Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dapper en MPlayer  (gelezen 8409 keer)

Offline amrus

  • Lid
Dapper en MPlayer
« Gepost op: 2006/05/11, 19:50:33 »
Hallo. Ik heb Dapper ge

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Dapper en MPlayer
« Reactie #1 Gepost op: 2006/05/11, 19:58:16 »
Start eens op vanaf een terminal, gewoon mplayer /naar een bestand om wat meer info te hebben, maar ik zou zeggen herinstalleren.

Offline amrus

  • Lid
Dapper en MPlayer
« Reactie #2 Gepost op: 2006/05/11, 20:04:50 »
Dat heb ik allemaal gedaan.Maar wat me wel opviel tijdens de
installatie van Dapper, ik kreeg verschillende malen het
bericht "Mplayer pictogram PNG not found" .Misschien heeft het daar iets mee te maken.

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Dapper en MPlayer
« Reactie #3 Gepost op: 2006/05/11, 20:07:26 »
En kreeg je enkel error dan??
Bah, herinstalleren, gebruik maar 'complete removal' en dan opnieuw erop of indie je terminal gewijs wil werken met dpgk, de optie -P.

Offline amrus

  • Lid
Dapper en MPlayer
« Reactie #4 Gepost op: 2006/05/11, 20:47:58 »
Heb alles verwijderd dan terug ge

`GooZ

  • Gast
Dapper en MPlayer
« Reactie #5 Gepost op: 2006/05/11, 20:57:07 »
Ik heb zelfs de indruk dat enkel Kmplayer (dus met KDE frontend) nog in de repo's zit. Ook enkel de plugin voor Konqueror en niet die voor FF zit erin, tenzij deze voor Konq ook op Mozilla browsers zou werken.
[EDIT] Ik had het dus over Dapper.

Dapper en MPlayer
« Reactie #6 Gepost op: 2006/05/11, 21:15:42 »
ff alle repositories aanvinken, + universe, multiverse.
Dan in synaptics zoeken op 'codecs' en op 'gstreamer' dan alles aanvinken wat maar met video&geluid (media) te maken heeft...ook ugly, bad, base, good, etc...
mischien dat het helpt?

Daarna ook ff updates uitvoeren!

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Dapper en MPlayer
« Reactie #7 Gepost op: 2006/05/11, 21:34:15 »
Amrus, zijn het filmpjes op internet zelf?
Installeer dan mozilla-mplayer

Offline amrus

  • Lid
Dapper en MPlayer
« Reactie #8 Gepost op: 2006/05/12, 21:07:51 »
ja, het zijn internetfilpjes. Ik heb Mozilla-Mplayer ge

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Dapper en MPlayer
« Reactie #9 Gepost op: 2006/05/12, 21:16:20 »
Internetfilmpjes kunnen alleen maar met Mplayer gespeeld worden, niet met Totem.
Mplayer nestelt zich gewoon in uw firefox browser.
Wat voor codec heb je nodig voor dat filmpje? Windows of Apple codecs? Werken ze beiden niet of zijn er filmpjes op andere sites die je toch kan zien?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Saamelainen

  • Gast
Dapper en MPlayer
« Reactie #10 Gepost op: 2006/05/12, 21:18:57 »
Heeft deze werkwijze je niet geholpen?
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/1283

De totem-plugin kan inderdaad een conflict geven met de mozilla mplayer-plugin. Nadat ik de totem-plugin had weggegooid kon ik alles afspelen. Uitzending gemist, RTL nieuws, Google video, streams op allerlei buitenlandse sites. Ik ben nog niet een formaat tegengekomen dat het niet doet in Dapper.

Offline amrus

  • Lid
Dapper en MPlayer
« Reactie #11 Gepost op: 2006/05/13, 19:03:15 »
Bedankt ! Saamelainen. Ik heb Totem en al zijn plugins verwijderd en MPlayer doet het uitstekend op het net.
Maar toch denk ik dat er een spook in mijn PC zit want
de Flashplayer doet het opeens ook niet meer.
Hebben jullie een idee wat er nu loos is ?

Saamelainen

  • Gast
Dapper en MPlayer
« Reactie #12 Gepost op: 2006/05/13, 19:22:34 »
Leuk om te horen dat het nu werkt.  :)

Kort geleden waren er in Dapper nog allerlei problemen met Flash. Ik heb geen idee of dat al is opgelost met updates. Bij mij in elk geval geen probleem met Flash.

