Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: "Dode" links  (gelezen 717 keer)

Offline Jos

  • Lid
"Dode" links
« Gepost op: 2014/08/10, 13:30:36 »
Sinds jaar en dag gebruik ik het programma Xenu om op een website naar dode links te zoeken. Xenu is bij mij indertijd als beste uit de bus gekomen bij het testen van een aantal linkcheckers. Maar sinds kort vindt Xenu dode links die niet dood blijken te zijn als ik er op klik. Op de website van de maker vind ik het antwoord niet (mijn kennis van de Engelse taal is niet groot). Weet iemand het antwoord?

Frederik

  • Gast
Re: "Dode" links
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/10, 14:08:08 »
Je kunt de link checker van W3C online gebruiken en die is nauwkeurig: internetadres invullen, enter en even wachten op het resultaat:
http://validator.w3.org/checklink

Offline Jos

  • Lid
Re: "Dode" links
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/10, 20:06:31 »
Frederik,
Als ik mij goed herinner dan kun je met de linkchecker van het W3C maar 1 webpagina tegelijk doen. De website die ik moet controleren heeft honderden pagina's en duizenden links. Bovendien kan ik niet online checken want dan blokkeert die provider mijn ip-adres omdat er op de server een verdacht aantal verzoeken binnenkomen en dat beschouwt men als inbreken.
« Laatst bewerkt op: 2014/08/10, 20:21:34 door Jos »

Offline Jos

  • Lid
Re: "Dode" links
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/10, 20:08:39 »
femke98,
Xenu geeft steeds het zelfde resultaat.
Volgens mij staat mijn probleem niet in de FAQ van Xenu.

Offline Jos

  • Lid
Re: "Dode" links
« Reactie #4 Gepost op: 2014/08/10, 20:44:53 »
Ik ben het met je eens.
Ik zie dat er de laatste jaren steeds minder op fora geschreven wordt, op Helpij.nl nog minder dan hier. Dat komt natuurlijk doordat steeds meer mensen hun bureaucomputer inruilen voor een tablet.

Re: "Dode" links
« Reactie #5 Gepost op: 2014/08/10, 21:01:27 »
Ik ben het met je eens.
Ik zie dat er de laatste jaren steeds minder op fora geschreven wordt, op Helpij.nl nog minder dan hier. Dat komt natuurlijk doordat steeds meer mensen hun bureaucomputer inruilen voor een tablet.

En over tablets heeft men geen vragen? Want er zijn ook fora voor tablets e.d.
(het valt trouwens wel mee hoor; veel mensen hebben op dit moment alleen een tablet voor erbij, weinig mensen hebben een daadwerkelijke tablet als PC-vervanging en dan meestal ook nog als hybrid zoals de MS Surface Pro bijv.)

Offline Jos

  • Lid
Re: "Dode" links
« Reactie #6 Gepost op: 2014/08/10, 21:19:14 »
Maar is het niet zo, dat er steeds minder bureaucomputers verkocht worden en fora steeds minder bezocht worden?

Re: "Dode" links
« Reactie #7 Gepost op: 2014/08/10, 21:28:30 »
Maar is het niet zo, dat er steeds minder bureaucomputers verkocht worden en fora steeds minder bezocht worden?

Dat eerste klopt, maar dat komt niet alleen door tablets. Laptops worden nog steeds heel veel verkocht. Fora worden ook niet minder bezocht in mijn ervaring. Fora als bijv. XDA-developers zijn gigantisch groot met duizenden (zo niet meer) actieve leden per dag.

Frederik

  • Gast
Re: "Dode" links
« Reactie #8 Gepost op: 2014/08/10, 22:16:16 »
Misschien heb je dan hier iets aan, voor Windows en Ubuntu:
http://wummel.github.io/linkchecker/

Offline Jos

  • Lid
Re: "Dode" links
« Reactie #9 Gepost op: 2014/08/11, 08:58:49 »
Vistaus,
Ik had eraan moeten herinneren dat ik de Engelse taal onvoldoende machtig ben. Wat mijn ervaring betreft van het bezoekersaantal van fora bedoelde ik dus Nederlandstalige fora.

Offline Jos

  • Lid
Re: "Dode" links
« Reactie #10 Gepost op: 2014/08/11, 09:00:56 »
Frederik,
Zoals ik al eerder opmerkte, heb ik een poos geleden een aantal linkcheckers getest en daarbij kwam Xenu als beste uit de bus. Veel checkers laten steken vallen.

Frederik

  • Gast
Re: "Dode" links
« Reactie #11 Gepost op: 2014/08/11, 10:03:00 »
Zoals ik al eerder opmerkte, heb ik een poos geleden een aantal linkcheckers getest en daarbij kwam Xenu als beste uit de bus. Veel checkers laten steken vallen.

Ja, dat zal wel maar nu dus niet meer, want die Xenu laat nu ook steken vallen. Vandaar de anderen.
Anders zit er niks anders op contact op te nemen met de maker van het programma en het probleem voor te leggen of dat door iemand te laten doen die Engels kan schrijven.