Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Inloggen zonder password (van tevoren ingesteld ofzo)  (gelezen 764 keer)

Deslatos

  • Gast
Inloggen zonder password (van tevoren ingesteld ofzo)
« Gepost op: 2008/01/14, 18:11:13 »
Ik heb nu een linux server met grafische desktop (gewoon linux GG)

nu wil ik alleen dat hij standaard opstart en bijv apache laad enzo. (zonder password)

Nu zijn er voor mij 2 oplossingen mogelijk denk ik:
1. Naar de grafische omgeven zonder pass
2. Linux zo instellen dat hij de grafische omgeving niet laad, maar alleen Apache enzo, en dat ik via SSH ofzo in de commandline kan komen zodat ik het password in de commandline intyp en dan zonder vragen de grafische interface opstart zodat ik via een windows PC remote admin kan gebruiken (TinyVNC).

Die eerste zou natuurlijk voor mij het handigst zijn maar ik vraag me af of dat mogelijk is.

Als iemand weet hoe 1 van de twee oplossing gerealiseerd kan worden post het :D

Offline friarTuxs

  • Lid
Inloggen zonder password (van tevoren ingesteld ofzo)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/14, 19:57:54 »
Volgens mij kun je in GDM aangeven of je direct wil opstarten zonder loginwindow etc..
Systeem --> Beheer --> Aanmeldvenster... Ga naar tabblad beveiliging en kies voor "automatische aanmelding gebruiken"..... Dan start ie gewoon op zonder loginwindow en password...
"Wie zijn billen brand mag blij zijn dat ie niet andersom stond"

Offline darko

  • Lid
Inloggen zonder password (van tevoren ingesteld ofzo)
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/15, 09:25:46 »
Aanvullend vraagje: als meerdere gebruikers op je systeem hebt, kun je dan ook ergens instellen wat de sterkte van het wachtwoord is?

Ik heb wat gezinsleden die klagen over de lengte van het wachtwoord en dat ze überhaupt een wachtwoord moeten invoeren.

Inloggen zonder password (van tevoren ingesteld ofzo)
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/15, 17:05:56 »
je moet zowiezo een wachtwoord hebben goe lang of kort het is maakt denk ik niet uit (mss 3 tekens)