Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xs4all.nl-verbinding.  (gelezen 3001 keer)

Offline a.j.

  • Lid
xs4all.nl-verbinding.
« Gepost op: 2016/01/13, 11:43:56 »
Beste medegebruikers,
Ik heb XS4ALL.NL als provider,daar ben ik niet meer zo tevreden over de kwaliteit en betrouwbaarheid.
Een van de recentste reden : ik zet wanneer ik router niet nodig heb uit,bij aanzetten,duurt één minuut heb ik contact,maar na enige tijd valt weer de verbinding weg  ,duurt het weer enige tijd voor ik verbinding heb.  Dit PROBLEEM kende ik nog niet bij XS4ALL.NL.wel genoeg gehad.
Wie kent oplossing:Gehoord :weggaan,véél te duur ,niet zo betrouwaar als lijkt.Maar wat dan,of naar wie.

vriendelijke groet a.j.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: xs4all.nl-verbinding.
« Reactie #1 Gepost op: 2016/01/13, 13:22:43 »
Tsja, XS4ALL gebruikt, tenminste hier, behoorlijk geavanceerde router/modem-combinaties: De FRITZ!Box 4790-serie. Het is niet echt de bedoeling dat je deze dingen continue aan- en uitzet. Ze herbergen namelijk ten eerste vrij complexe NAS-functionaliteiten, ten tweede vrij complexe VPN-verbindingen en dat ding draait ook nog eens een DECT-server. Dat moet allemaal opnieuw opgestart worden, als je jouw router herstart. Dan is het ook niet zo vreemd dat de eerste minuten de wifi-verbinding een beetje instabiel is; dat ding is hartstikke druk. Vergelijk het anders eens met een PC. Die is direct na het opstarten (vooral met Windows zo overigens) nog niet klaar voor gebruik. Eerst dienen er nog allemaal achtergrondservices gestart te worden en pas daarna kan je 'm fatsoenlijk gebruiken. Op dit moment zijn router/modem-combinaties dusdanig geavanceerd geworden dat ook deze apparaten allerlei achtergrondservices moeten starten eer ze gebruikt kunnen worden.
Voor zover ik weet heeft Ziggo exact hetzelfde met hun Technicolor-modems. Ik vraag me af of er een provider is die nog een "domme" router/modem gebruikt. Wat je zou kunnen doen is gewoon een simpel routertje kopen en die aan de modem hangen, met het wifi van de modem uit. Dan heb je niet dat continue initialiseergedoe. Je hoeft alleen maar een minuutje te wachten totdat de router opgestart is, daarna zou je stabiel internet moeten hebben.

En even wat service betreft: XS4ALL.nl is toch wel een van de beteren in Nederland, aldus de Consumentenbond.

Overigens, een kwestie van  welke provider is voor mij het beste, hoort denk ik niet op dit forum thuis. Tweakers.net op helpmij zal daar betere service voor bieden. Desalniettemin laat ik dit topic wel gewoon open.

Offline a.j.

  • Lid
Re: xs4all.nl-verbinding.
« Reactie #2 Gepost op: 2016/01/13, 16:46:40 »
Beste Topgear,
Bedankt voor reaktie.
Dit probleem heb ik tot voor kort nooit gehad en doe dit al een jaar of 2.
Het is de een recente fritzbox 73 serie.
Maar ik neem jouw opmerking mee en ik zal kijken hoe ik dit zal ondervangen.
Motief uitzetten is onder andere géén onnodige straling,ongeacht wat men er van denkt.
Bekabeld zou een alternatief kunnen zijn.(laptop)

Bedankt voor zienswijze! vr.gr.a.j.

Offline Henkp

  • Lid
Re: xs4all.nl-verbinding.
« Reactie #3 Gepost op: 2016/01/13, 17:07:27 »
Beste Topgear,
Bedankt voor reaktie.
Dit probleem heb ik tot voor kort nooit gehad en doe dit al een jaar of 2.
Het is de een recente fritzbox 73 serie.
Maar ik neem jouw opmerking mee en ik zal kijken hoe ik dit zal ondervangen.
Motief uitzetten is onder andere géén onnodige straling,ongeacht wat men er van denkt.
Bekabeld zou een alternatief kunnen zijn.(laptop)

Bedankt voor zienswijze! vr.gr.a.j.

