Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Google Drive opent niet in Ubuntu  (gelezen 3843 keer)

Offline vinkelaar

  • Lid
Google Drive opent niet in Ubuntu
« Gepost op: 2014/04/27, 22:53:08 »
Na WindowsXP ben ik verder gegaan met Ubuntu. De destijds in Google Chrome opgeslagen documenten staan in Google Drive. De webbrowser die ik in Ubuntu gebruik heet Chromium. Als ik 'n map in Drive wil openen krijg ik (niet altijd, maar veel te vaak) niet meer dan "url":https://docs.google-com/document/d/ en ruim 100 letters en cijfers. Helaas wordt niet aangegeven of ik nog 'n programma moet installeren of andere handelingen moet verrichten.
Groetjes,
vinkelaar
« Laatst bewerkt op: 2014/04/30, 23:39:28 door vinkelaar »

Re: Google Drive opent niet in Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/27, 23:35:01 »
Chromium is niet van Google. Chrome is het enige wat van Google is. Probeer die eens te installeren? http://google.com/chrome/

Offline vinkelaar

  • Lid
Re: Google Drive opent niet in Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/28, 22:36:04 »
Bedankt Vistaus,
Ik heb via je link Google-Chrome-Stable geïnstalleerd. Die zit nu in mijn downloads en van daaruit heb ik het icoontje gekopieerd naar mijn Bureaublad, waar overigens verder (nog) niks op staat. Ik zou het liever op het eerste scherm hebben onder de Snelzoeker, Mozilla, Firebox, enz.
Hoe weet ik nu dat G-C-S nu in functie is?
Maar voor je die vraag beantwoordt, bij het afsluiten kreeg ik een waarschuwing: Er is nog 'n download bezig, wilt u die behouden of annuleren? Ik klik op behouden en krijg dan te lezen: Dat is niet aan te raden, want gevaarlijk.
Terug bij af.
Hoe nu verder?
Groetjes,
vinkelaar

Re: Google Drive opent niet in Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/28, 22:38:05 »
Je moet het .deb-bestand niet kopiëren naar je bureaublad maar erop dubbelklikken. Dan opent het Softwarecentrum waarna je op Installeren kunt klikken en dan komt ie ook in de Snelzoeker terecht.

Offline vinkelaar

  • Lid
Re: Google Drive opent niet in Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2014/04/29, 16:24:37 »
In mijn vorige mail schreef ik dat Google-Chrome-Stable geïnstalleerd was. Het stond toen al in het Softwarecentrum. Van daaruit heb ik getracht het te kopiëren naar het Bureaublad. Die optie wordt aangegeven als ik rechtsklik: kopiëren naar..... ik kies Bureaublad.  Dat gaat dus niet. Maar met jouw advies "dubbelkikken" ook niet. Waarom niet?
Groetjes,
vinkelaar

Voor de zekerheid (of tegen mijn onzekerheid) nog dit:
Het icoontje van G-C-S staat wél op het Bureaublad, maar niet in het verticale rijtje, dat (bij mij) aan de linkerkant van het scherm staat. Ik vermoed dat het daarom niet actief is.
Als ik in het Softwarecentrum op "internet" klik en op "geïnstalleerd" staat G-C-S daar niet bij. Maar als ik op het Bureaublad dubbelklik op het icoontje van G-C-S dan verschijnt 'n scherm met "the web browser from google" met 'n groen V-tje: geïnstalleerd.

Re: Google Drive opent niet in Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2014/04/29, 20:03:26 »
Maar als je dan de Snelzoeker opent en zoekt op chrome, vind je hem dan niet terug?

Offline vinkelaar

  • Lid
Re: Google Drive opent niet in Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2014/04/30, 23:45:38 »
JJAAA  !!!
Gelukt !
Bedankt !
Groetjes,
vinkelaar

Offline vinkelaar

  • Lid
Re: Google Drive opent niet in Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2014/05/01, 00:00:01 »
Te vroeg gejuicht !
Blij dat er nu ineens een icoontje van Chrome in het rijtje links staat. Gesynchroniseerd met Chromium (wat 'n verwarrende naam) en al m'n oude Google-derivaten.
Dus vlug naar Google Drive > openen ... niks. Teleurstellend, maar wel 'n stapje verder. Nou nog de volgende. Welke?
Groetjes,
vinkelaar

Re: Google Drive opent niet in Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2014/05/01, 01:06:57 »
Chromium een verwarrende naam? Chrome is een verwarrende naam. Chromium bestond al voordat Chrome bestond, dus...

