Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bestand overdracht met Pidgin-Yahoo  (gelezen 2901 keer)

Bestand overdracht met Pidgin-Yahoo
« Gepost op: 2010/11/03, 19:45:31 »
Mijn vrouw en ik gebruiken allebei Ubuntu 10.04 LTS Mijn vrouw op haar enetboekje ik op mijn HP Paviljon.
De laatste tijd gebruikt mijn vrouw weer erg veel windows, omdat ze geen bestanden kan versturen en ontvangen via Pidgin. We hebben familie in het buitenland die allemaal windows met yahoo messenger gebruiken.
Ik heb al even hier en daar rond geneust maar kan ook niet een geschikte plugin of iets dergelijks  vinden.
Misschien lukt het met een andere (maar welke) messenger?
Ik heb de standaard messenger van beide computers verwijderd en pidgin geinstalleerd omdat we daar beiden aan gewend waren, vooral het beheren van meerdere MSN en Yahoo accounts vinden we heel makkelijk.
Iemand?
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Re: Bestand overdracht met Pidgin-Yahoo
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/04, 23:54:58 »
Ik gebruik in ubuntu 10.10 Empathy het standaard chatprogramma va 10.10 voor mijn google chat, chatten via yahoo is ook mogelijk en dit programma heeft een mogelijkheid om bestanden te versturen. de nieuwe pidgin heeft dit volgens mij ook. kijk eens bij synaptic of er een nieuwe versie is.

Re: Bestand overdracht met Pidgin-Yahoo
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/05, 21:22:32 »
 
Citaat
Ik gebruik in ubuntu 10.10 Empathy het standaard chatprogramma va 10.10 voor mijn google chat, chatten via yahoo is ook mogelijk en dit programma heeft een mogelijkheid om bestanden te versturen. de nieuwe pidgin heeft dit volgens mij ook. kijk eens bij synaptic of er een nieuwe versie is.

Wij gebruiken de pidgin versie 2.6.6 Volgens synaptic de nieuwste versie, heb voor de zeker heid alles bij gewerkt, geen resultaat.

Er komt een melding dat je een bestand krijgt, accepteren gaat ook goed dan opslaan, daarna komt de melding bestands overdracht mislukt.
Wil eigelijk niet updaten naar 10.10 als het even kan. Ga empathy nog proberen.
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Bestand overdracht met Pidgin-Yahoo
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/05, 21:57:14 »
Das raar ik verzend ook wel eens bestanden (foto's) of een klein zipje en eigenlijk nooit problemen.

Dit is mijn pidgin versie Pidgin 2.7.6devel (libpurple 2.7.6devel)
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline chaos7

  • Lid
Re: Bestand overdracht met Pidgin-Yahoo
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/06, 14:50:13 »
ik gebruik pidgin 2.7.3 en kan er gewoon bestanden mee verzenden.
met de vorige versies kon ik ook bestanden verzenden.
zou het misschien kunnen dat de rechten van de bestanden die verzonden worden niet goed staan?
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Re: Bestand overdracht met Pidgin-Yahoo
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/06, 14:53:47 »
Citaat
zou het misschien kunnen dat de rechten van de bestanden die verzonden worden niet goed staan?

bestanden over zenden lukt wel met de windows yahoo


Met empathy lukte het ook niet, daar is optie "bestanden verzenden" niet eens higligted, wat in pidgin wel het geval is, kan daar ook bestanden verzenden opstarten, de ontvanger krijgt ook een melding met de vraag: "acepteren" daarna komt de melding bestands overdracht mislukt"
Moet ik misschien een aparte plugin installeren?
« Laatst bewerkt op: 2010/11/06, 14:58:32 door Leon_III »
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline chaos7

  • Lid
Re: Bestand overdracht met Pidgin-Yahoo
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/06, 15:07:10 »
een aparte plug-in installeren om bestanden over te kunnen zenden heb ik nog nooit gedaan, het werkte altijd.
wat het kan zijn weet ik dan ook niet.
heb je pidgin al eens opnieuw geïnstalleerd?
na het verwijderen de verborgen map .purple verwijderd (locaties/persoonlijke map ( Ctrl+H ) ).
daarna weer opnieuw installeren. (je moet dan wel weer alles opnieuw invoeren)

het is drastisch maar als er geen andere ideeën komen zou dit misschien kunnen helpen omdat je een eventuele "fout" zo ook verwijderd.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Re: Bestand overdracht met Pidgin-Yahoo
« Reactie #7 Gepost op: 2010/11/06, 15:12:40 »
Ga pidgin opnieuw installeren en de verborgen map purple verwijderen.


