Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: spontane reboots tijdens opstarten  (gelezen 599 keer)

trdbob

  • Gast
spontane reboots tijdens opstarten
« Gepost op: 2007/02/08, 00:47:50 »
ik heb de laatste iso paar dagen geleden geinstalleerd. het was de server versie. installatie ging allemaal goed. tijdens booten van pc start hij de GRUB loader, je kan dan nog op ESC drukken voor het menu. dat gaat allemaal goed. maar daarna als ie verder boot krijg ik spontane reboots. wat kan er aan de hand zijn? heb al geprobeerd recovery te kiezen bij opstarten maar hij blijft rebooten.
ik snap t iig niet meer

gebruikte eerst windowsxp op deze computer. zonder problemen.
500mhz amd machientje

Offline gercokees

  • Lid
spontane reboots tijdens opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/08, 08:04:21 »
Welke versie heb je geinstalleerd? Ik adviseer versie 6.06 (dapper) Alle andere versies zijn (voor beginners) af te raden.
Verder kan ik alleen maar bedenken dat je default runlevel op 6 staat /etc/inittab
Maar dat lijkt me tegelijk weer onwaarschijnlijk, omdat je dat niet zomaar aanpast.
Enfin, probeer eens de dapperversie...
Groet,
Gerco-Kees
<><

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
spontane reboots tijdens opstarten
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/08, 10:14:59 »
Heb ik ook met een server die ik wil installeren, je komt grub binnen, hij wil ubu laden, maar herstart opnieuw. Dapper of edgy maakt niets uit, zoek zelf ook een oplossing, wil graag leren php'en :)

trdbob

  • Gast
spontane reboots tijdens opstarten
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/08, 20:58:43 »
ik heb de laatste versie gedownload. dat was vorige week.
of het nu voor beginners is of voor gevorderden maakt nu nog niets uit want hij boot geen eens.

dan maar een andere distro gebruiken. of uiteindelijk als laatste redmiddel gewoon windows wat altijd werkt