Maar goed, ik weet het verder niet want ik gebruik Google Drive niet. Hopelijk weet iemand anders nog iets :)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Google Drive opent niet in Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2014/05/01, 09:44:11 »
Kan je met de standaardbrowser Firefox wel google drive openen?

Offline vinkelaar

  • Lid
Re: Google Drive opent niet in Ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2014/05/01, 22:52:38 »
Hallo Vanadium,
Met Firefox ga ik naar ' n document in Drive. Klik. 'n Grijze map verschijnt, hier OVEREENKOMST. Geen voorbeeld beschikbaar, maar ik kan het downloaden. Er verschijnt 'n venster: U hebt gekozen om het volgende bestand te openen. Ik lees OVEREENKOMST.gdoc.
Dit is: BIN-bestand (167 bytes)
van: https://doc-04-bs-docs.googleusercontent.com
Wilt u het bestand opslaan?
Ik kan kiezen tussen annuleren en opslaan.
Maar ik wil het OPENEN !
Zie je nog 'n mogelijkheid?
Groetjes,
vinkelaar

Offline vanadium

  • Lid
Re: Google Drive opent niet in Ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2014/05/02, 11:33:49 »
Dat is niet normaal. Kan je eens aangeven welke firefox versie je gebruikt en welke Ubuntu versie? Normaal moet een klik op een google document rechtstreeks het document in de browser openen in een nieuw tabblad. Dat moet in firefox werken, en zeker ook in chrome/chromium, de browsers van google zelf (chromium is de open-source versie van de browser, en daarop gebaseerd maakt Google via allerlei toevoegingen dan chrome).

Offline vinkelaar

  • Lid
Re: Google Drive opent niet in Ubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2014/05/02, 22:56:53 »
Ubuntu is door 'n behulpzame Linuxenthousiast op mijn pc geïnstalleerd.
De Firefoxversie kan ik niet achterhalen, wel de installatiedatum, 23-04-12. Bij mij is dat begin januari 2014 gebeurd.
De Ubuntuversie is 12.04. LTS.
Heb ik je hiermee geholpen?
Groetjes,
vinkelaar

Re: Google Drive opent niet in Ubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2014/05/02, 23:35:58 »
Firefox-versie achterhalen kan door in Firefox naar Help --> Over Firefox te gaan.

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Google Drive opent niet in Ubuntu
« Reactie #14 Gepost op: 2014/05/03, 07:47:43 »
Ik weet niet helemaal zeker of dit is wat je zoekt, maar ik heb mijn documenten ook gesynchroniseerd met Google Drive. Daarvoor gebruik ik in Ubuntu 14.04 het programmaatje Grive. Grive zorgt ervoor dat Google Drive volledig transparant in mijn Nautilus (Files) verschijnt en ik hoef verder niet meer ingewikkeld met Chrome of whatever te doen.

Hier staat waar ik het ontdekt heb en hoe ik het heb geinstalleerd: http://www.noobslab.com/2014/02/unofficial-google-drive-grive-tools.html

Hier is het linkje van de makers: http://www.thefanclub.co.za/how-to/ubuntu-google-drive-client-grive-and-grive-tools

Er zullen er vast meer zijn hoor, maar dit werkt bij mij feilloos.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline vanadium

  • Lid
Re: Google Drive opent niet in Ubuntu
« Reactie #15 Gepost op: 2014/05/03, 09:49:30 »
Ubuntu is door 'n behulpzame Linuxenthousiast op mijn pc geïnstalleerd.
De Firefoxversie kan ik niet achterhalen, wel de installatiedatum, 23-04-12. Bij mij is dat begin januari 2014 gebeurd.
De Ubuntuversie is 12.04. LTS.
Heb ik je hiermee geholpen?
Zeker wel al. Op het eerste zicht ziet je systeem er up-to-date uit. Rapporteer nog eens de versie van Firefox (zie de bijdrage van Vistaus): In het menu "Help", "Over Firefox".  Ik ben evenwel op het verkeerde spoor: ik begon te denken dat je met een verouderde browser werkte, of dat op één of andere manier javascript niet actief was. Aangezien je het probleem echter ook hebt met Chrome en Chromium zal het waarschijnlijk niet specifiek aan de browser liggen.

Log eens uit google, en probeer dan eens via een privaat venster (Bestand - Nieuw privaat venster (of zo iets - ik heb een Engelse versie). Dan interfereren extensies niet (weeral : weinig waarschijnlijk aangezien het ook niet in Chrome gaat).

