Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Na upgrade geen Ubuntu meer  (gelezen 522 keer)

Offline possum

  • Lid
Na upgrade geen Ubuntu meer
« Gepost op: 2009/11/03, 22:55:52 »
Hoi

Na upgrade naar 9.10 krijg ik na herstart de GRUB scherm met XP of Ubuntu 8.4......en dit terwijl 9.10 geïnstalleerd is.

Na keuze van Ubuntu krijg ik die mooie opstartbalkje waarna er een berg tekst verschijnt met de melding dat er ..... fout ging. (wartaal voor mij )

Geprobeerd met een CD opnieuw te installeren maar de partitie manager wil ubuntu op de 500 G XP schijf gooien terwijl er een 80 G schijf vrij is voor ubuntu ( vanaf 8.04 in gebruik, deze kon de IDE harde schijf wel vinden )

Weet iemand hoe ik die ...... Koala op een andere harde schijf kan krijgen ?

Mark

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Na upgrade geen Ubuntu meer
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/03, 23:10:23 »
Als je een verse installatie wil doen om van het probleem af te zijn, kun je het beste voor de handmatige schijfindeling kiezen (laatste optie). Want eerlijk gezegd vind ik de "makkelijke" methode niet om over naar huis te schrijven. Deze was beter ontworpen in Ubuntu 6 en 7.

Offline possum

  • Lid
Re: Na upgrade geen Ubuntu meer
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/03, 23:26:34 »
Dat van dat handmatige schijfindeling heb ik ook gevonden maar die klere Koala ziet de 80 G harde ding niet, alleen de 500 G waar 4 partities op staan (data dat ook door Ubuntu gebruikt wordt ) en daar wil hij een deel van inpikken.... >:(


Update (vanuit 9.10):

Heb het gevonden : als je een partitie moet kiezen staat er bij de middelste optie " gehele schijf gebruiken " Het lijkt erop dat je dan de gehele 500 G gaat gebruiken maar dan kun je kiezen tussen beide schijven.....alleen nu kun je alleen het gehele schijf gebruiken. (vreemd).
Nu heb ik 9.10 werkend !!!!

Mark
« Laatst bewerkt op: 2009/11/05, 19:45:13 door possum »