixmap:
        /usr/share/themes/Mac4Lin_GTK_Aqua_v1.0/gtk-2.0/Shadows/shadow-out.png,
borders don't fit within the image

(f-spot:21511): GdkPixbuf-CRITICAL **: gdk_pixbuf_scale_simple: assertion `dest_width > 0' failed
[Warn  09:51:33.896] Caught an exception - System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object (in `FSpot.Utils')
  at FSpot.Utils.XdgThumbnailSpec.CreateFrom (Hyena.SafeUri uri, Hyena.SafeUri thumb_uri, ThumbnailSize size, FSpot.Utils.PixbufLoader loader) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at FSpot.Utils.XdgThumbnailSpec.LoadThumbnail (Hyena.SafeUri uri, ThumbnailSize size, FSpot.Utils.PixbufLoader loader) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at FSpot.Utils.XdgThumbnailSpec.LoadThumbnail (Hyena.SafeUri uri, ThumbnailSize size) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at FSpot.PixbufCache.ProcessRequest (FSpot.CacheEntry entry) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at FSpot.PixbufCache.WorkerTask () [0x00000] in <filename unknown>:0

(f-spot:21511): GdkPixbuf-WARNING **: GdkPixbufLoader finalized without calling gdk_pixbuf_loader_close() - this is not allowed. You must explicitly end the data stream to the loader before dropping the last reference.

(f-spot:21511): Gtk-CRITICAL **: IA__gtk_style_detach: assertion `style->attach_count > 0' failed

(f-spot:21511): GdkPixbuf-CRITICAL **: gdk_pixbuf_scale_simple: assertion `dest_width > 0' failed

Unhandled Exception: System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object
  at FSpot.Utils.XdgThumbnailSpec.CreateFrom (Hyena.SafeUri uri, Hyena.SafeUri thumb_uri, ThumbnailSize size, FSpot.Utils.PixbufLoader loader) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at FSpot.Utils.XdgThumbnailSpec.LoadThumbnail (Hyena.SafeUri uri, ThumbnailSize size, FSpot.Utils.PixbufLoader loader) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at FSpot.Utils.XdgThumbnailSpec.LoadThumbnail (Hyena.SafeUri uri, ThumbnailSize size) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at FSpot.ThumbnailLoader.ProcessRequest (.RequestItem request) [0x00000] in <filename unknown>:0
  at ImageLoaderThread.WorkerThread () [0x00000] in <filename unknown>:0

Offline vanadium

  • Lid
Re: F-spot
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/06, 10:31:30 »
Stel eens je thema in op het standaard thema van Ubuntu. Als het dan wel lukt, dan wordt het probleem inderdaad veroorzaakt door het thema dat je nu gebruikt.

Offline liawim

  • Lid
Re: F-spot
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/06, 10:56:29 »
maak gebruik van macbuntu betekent dat ik die moet deinstalleren? volgens mij kan ik die niet zomaar uitzetten.

Offline vanadium

  • Lid
Re: F-spot
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/06, 11:09:57 »
Neen, om te weten of het dat is, is het genoeg dat je in "Uiterlijk" even van thema verandert. Je zal in die dialoog zien dat het thema ingesteld is op Macbuntu. Verzet dat eens naar Clearlooks, en probeer dan nog eens of je problemen hebt. Als het inderdaad een probleem met het thema is, dan zal je dat moeten laten weten aan de ontwikkelaars van Macbuntu.

Is het dat niet, dan kan je het eens bij fspot zelf zoeken, maar dat zien we verder wel.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: F-spot
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/06, 13:27:45 »
Ik ben trouwens benieuwd hoe het met de doorontwikkeling van F-spot zal gaan.

F-spot is gebaseerd op Mono, en Attachmate (de nieuwe eigenaar van Novell) heeft daar de stekker uitgetrokken: http://www.zdnet.com/blog/open-source/is-mono-dead-is-novell-dying/8821

Offline liawim

  • Lid
Re: F-spot
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/06, 15:48:24 »
Vanadium, veranderen van uiterlijk heeft geen effect. ben er inmiddels achter gekomen dat het probleem zich voor doet bij 1 afbeelding, dit gaat om een screenshot van macbuntu. waarom? geen flauw idee. heb de afbeelding weggegooid en nu geen probleem meer. misschien accepteerd f-spot geen .png?

elk geval bedankt voor de reacties

gr. Wim

Offline vanadium

  • Lid
Re: F-spot
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/06, 18:18:22 »
tiens, tiens ....

@Pjotr: dat over Mono wist ik nog niet. Als dat niet goed opgepikt wordt door een goede gemeenschap, dan zijn de fundamenten van een aantal belangrijke programma's inderdaad dead end ...

...maar misschien hoort dit in een ander draadje...