Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lettertype in OpenOffice  (gelezen 1192 keer)

Offline lcup

  • Lid
Lettertype in OpenOffice
« Gepost op: 2008/01/16, 14:33:02 »
Hallo,

De interface en teksten in OpenOffice zien er lang niet zo mooi uit. De extra lettertypen heb ik geïnstalleerd en zijn ook beschikbaar. Alle andere onderdelen en programmas zijn normaal. Iemand een idee.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Lettertype in OpenOffice
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/16, 16:01:55 »
is dit alleen in Openpoffice zelf, of ook de bestanden die je daarmee uitprint

En je kunt bij Extra -> Opties -> Openoffice.org -> Weergave  ook enkele dingen in stellen over de weergave van het lettertype
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline lcup

  • Lid
Lettertype in OpenOffice
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/16, 16:47:12 »
Geen verschillen, of het nu een bestaand of een nieuw document is. Om een of andere reden krijg ik de instellingen niet goed, ook niet binnen OpenOffice zelf. De tekst op dit forum is bijvoorbeeld veel scherper.  Aan de afdrukken mankeert niets, die zijn prima.

Nou heb ik eens een livecd van de nieuwste versie van Mandriva gemaakt. Alle teksten, ook OpenOffice, zien er daar echt véél beter uit. Misschien nog wel beter dan onder Windows, zonder aanvullende lettertypes te installeren.

Mag ik de lettertypen die in de .fontsdirectory staan zonder meer overschrijven met die uit de Windowsmappen?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Lettertype in OpenOffice
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/16, 17:35:41 »
Citaat van: lcup
Mag ik de lettertypen die in de .fontsdirectory staan zonder meer overschrijven met die uit de Windowsmappen?
Tip: hou het bij de persoonlijke map, dat gaat ook. Wel per gebruiker herhalen.

- Locaties - Persoonlijke map
- maak verborgen bestanden zichtbaar in het verkennertje: Beeld - verborgen bestanden weergeven
- maak een verborgen map aan met de naam .fonts
- kopieer je Windows-lettertypes (ttf-bestanden) in die map
- Voil

Offline lcup

  • Lid
Lettertype in OpenOffice
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/16, 19:53:44 »
De lettertypen zijn gekopieërd en ik heb de scherminstellingen nog wat aangepast. Het lijkt allemaal toch net wat mooier te zijn geworden.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Lettertype in OpenOffice
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/16, 23:46:31 »
Citaat van: lcup
De lettertypen zijn gekopieërd en ik heb de scherminstellingen nog wat aangepast. Het lijkt allemaal toch net wat mooier te zijn geworden.
Mooi zo! Graag gedaan.  :-)