Zelf heb ik de 7340 en als ik de Laptop niet nodig heb, dan druk ik daar de knop van de Wifi uit, op de modem/router.
Voor de rest blijft de modem gewoon dag en nacht aan staan. En werk ik met mij Desktop bekabeld.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: xs4all.nl-verbinding.
« Reactie #4 Gepost op: 2016/01/13, 17:55:38 »
In de Fritzbox kun je ook een tijdschakelaar instellen voor de WiFi, mocht dat zijn wat je zoekt...

Offline DeBaas

  • Lid
Re: xs4all.nl-verbinding.
« Reactie #5 Gepost op: 2016/01/13, 20:17:54 »
Die herstart doet mij denken aan een niet meer 100% 12V voeding.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline a.j.

  • Lid
Re: xs4all.nl-verbinding.
« Reactie #6 Gepost op: 2016/01/14, 14:22:57 »
Beste medegebruikers,

Bedankt voor reaktie,
Een tijdklok is een goede optie,wat ik verassend positief vindt dat niemand mij veroordeeld of oordeeld of, mogelijke ,stralings risico op termijn.
Daar maakt ik uit op dat dit voor vele nog een vraag is.(op termijn )
Verder lijkt mij de voeding niet het probleem,Ik heb al eerder op deze site vermeld dat mij router Fritzbox net een stoplicht was in de avonduren(knipperen) alleen het verschil was dat mijn de hele dag knippert. Dus lijkt het geen voeding probleem eerder een XS4ALL probleem.
Met XS4all.nl werd ik niet veel wijzer,met dien verstande dat hij nu bij opstarten  na de opstart het doet en dan weer in storing valt en weer moet opstarten.Daarna gaat het eindelijk goed,Wat betrouwbaarheid betreft weet ik het niet.

Vriendelijke groet.a.j.

Offline Anco

  • Lid
Re: xs4all.nl-verbinding.
« Reactie #7 Gepost op: 2016/01/14, 15:12:28 »
Ik ben zelf niet bekend met de Fritzbox, maar zijn wel redelijk geavanceerde dingen, dus probeer eens de logs van het modem te  zoeken. Of deze aan te zetten. Om achter de oorzaak te komen waarom de verbinding zich reset/herstart. Het kan namelijk best zo zijn dat hij met standaard waarde begint. Na tijdje erachter komt dat de verbinding over de lijn beter kan, en daarom reset.

Daarnaast zijn kan je altijd nog een los access point / router kopen. En wifi op modem uitschakelen. Dan kan je zelf het access point aan en uit zetten en blijft de internet verbinding voor de rest tot stand.

Natuurlijk kan je overstappen, maar betwijfel net zoals de rest of dat verschil uitmaakt. De modems/verbindingen zijn niet gemaakt om snel een verbinding te maken.

Daarnaast is, zoals als gesuggereerd is, alleen de wifi van modem uitzetten ook mogelijkheid, als dit makkelijk te doen is.
Linux user #485563

Offline a.j.

  • Lid
Re: xs4all.nl-verbinding.
« Reactie #8 Gepost op: 2016/01/14, 16:21:13 »
Beste Anco,
Het verbaasd mij bij start dat ik 39 mbs heb en bij herstart 65 mbs heb .
Contract voor 40 mbs dus reist de vraag op wiens snelheid lift ik mee, ook al omdat mail ,zoek was geraakt van g.mail en xs4all.nl mail.
En nog meerdere vreemde mail problemen heb, gemeld ook op deze site.


Maar jouw tip is ook in overweging.
Bedankt voor reactie,vr.gr.a.j.