Kan het aan de firewallinstellingen van je router liggen? Zet tijdelijk eens de firewall helemaal uit.

Offline vinkelaar

  • Lid
Re: Google Drive opent niet in Ubuntu
« Reactie #16 Gepost op: 2014/05/04, 21:57:10 »
@ vanadium:
Firefox versie 28.0.
Ook met Firewall uit is de Drivermap onleesbaar.
Ik weet niet wat een privaat venster is.

@ Jan E:
Ik heb 'n hekel aan very difficult English. I always try to find a Dutch page, maar die is er niet altijd.

Groetjes,
vinkelaar

Offline joku

  • Lid
Re: Google Drive opent niet in Ubuntu
« Reactie #17 Gepost op: 2015/01/27, 23:19:06 »
Hoop dat dit nog gelezen wordt

Ik heb een en ander ook zo gedaan, maar bij mij synchroniseert deze constructie maar ongeveer de helft en zegt dan dat we klaar zijn
Opnieuw geinstalleerd: helpt niet
Ik gebruik ubuntu 14.01

Joku

Ik weet niet helemaal zeker of dit is wat je zoekt, maar ik heb mijn documenten ook gesynchroniseerd met Google Drive. Daarvoor gebruik ik in Ubuntu 14.04 het programmaatje Grive. Grive zorgt ervoor dat Google Drive volledig transparant in mijn Nautilus (Files) verschijnt en ik hoef verder niet meer ingewikkeld met Chrome of whatever te doen.

Hier staat waar ik het ontdekt heb en hoe ik het heb geinstalleerd: http://www.noobslab.com/2014/02/unofficial-google-drive-grive-tools.html

Hier is het linkje van de makers: http://www.thefanclub.co.za/how-to/ubuntu-google-drive-client-grive-and-grive-tools

Er zullen er vast meer zijn hoor, maar dit werkt bij mij feilloos.

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Google Drive opent niet in Ubuntu
« Reactie #18 Gepost op: 2015/01/31, 16:22:41 »
Dag Joku

Zelfde probleem gehad. Ben er maar mee opgehouden. Ik gebruik nu Mega. Mega (je weet wel, van kim dot Com) werkt als een speer. Heeft synchronisatieapps voor Windows, IOS en Linux.

Hoop dat dit nog gelezen wordt

Ik heb een en ander ook zo gedaan, maar bij mij synchroniseert deze constructie maar ongeveer de helft en zegt dan dat we klaar zijn
Opnieuw geinstalleerd: helpt niet
Ik gebruik ubuntu 14.01

Joku

Ik weet niet helemaal zeker of dit is wat je zoekt, maar ik heb mijn documenten ook gesynchroniseerd met Google Drive. Daarvoor gebruik ik in Ubuntu 14.04 het programmaatje Grive. Grive zorgt ervoor dat Google Drive volledig transparant in mijn Nautilus (Files) verschijnt en ik hoef verder niet meer ingewikkeld met Chrome of whatever te doen.

Hier staat waar ik het ontdekt heb en hoe ik het heb geinstalleerd: http://www.noobslab.com/2014/02/unofficial-google-drive-grive-tools.html

Hier is het linkje van de makers: http://www.thefanclub.co.za/how-to/ubuntu-google-drive-client-grive-and-grive-tools

Er zullen er vast meer zijn hoor, maar dit werkt bij mij feilloos.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Re: Google Drive opent niet in Ubuntu
« Reactie #19 Gepost op: 2015/02/01, 09:56:10 »
Ik weet niet helemaal zeker of dit is wat je zoekt, maar ik heb mijn documenten ook gesynchroniseerd met Google Drive. Daarvoor gebruik ik in Ubuntu 14.04 het programmaatje Grive. Grive zorgt ervoor dat Google Drive volledig transparant in mijn Nautilus (Files) verschijnt en ik hoef verder niet meer ingewikkeld met Chrome of whatever te doen.

Hier staat waar ik het ontdekt heb en hoe ik het heb geinstalleerd: http://www.noobslab.com/2014/02/unofficial-google-drive-grive-tools.html

Hier is het linkje van de makers: http://www.thefanclub.co.za/how-to/ubuntu-google-drive-client-grive-and-grive-tools

Er zullen er vast meer zijn hoor, maar dit werkt bij mij feilloos.
Ik werk ook met Grive en het synchroniseerd perfect.
Het werkt net zo soepel als Drive voor Windows en de bestanden zijn gewoon via Nautilus te bereiken.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27