Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lubuntu swapfile in vbox.  (gelezen 843 keer)

Offline G.W.

  • Lid
Lubuntu swapfile in vbox.
« Gepost op: 2018/12/01, 22:54:50 »
Gegoogeld, maar antwoorden meer in zin van, automatisch wel  wat toegewezen,  maar niks mogelijk  zelf extra uit te breiden.
Maar had zelf bij installeren, dat melding kreeg dat geen swapfile was geïnstalleerd, zag geen manier dat in te stellen.  Dus optie "toch doorgaan" of iets gedrukt. Ook geprobeerd of bij schijf kon komen vanaf Windows (hoofd installatie.....nog iig), maar lukte niet echt, krijg niet als een partitie in beeld, dan was met hulp programma misschien er één op te zetten. Misschien iemand hier helder idee.

Offline EvC

  • Lid
Re: Lubuntu swapfile in vbox.
« Reactie #1 Gepost op: 2018/12/02, 00:22:38 »
Ik begrijp uit je verhaal dat Windows de gastheer is en dat je Lubuntu in VirtualBox wilt installeren.
Het partitioneren van Lubuntu in VirtualBox kun je aan Lubuntu zelf overlaten. Die keuze wordt je in het begin van de installatie geboden.
Je hoeft niet zelf een swapfile of swappartitie te creëren.

Of heb je een reden om dat wel te willen?
Dell XPS 13:  Fedora Workstation 40 Beta + GNOME Boxes

Offline EvC

  • Lid
Re: Lubuntu swapfile in vbox.
« Reactie #2 Gepost op: 2018/12/02, 05:29:58 »
Lubuntu 18.10 heb ik in VMware geïnstalleerd en het geeft dan inderdaad  geen keuze voor de schijfindeling. De distributie bepaalt het helemaal zelf.
Hoe de installatie verloopt als het als hoofdbesturingssysteem geïnstalleerd wordt durf ik niet te zeggen .

Hier is het panel verplaatst naar boven en ontdaan van enkele bedieningselementen. Een dock vervangt die knoppen zodat het voor mij prettiger werkt.
Het heeft in VMware 20GB ruimte gekregen en 2GB geheugen:

Dell XPS 13:  Fedora Workstation 40 Beta + GNOME Boxes

Offline EvC

  • Lid
Re: Lubuntu swapfile in vbox.
« Reactie #3 Gepost op: 2018/12/02, 05:49:40 »
Ubuntu Budgie zou je ook kunnen proberen. Het heeft standaard een dock en het geeft wat meer comfort in vergelijking met Lubuntu.

In een Virtuele Machine is alles mogelijk om te testen. Al gauw krijg je handigheid en gaat het steeds vlotter.
Dell XPS 13:  Fedora Workstation 40 Beta + GNOME Boxes

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Lubuntu swapfile in vbox.
« Reactie #4 Gepost op: 2018/12/05, 12:53:58 »
Hoi EvC, eventjes een mededeling van huishoudelijke aard: Als je iets wilt toevoegen aan een eerder bericht, zou je dan de Edit-knop () willen gebruiken? Meerdere posts op één dag achtereen van dezelfde persoon leest zo lastig. Alvast bedankt!

Offline EvC

  • Lid
Re: Lubuntu swapfile in vbox.
« Reactie #5 Gepost op: 2018/12/05, 16:17:45 »
Ik ervaar het niet als lastig lezen met deze methode. Het betreft een topic waarin maar twee leden actief zijn.
De Edit knop gebruiken omdat de verbeteringstijd erg krap is ingesteld doet vermoeden dat mijn bijdragen niet overwogen opgesteld zijn (hoewel ik daar enorm op let en het slordig staat als er telkens pontificaal Bewerkt in beeld komt.
Er is forumsoftware - XenForo bijvoorbeeld - die dat subtieler in beeld brengt (heel dun).

Is dit de mening van het gehele forumteam?
Dell XPS 13:  Fedora Workstation 40 Beta + GNOME Boxes