Offline Anco

  • Lid
Re: xs4all.nl-verbinding.
« Reactie #9 Gepost op: 2016/01/14, 17:43:48 »
Op welke internet verbinding je zit zou sowieso bij gmail niet uit moeten maken. En waarschijnlijk (als je inlogt met wachtwoord) ook niet bij xs4all.
Ik kan momenteel geen pakket voor internet met de snelheid van 40mbs vinden. Dus kan mogelijk zijn dat de snelheden een keer omhoog geschroefd zijn?

Aangezien zo te zijn xs4all in 2014 en 2015 overstap maakte naar vdsl. Welke hogere snelheden bied dan de oude variant adsl.
Daarnaast, toen mijn ouders vdsl kregen, zat er een brief bij met dat het modem moest intrainen, kijken welke waarden het beste werkten, en dat modem beste 24 (of 48) uur aan moest blijven hiervoor. Daarna mocht wel weer aan en uit. Dus keer proberen 48 uur aan te laten staan en daarna weer uit en inschakelen om te kijken of dat het probleem verhelpt is ook nog mogelijkheid. (hoewel ik vrees dat niet erg gaat helpen, want dat die nog steeds eerst basis pakt, en daarna hem opschroeft als die ziet dat kwaliteit goed genoeg is.
Linux user #485563

Offline a.j.

  • Lid
Re: xs4all.nl-verbinding.
« Reactie #10 Gepost op: 2016/01/15, 12:14:10 »
Beste Anco,
Ik denk dat ik het zelfde abbonement  heb als waar jij op doelt.het ging van 8 naar 20 mb/s.
Ik zei abbon met 40 mb/s maar dat moet lager zijn maar wel vdsl.(was iets te positief).
Doch bij opstart 39mb/s en nu (heden)65mb/s tijdens verbinding.
De info van zelf inregelen is mij niet aangeleverd,doch ik zal dit doen vlg jouw instructie.
Hartelijk dank en ik zal dit laten weten na nu ( 48 uur)


Vriendelijke groet a.j.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: xs4all.nl-verbinding.
« Reactie #11 Gepost op: 2016/01/15, 14:35:24 »
Een Fritzbox de hele tijd aan- en uitzetten lijkt me niet handig i.v.m. de vele functies die geinitieerd moeten worden. 1 minuut vind ik eerlijk gezegd zo gek nog niet  ;)
Je kan vanuit je pc in de instellingen van je Fritzbox kijken (IP weet ik even niet uit mijn hoofd, ben nu niet thuis), maar als het goed is staat dat in je handleiding.

Je Fritzbox hoort niet te knipperen, dat is nl. een teken dat er iets van de communicatie niet in orde is.

Waarom bel je de servicelijn van XS4ALL niet eens? 020-387666, ik heb zelf hele goede ervaringen met hun technische backup. Je krijgt nl. echte technici aan de lijn i.p.v. een of andere proceduremiep of werkstudent (nee, ik noem geen namen  :evil:)

Succes  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline a.j.

  • Lid
Re: xs4all.nl-verbinding.
« Reactie #12 Gepost op: 2016/01/17, 11:44:09 »
Beste medegebruikers,,
DE OPLOSSING:
Ik heb dit probleem al vaker aangekaart bij XS4ALL.NL ,zelfs via klachten.nl.
Maar het mooie is , dat ik op dit forum van ANCO,medegebruiker, de oplossing kreeg voorgelegd.
En zie ,het probleem is opgelost!!!! De oplossing in dit geval,router,modem moet zich inleren/regelen.
DIT IS DE OPLOSSING,van niemand anders dan van ANCO vernomen.En niet van XS4ALL.NL.
Dus de helpdesk?????.Mij rijst dan de vraag dekt het schip de lading nog  wel ASPHYXIA ?
Tot nu toe werkt het EN het forum werkt,dat is ook zeer belangrijk.

ANCO bedankt voor hulp, misschien ook namens x..    nl..??(je hebt ze missschien bijgeschoold)

vr gr .a.j.