Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Vreemde foutmelding na opstart Ubunto 8.10: “unsupported mode "  (gelezen 896 keer)

Eddie Peeters

  • Gast
Vreemde foutmelding: “unsupported mode :
H:53. 8KHz  V: 59. 9HZ
H:53. 6KHz  V: 60. 1Hz “
Wat is dit ??
Installatie +MBR Ubuntu 8.10 op Externe USB-schijf gelukt.
Na opstarten op F12 drukken en keuze uit bootmenu: 7 opstarten via Usb flash Devoce, even flits van Ubuntu, dan foutmelding.

-Desktop PC: Dell Optiplex GX270. (fam 15, Model 2, Stepping Genuine Intel ~2792MHz)
Intel Pent.4 CPU 2,80 GHz, Kloksnelheid: 2,79 GHz, 1.00 GB
Biosversie/dd: Dell A07, 26-06-2006, SMBiosversie: 2.3
-Harde schijf 0, lokaal station IDE-disk Samsung 340014A: 1 partitie (0) 40 GB
Windows XP Home geïnstalleerd.
Externe (standaardschijfstation) USB-app. Voor massaopslag:
Medion HDDrive2Go , nr. ST350083 0AS, lokatie ), schijf 1
Stond voor installatie Ubuntu in Windowsverkenner, nu niet meer. Wel bij Deze computer, beheer, als Usb-app. Voor massaopslag.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/10, 20:56:04 door Eddie Peeters »

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Vreemde foutmelding na opstart Ubunto 8.10: “unsupported mode "
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/09, 21:17:14 »
Wat gebeurt er na die foutmelding? Loopt 'ie dan wel door of blijft het bij een flits?

Het zou kunnen dat de resolutie van je scherm niet wordt herkent. Als 'ie door loopt, kan je die startresolutie veranderen. Ik doe dat dan door gewoon de resolutie die er staat uit te halen.
Maar drommelsch... het was een .conf bestandje, weet even niet meer welke...

[edit]

Gevonden..

Is het bestandje /etc/usplash.conf.
Met het commando
gksudo gedit /etc/usplash.conf kan je dat ding editen.

gksudo gedit /etc/usplash.conf

druk op Enter

Wijzig de waarden van de xres en yres als volgt:

xres=1024

yres=768

Bestand opslaan en sluiten.

Daarna in de terminal:

sudo update-initramfs -u

druk op Enter
(uw wachtwoord blijft onzichtbaar, zelfs geen sterretjes, dat hoort zo)

Let op: dit is een ingrijpende bewerking, waar uw computer even de tijd voor nodig heeft. Breek deze bewerking niet voortijdig af, door het terminalvenster te snel te sluiten!

Herstart nu uw computer.


De eer voor deze oplossing komt toe aan Pjotr123. Heb dit eerlijk geknipt en geplakt vanaf zijn site:
http://sites.google.com/site/computertip/Home
« Laatst bewerkt op: 2009/04/09, 21:23:53 door Jan E. »


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Eddie Peeters

  • Gast
Re: Vreemde foutmelding na opstart Ubunto 8.10: “unsupported mode "
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/13, 21:06:26 »
Bedankt voor je snelle en adequate reactie ! Klopt was LCD-beeldscherm, 8 jaar oud, 15 inc.
Was echter even druk met diner voor 12 eters thuis ivm studentzoon. :rolleyes: Vandaar deze late reactie.
Maar... hoe kom ik dan in de terminal, oid ? 
Los daarvan heb andere oplossing gekozen: nwe LCD-monitor 20" . En inderdaad: Ubuntu is er !
Wel nog wennen aan andere benamingen, ed. Kon ook in C:\ schijf PC komen en mappen+docs. Leuk.
Mijn bedoeling om Ubuntu 8.10 op Externe USB-schijf te zetten, is om 'n stabiel, van windows onafhankelijk
systeem te hebben; zodat ik oa mijn oude Pc weer kon opstarten en bij de data kan.
En ook om regelmatig backup te maken van alle Pc's.
Nu staat ook de Grub op de Externe schijf. Via bootmenu Pc start pc nu via USB-externe harde schijf op.
Verdient het aanbeveling om de Grub -plaats genoeg- óók op de PC 's zelf te zetten ?   XD :rolleyes:     
Viel me op hoe snel en gemakkelijk Ubuntu was geïnstalleerd...binnen 1 uur kant en klaar !
Als ik meer ervaring heb met Linux-Ubuntu en het bevalt, dan haal ik Windows XP van beide Pc's af. Ben ik ook af van dat gezeur.
Klein probleempje nog met Beheerdersrechten: hij accepteert mijn wachtwoord niet. Dus wordt het toch herinstallatie.
Nog 'n vraag: Externe Usb-schijf is 500 GB groot.  Wilde die in 4 partities indelen: voor: ( ...GB)systeempartitie + OS Ubuntu ; (...GB)\Home (pers. instellingen) en (....GB)(rest ...GB) \eigen Data en \Archief.
Wat is de best verdeling GB 's ?
En hoe partitioneer ik de schijf ? tijdens installatie ? En Hoe ?   Of achteraf ?
bvd Eddie Peeters
Zet ik de programma's ook onder \Home ? en hoe doe ik dat ?