Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Voorlopig opgelost) Media Player Connectivity loopt zich vast.  (gelezen 1313 keer)

De add-on Media Player Connectivity loopt steds vast als het via de Wizard naar players op zoek gaat. Er draait een soort vulling door een balk, die plotseling stilstaat. Daarna zit de boel muurvast en moet geforceerd afgesloten worden. Wat zou in de weg kunnen zitten?
« Laatst bewerkt op: 2009/05/01, 18:26:30 door HermanDegenhart »

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Media Player Connectivity loopt zich vast.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/28, 06:59:32 »
De add-on Media Player Connectivity loopt steds vast als het via de Wizard naar players op zoek gaat. Er draait een soort vulling door een balk, die plotseling stilstaat. Daarna zit de boel muurvast en moet geforceerd afgesloten worden. Wat zou in de weg kunnen zitten?

De wizard.

Offline JvH

  • Lid
Re: Media Player Connectivity loopt zich vast.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/28, 08:50:02 »
Gebruik je soms de 64 bits versie van Ubuntu Jaunty? Daar heb ik dat probleem ook. In de 32 bits versie niet.

Re: Media Player Connectivity loopt zich vast.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/28, 15:20:09 »
Ik ben zo verstandig geweest de 64-bits versie van Hardy ter nemen. Wizard?, ja wizard. Deze add-on heeft een installatie wizard die o.a. op zoek gaat naar de players op je schijf. Tijdens dat zoeken loopt hij vast en kan daarna alleen geforceerd gesloten worden.

Offline JvH

  • Lid
Re: Media Player Connectivity loopt zich vast.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/28, 15:36:59 »
Citaat van: HermanDegenhart
Ik ben zo verstandig geweest de 64-bits versie van Hardy ter nemen.
Nou ik heb het ook geprobeerd met de x64 versie, maar ik ben snel terug gegaan naar de 32 bits versie hoor. Ik had wel meerdere dingetjes die onder 32 bits wel werken, en onder 64 niet, waaronder die MPC wizard. Hier had ik ook al een topic over gestart, en volgens femke98 was er toen al een draadje over dit onderwerp.

Re: Media Player Connectivity loopt zich vast.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/28, 16:30:15 »
Je kunt ook de wizard annuleren en daarna in firefox handmatig de spelers kiezen, dan werkt het wel.
Dus: firefox openen ---> extra---> mediaplayerconnectivity--->instellingen

groetjes Louke
« Laatst bewerkt op: 2009/04/28, 16:37:39 door Louke1968 »

Re: Media Player Connectivity loopt zich vast.
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/29, 20:56:07 »
Beste Louke, als ik de bewuste add-on open, op voorkeuren klik en daarna op instellingen, dan kom ik geen player-selectie tegen. Onder het tabblad Media spelers wel. Althans als je met de knop Bladeren weet om te gaan. Als ik daarop klik, kom ik niet in een menu waar alle spelers gerangschikt staan. Dus hoe vind ik nu de VLC player?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Media Player Connectivity loopt zich vast.
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/29, 21:12:52 »
de connectivity plugin wizard is buggy. even handmatig de instellingen invoeren: bijv.: Voor vlc vul je /usr/bin/vlc in.
Totem: /usr/bin/totem

handmatig dus.

Re: Media Player Connectivity loopt zich vast.
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/29, 23:05:53 »
Zeer bedankt heer Leoquant, een aantal filmpjes speelt nu in VLC af, maar de filmpjes van www.elsevier.nl weigeren weer eens dienst. Als ik daar een filmpje aanklik, dan verschijnt het bekende grijs vilten vlak waar normaal gesproken een zwart vlak in zou moeten ontstaan waarin het filmpje afspeelt. Nu echter blijft het vierkant egaal grijs.
De vijf Media spelers die onder het tabblad Multimedia spelers van Voorkeuren bij de  MediaPlayerConnectivity add-on staan aangevinkt en waar ik uw regel /usr/bin/vlc in heb geplaatst, zijn: Real Media, Windows Media, QuickTime, Playlist (pls/m3u) en Wave/Midi/Au/Aif. Daaronder staan nog negen players (als dat de juiste term is), maar die stonden niet aangeklikt. Zijn overigens wel aanklikbaar. Moeten daar ook een paar van aangeklikt worden, aangezien het zoeken van players door de Wizard niet is afgemaakt?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Media Player Connectivity loopt zich vast.
« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/29, 23:29:06 »
Heer degenhart, u kunt daar naar believen mee experimenteren, en kijken hoe u het beste de instellingen bewerkt om tot het gewenste resultaat te komen. (Heeft u via de synpatic ook de VLC (browser) plugin geinstalleerd?)