Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Idee: bugs raporteren voor Nederlandse gebruikers  (gelezen 1518 keer)

Idee: bugs raporteren voor Nederlandse gebruikers
« Gepost op: 2008/08/05, 11:51:33 »
Lang niet alle Nederlandse gebruikers kunnen goed genoeg Engels om zelf bugs te raporteren op Launchpad. Het zou echter zonde zijn om deze bugs verloren laten te gaan. Wat een goed idee zou kunnen zijn is een forum beginnen hier waar die mensen bugs kunnen raporteren in het Nederlands. Een speciaal subteam kan deze dan vertalen en plaatsten op Launchpad. Op deze manier kunnen de problemen toch opgelost worden, want soms verschild de hardware per land en veroorzaakt dus ook verschillende problemen.

Als later de Launchpad API stabiel is kunnen we altijd nog zelf iets schrijven waar de status op Launchpad automatisch wordt bijgehouden.

Wat vinden jullie hiervan?
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Idee: bugs raporteren voor Nederlandse gebruikers
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/05, 12:01:26 »
Lijkt me wel iets. Wil ook wel meehelpen an het vertalen en rapporteren op Launchpad.
Wel zou er dan een (simpele) handleiding moeten geschreven worden over de minimum bij te voegen gegevens. Bepaalde files zouden dan via de pastebin kunnen worden doorgegeven, mits goede afspraken over benaming (zodat het subteam -om die benaming even te gebruiken- deze ook kan terugvinden en bijvoegen aan het rapportje op Launchpad.

PS: ik heb gisteren je Wiki-pagina gelezen: mooi parcours :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Idee: bugs raporteren voor Nederlandse gebruikers
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/05, 12:40:29 »
Op zich prima idee. Maar wat mij nog beter lijkt: op launchpad een Nederlandstalige afdeling. Dan hoeft niet iedereen die geen Engels kan zich op dit forum te registreren...

Maar leuk onderwerp. Ben ook wel benieuwd naar de meningen van de leden.

Idee: bugs raporteren voor Nederlandse gebruikers
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/05, 12:50:18 »
Probleem met een Nederlandstalige afdeling op Launchpad is dat de standaardtaal bij de bugsquads om praktische redenen nu eenmaal het Engels is...  Ook al zijn lang niet alle teamleden daarvan het Engels even machtig.  Denk dat we effectief beter op ons niveau de problemen kunnen (helpen) doorgeven aan Launchpad.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Tom

  • Lid
Idee: bugs raporteren voor Nederlandse gebruikers
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/05, 14:29:05 »
Reuze idee.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Idee: bugs raporteren voor Nederlandse gebruikers
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/05, 14:39:47 »
Goed plan, maar het ontbreekt ons echt wel aan mankracht om de vertaling ervan te verzorgen. Indien iemand een bugreport wil laten controleren kan ie altijd het subforum: "Vertalingen" gebruiken waardoor iedereen de vertaling van het bugrapport kan controleren of mee helpen vertalen naar het engels. Op deze manier kan iedereen mee helpen vertalen.

Een apart subforum lijkt me geen goed idee.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Idee: bugs raporteren voor Nederlandse gebruikers
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/05, 15:09:35 »
bartek,

jij hebt natuurlijk zicht op de mankracht.  Misschien is het gebruik van het subforum "Vertalingen" een goed begin.  Kan het dan misschien ook ergens "gezegd" worden ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Idee: bugs raporteren voor Nederlandse gebruikers
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/05, 15:20:53 »
@ prosper: Wat bedoel je met "gezegd" worden? Het subforum Vertalingen is vrij en open voor iedereen die iets wat Ubuntu te maken heeft wil vertalen of mee kan helpen aan de vertaling ervan, altijd zo geweest ;). En je kan waar je wil er reclame voor maken. Ik hoop dat dit een groot succes wordt en dat er meer mensen via dit medium bugs zullen kunnen raporteren maar we hangen af van de bereidwilligheid van alle leden opdat het ee nsucces wordt.

Ik zou zeggen, wie een bugje wil rapporteren en twijfelt over de juiste vertaling: Maak gebruik van het subforum "Vertalingen": http://forum.ubuntu-nl.org/forum/4

Succes :)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Idee: bugs raporteren voor Nederlandse gebruikers
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/05, 15:53:05 »
Lijkt me een goed plan, Bart.

Idee: bugs raporteren voor Nederlandse gebruikers
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/05, 17:24:35 »
Ik bedoel: Bij het titeltje "Vertalingen" staat nu als ondertitel "Help mee bij het vertalen van Ubuntu !"
Daar kan misschien bij "of laat je bugrapport vertalen naar het Engels" of iets in die trant. :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...