Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beginnen in Kubuntu  (gelezen 2096 keer)

Offline Nico

  • Lid
Beginnen in Kubuntu
« Gepost op: 2007/07/20, 11:16:04 »
Ik heb net een triple boot gefixt op mijn pc. Ik heb nu Windows XP, Ubuntu en Kubuntu. Kubuntu had ik als laatste geïnstalleerd, dus het is die GRUB die gebruikt wordt. Maar het commando "sudo Kate /boot/grub/menu.lst" werkt niet als ik de lijst wil aanpassen. Ik doe het wss wel verkeerd, maar ik heb geen idee van het commando dat ik wel moet gebruiken.

Mensen met Kubuntu-ervaring die mij kunnen helpen? Thx!
C2Q Q6600 || 4096MB DDR2 || 1628 GB HDD || MSI 8800GTS @ 320MB || OCZ GameXStream 600 Watt || MSI P35 Platinum

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Beginnen in Kubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/20, 11:19:43 »
kate met een kleine beginletter.....  :-)

Offline Nico

  • Lid
Beginnen in Kubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/20, 11:22:00 »
Lol, zo simpel! Nu schaam ik mij eigenlijk dood :P

Toch bedankt :)
C2Q Q6600 || 4096MB DDR2 || 1628 GB HDD || MSI 8800GTS @ 320MB || OCZ GameXStream 600 Watt || MSI P35 Platinum

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Beginnen in Kubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/20, 11:22:38 »
Mooi zo! Graag gedaan  :-)

Offline vanadium

  • Lid
Beginnen in Kubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/20, 16:39:01 »
Waarom afzonderlijke partities voor Kubuntu en Ubuntu? Je kan gewoon Kubuntu bovenop een Ubuntu installeren. Bij het inloggen kan je dan kiezen of je met KDE (Kubuntu) of Gnome (Ubuntu) wil werken.

johandulac

  • Gast
Beginnen in Kubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/20, 21:43:59 »
Ik heb een paar dagen geleden Kubuntu bovenop Ubuntu geinstalleerd. Het volgende was het resultaat:

QUOTE
Mijn Ubuntu 6.10 werkte, afgezien van een probleem met mijn printer, met de Gnome desktop goed. Nu wilde ik de KDE desktop eens proberen en heb deze geinstalleerd. Na opnieuw opstarten kon ik, zoals zou moeten, kiezen of ik met de Gnome of de KDE desktop wilde opstarten. De eerste keer lukte dat. Na de 2e, 3e en opvolgende keren dat ik wilde opstarten gebeurde het volgende:
1. het blauwe inlogscherm van Kubuntu verscheen
2. ik koos voor de gewenste desktop (in dit geval KDE)
3. gaf naam en wachtwoord in + enter
4. er volgde een zwart scherm en enkele seconden later kwam het inlogscherm weer terug. Weer het wachtwoord ingeven, de desktop kiezen (ik heb ze allemaal geprobeerd) hielp niet, het inlogscherm bleef terugkomen.
Het wachtwoord is juist. Om te proberen of misschien het wachtwoord niet herkend werd probeerde ik met een fout wachtwoord in te loggen. Dit werd direct als ongeldig herkend.

Iemand die hier raad weet, zodat ik niet weer een nieuwe installatie moet doen?
UNQUOTE

Misschien dus toch niet zo'n gek iedee om 2 aparte installaties te doen. Het bovenstaande probleem werd al in 2006 gesignaleerd, ook op dit forum.

Offline Nico

  • Lid
Beginnen in Kubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/20, 21:49:21 »
Ik heb nu KDE er nog niet afgekieperd, maar als ik de 28ste mijn nieuwe pc heb, ga ik toch alleen Windows en Ubuntu gebruiken. KDE is niks voor mij ;)
C2Q Q6600 || 4096MB DDR2 || 1628 GB HDD || MSI 8800GTS @ 320MB || OCZ GameXStream 600 Watt || MSI P35 Platinum

Offline vanadium

  • Lid
Beginnen in Kubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/21, 15:22:57 »
Curieus dat dit problemen blijkt te geven in Ubuntu. Ik sprak vanuit mijn ervaring twee jaar geleden met Mandrake Linux. Dat was (nu Mandriva) een distributie met als filosofie: zet zoveel mogelijk op je computer, en naast vijf spreadsheets, drie office pakketten, zeve text editors kon je na een standaard installatie ook naar hartelust kiezen tussen een vijftal desktops, waaronder natuurlijk KDE en Gnome.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Beginnen in Kubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2007/07/21, 16:04:49 »
Klinkt als een KDM probleempje...
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Beginnen in Kubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2007/07/21, 20:27:21 »
Tja..... daar is KDM ook voor toch? Om probleempjes te geven :)

Beginnen in Kubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2007/08/08, 19:11:27 »
ik ga in het kort ook nog eens even bezig zijn met KDE.

ik ben iemand die het helemaal voor de Eyecandy heeft en aangezien KDE meer grafischer is zou ik precies liever KDE willen gebruiken.
maar heb er al eens mee getest (niet lang!!) maar ik vind dat Gnome toch nog gemakkelijker aanpasbaar is dan KDE...
Mvg Desert_Eagle

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Beginnen in Kubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2007/08/08, 20:01:53 »
Je hebt waarschijnlijk nog niet rondgeneusd in het control panel van KDE dan :) Je kan redelijk veel dingen aanpassen.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline siegi

  • Lid
Beginnen in Kubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2007/08/08, 20:01:58 »
Gnome heeft minder aanpassingsmogelijkheden maar is misschien voor jouw gemakkelijker omdat het simpeler is omdat er juist minder functies zijn. Door de aanpassingsmogelijkheden gebruik ik liever kde.
Binnenkort komt  kde 4.0 deze word echt mooi en de window manager van kde krijgt sommige mogelijkheden van compiz.  

@sisosteven dat is echt een lompe opmerking, pressies of kdm zoveel problemen geeft...

Edit daar is profoX weer 5 seconden voor mij :p

rareruudje

  • Gast
Beginnen in Kubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2007/08/09, 01:20:40 »
Ik gebruik al enige jaren Linux. Ik heb Gnome een paar keer geprobeert, maar ik blijf KDE-fan. Ik vind het persoonlijk makkelijker aan te passen en grafisch veel mooier. Ik vind Gnome er eerlijk gezegt ouderwets uitzien.
Toch denk ik dat het een eindeloze discussie wordt en dat zowel Gnome als KDE zijn voordelen heeft. Het is net zo persoonlijk als de keuze in distro en word ook bepaald door wat jij met je pc wilt doen. Zo wou ik vantevoren niets van Ubuntu of Kubuntu weten en noemde het zelfs "Linux for noobs". Ik heb me laten verleiden om toch Kubuntu te installeren en heb er tot nu toe nog geen spijt van. Had het binnen no-time geinstalleerd, incl Java, flash etc wat bij de meeste distros wat meer voeten in de aarde heeft op een 64bit architectuur.