Geen succes. Nog steeds hetzelfde als boven beschreven. Grrr ???

Heb nog wel steeds de versie 2.6.6. (via synaptic geinstalleerd) terwijl ik hierboven versie 2.7.3 tegen kom.

Ik gebruik Ubuntu 10.04 LTS versie
« Laatst bewerkt op: 2010/11/06, 15:41:41 door Leon_III »
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Re: Bestand overdracht met Pidgin-Yahoo
« Reactie #8 Gepost op: 2010/11/06, 15:57:08 »
Ik heb hier ook versie 2.6.6 in gebruik en heb geen problemen met bestanden ontvangen.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Re: Bestand overdracht met Pidgin-Yahoo
« Reactie #9 Gepost op: 2010/11/06, 17:02:12 »
Citaat
Ik heb hier ook versie 2.6.6 in gebruik en heb geen problemen met bestanden ontvangen.

Maar waarom hier niet op beide computers niet, sta voor een raadsel.
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Re: Bestand overdracht met Pidgin-Yahoo
« Reactie #10 Gepost op: 2010/11/06, 20:47:56 »
Het probleem is Yahoo. Vanavond hebben we ontdekt dat je met een MSN account wel bestanden kunt overzenden, maakt niet of je Ubuntu pidgin gebruikt of windows hotmail messenger. Uitgebreid getest geen  enkel probleem. 
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Re: Bestand overdracht met Pidgin-Yahoo
« Reactie #11 Gepost op: 2010/11/06, 22:01:52 »
Misschien moet je nog een downloadmap aanmaken of toewijzen, heb ik wel eens in vroegere linux versies gehad.

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Bestand overdracht met Pidgin-Yahoo
« Reactie #12 Gepost op: 2010/11/06, 22:17:45 »
zoeken op file transfer pidgin yahoo brengt idd een fout op die al bekend is vanaf 2007 en nog steeds niet is opgelost voor zover ik kan kijken want ook in 2010 staat deze fout nog op de lijst

Just upgraded to pidgin-2.7.4-1.fc12.x86_64 (as built by nosnilmot ) and. I am still not able to receive files via Yahoo file transfer. ...

Ik zal morgen eens kijken of het met de 2.7.6 van mij wil lukken.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Bestand overdracht met Pidgin-Yahoo
« Reactie #13 Gepost op: 2010/11/07, 09:54:23 »
Zo daar was ik weer, volgens dit stuk http://developer.pidgin.im/ticket/12255 kan je lezen dat als je bij de melding komt dat de bestands overdracht mislukt is je op ok kan drukken en de file wel opgeslagen is.

Heb je daar al naar gekeken?
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Re: Bestand overdracht met Pidgin-Yahoo
« Reactie #14 Gepost op: 2010/11/07, 13:39:14 »
Citaat
dat als je bij de melding komt dat de bestands overdracht mislukt is je op ok kan drukken en de file wel opgeslagen is.

Inderdaad gisteren heb ik wel gezien dat het bestand is aangkomen, als je het echter probeerd te openen komt er een fout melding.
Volgens mij word alleen de naam van het bestand overgezonden. (136 bytes het orgineel is 710kbyte)
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Re: Bestand overdracht met Pidgin-Yahoo
« Reactie #15 Gepost op: 2010/11/12, 00:50:40 »
Nu heb ik vandaag een bestand verzonden met empathy via MSN, dat was goed aangekomen, echter kon ik van de tegenpartij niets ontvangen, ik kreeg niet eens een melding of zo, ik heb ubuntu 10.10