Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netwerk connectie opzetten  (gelezen 850 keer)

Dev

  • Gast
Netwerk connectie opzetten
« Gepost op: 2007/12/17, 15:33:28 »
Hey mensen,

Sinds een week probeer ik verwoed mezelf in linux thuis te gaan voelen. En heb Ubuntu geinstalleerd om op deze manier kennis  te maken met de omgeving. Op dit moment probeer ik zoveel mogelijk linebased te doen, tenzij het echt niet gaat.

Nu ben ik een probleem tegen het lijf gelopen. Ik probeer te verbinden met Ubuntu via een telnet sessie of via PuTTy, maar beide werken niet.  Het ubuntu systeem heeft geldige netwerkinstellingen en er kan ook gepingt worden naar het systeem.

Ik heb vandaag ook geprobeerd VNC te gebruiken en dat lukte wel. Hebben jullie enig idee?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Netwerk connectie opzetten
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/17, 15:39:00 »
Telnet moet je niet gebruiken, dat is heel onveilig.
Je kan beter het pakket ssh installeren. Hiermee krijg je een ssh server en client binnen.
Hierna kan je via Putty verbinding maken.

Dev

  • Gast
Netwerk connectie opzetten
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/17, 15:52:28 »
Jah dat leek mij ook wel een goed idee om putty te gebruiken. Maar om Ssh te gebruiken had ik nog niet aan gedacht. Nu kom ik gelijk bij het volgende probleem. Het is niet mogelijk om te internetten. Hij heeft gewoon de goeie instellingen in de browser en dergelijke, maar hij laat de pagina's niet. Het is wel mogelijk om te pingen naar bv google.com.

Probleem is daardoor dat we geen ssh app kunnen downloaden/installeren.

Bedankt voor je hulp!