Offline mcgyver

  • Lid
Dapper en MPlayer
« Reactie #13 Gepost op: 2006/05/16, 19:12:24 »
Ik heb dapper en heb ook problemen met media. Ik vind dat ik tevel mediaspelers heb en toch niet alles kan afspelen. Is er iemand die een goed werkende combinatie heeft van verschillende mediaspelers waarmee alles afgespeeld kanworden ? Wil die persoon dan zo vriendelijk zijn om zijn licht hier te laten schijnen en er een UITGEBREID verslag van te doen zodat ik (eventueel anderen) niet meer in duisternis ehh media-invaliditeit wandelen ?

`GooZ

  • Gast
Dapper en MPlayer
« Reactie #14 Gepost op: 2006/05/16, 19:19:08 »
Het ligt vaak niet aan de programmas zelf, maar eerder aan de libraries of codecs die gebruikt worden door deze programma's. Ik zou bijna durven aanraden om easyubuntu.freecontrib.org eens te proberen, al vergeef ik me dat zelf nooit.
PS: Ivm easyubuntu: ik heb het erop gewaagd het eens uit te proberen, en ik moet zeggen dat de nieuwste versie uiterst proper werkt. Echter, ik zou het nog steeds aan niemand aanraden, aangezien er dan bij mij geklaagd wordt moest er toch iets mislopen.

Saamelainen

  • Gast
Dapper en MPlayer
« Reactie #15 Gepost op: 2006/05/16, 19:20:34 »
Ik kan hier alle formaten mee afspelen die ik zelf gebruik. http://forum.ubuntu-nl.org/topic/1283

Wat precies kun je dan niet afspelen?

Saamelainen

  • Gast
Dapper en MPlayer
« Reactie #16 Gepost op: 2006/05/16, 19:34:42 »
Google Media, Quicltime, wmv, ram, rm, rv, mp3, ogg, avi, asf, wmp, wma, wav, mpeg,. Dat zijn toch de meest voorkomende formaten. Die doen het allemaal met Mozilla-MPlayer.

Offline mcgyver

  • Lid
Dapper en MPlayer
« Reactie #17 Gepost op: 2006/05/16, 19:35:56 »
Zit nu op winpc beneden, maar als ik me niet vergis o.a. avi files. En voor ieder ander type media moet ik weer een andere speler openen. Wil graag alles afspelen met hooguit 2 mediaspelers.

Offline mcgyver

  • Lid
Dapper en MPlayer
« Reactie #18 Gepost op: 2006/05/16, 19:38:20 »
Wil dat zeggen dat ik alles eraf kan knikkeren?

Saamelainen

  • Gast
Dapper en MPlayer
« Reactie #19 Gepost op: 2006/05/16, 19:43:50 »
Al wat ik hierboven beschhrijf doe ik met die ene Mozilla-Mplayer. En Totem kan er niet af, want die hoort bij de basis. 't Is dat er net problemen met Flash waren toen ik dit installeerde, anders was ik in 10 minuten, kwartiertje klaar geweest. :)

Dapper en MPlayer
« Reactie #20 Gepost op: 2006/05/17, 01:10:36 »
Ik kan met VLC mediaplayer alle formaten afspelen wat ik wil, film en muziek alle formaten.

Verder luister ik muziek van mn home-directory graag met rythmbox, dit vanwege het overzicht en gebruiksvriendelijkheid.
Het heeft de feel en look van iTunes.

Ciao

Offline mcgyver

  • Lid
Dapper en MPlayer
« Reactie #21 Gepost op: 2006/05/17, 18:39:55 »
Ik gebruik ook Rhytmbox voor mp3, vind ik de meest gebruiksvriendelijke, is ook eenvoudig. Verder heb ik ook mplayer en vlc. Beide geven problemen met afspelen van diverse formats. VLC vind ik ingewikkeld, heeft een heleboel opties. Voor mij is niet duidelijk wat de functie van al die opties is. Ik ben misschien latent blond.

Offline mcgyver

  • Lid
Dapper en MPlayer
« Reactie #22 Gepost op: 2006/05/17, 18:46:09 »
Hoe stel ik trouwens een andere mediaplayer als default in ?

Denk dat het tijd wordt voor het schrijven en vastzetten van "Het Grote Media Toppic"

Saamelainen

  • Gast
Dapper en MPlayer
« Reactie #23 Gepost op: 2006/05/17, 19:01:12 »
Heb je geen conflicterende plugins van VLC en Mplayer omdat beiden problemen geven?

De Firefox plugin MediaPlayer Connectivity is superhandig voor het instellen van de default speler. Voor elk formaat dat je wilt, mits ze natuurlijk ondersteund worden door je speler.  :)

Saamelainen

  • Gast
Dapper en MPlayer
« Reactie #24 Gepost op: 2006/05/17, 19:11:47 »
Welke bestandsformaten ze kunnen afspelen kun je zien als je in de adresbalk van Firefox about:plugins typt.  :)