Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST]Starter maken  (gelezen 712 keer)

[OPGELOST]Starter maken
« Gepost op: 2014/12/09, 09:08:11 »
Ik heb zojuist Google Earth geïnstalleerd. Ik krijg echter in mijn Gnome desktop helaas geen opstarticoontje te zien. Iemand een idee hoe ik dit wel voor elkaar krijg, liefst met het bijbehorende icoontje?
« Laatst bewerkt op: 2014/12/09, 13:12:49 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Frederik

  • Gast
Re: Starter maken
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/09, 09:33:22 »
Rechter muisklik op Bureaublad > Starter maken > navigeren naar Google Earth.

Re: Starter maken
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/09, 10:32:11 »
zo makkelijk is het helaas niet: als ik tussen mijn toepassingen sta werkt de rechtermuisknop überhaupt niet...
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Starter maken
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/09, 10:56:07 »
"Gnome desktop", is dat Gnome Shell? Wellicht is dat even weinig evident als in Unity, en moet je met een editor zelf een .desktop bestand aanmaken voor de toepassing: http://askubuntu.com/questions/112186/how-do-you-create-a-custom-application-launcher-in-gnome-shell

Re: Starter maken
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/09, 11:27:55 »
In Unity is het makkelijk,als het open staat,staat het icoon in de starter en hoef je er maar op te klikken en op starter vast zetten te klikken.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Starter maken
« Reactie #5 Gepost op: 2014/12/09, 11:43:59 »
Ik zit (heel gelukkig) op Debian en heb dus Gnome shell; nog even prutsen om het voor elkaar te krijgen. Het programma kan ik wel starten met de terminal, maar om een starter te maken is nog even een uitdaging. Ik weet o.a. ook nog niet waar ik het programma kan vinden; waar het geïnstalleerd is.
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: Starter maken
« Reactie #6 Gepost op: 2014/12/09, 11:56:56 »
Door het programma MenuLibre te installeren en te starten, kun je eenvoudig het toepassingenmenu aanpassen en starters toevoegen :)

Re: Starter maken
« Reactie #7 Gepost op: 2014/12/09, 13:11:45 »
MenuLibre is niet beschikbaar voor Debian Wheezy, dus ik blijf er liever vanaf. Als laatste poging heb ik Google-Earth verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd en nu heb ik de starter wel. Opgelost dus.
Ik blijf het wel erg knullig vinden hoe omslachtig dit werkt om zelf een starter te maken.

Bedankt allen voor de geboden hulp!
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: [OPGELOST]Starter maken
« Reactie #8 Gepost op: 2014/12/09, 14:14:29 »
prima; helemaal overheen gekeken; de routine van 'vroeger'
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.