Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost: compaq V 4000 ervaringen ubuntu  (gelezen 733 keer)

Offline satshow

  • Lid
Opgelost: compaq V 4000 ervaringen ubuntu
« Gepost op: 2009/05/14, 22:25:57 »
Ik heb een compaq V 4000 laptop waar nu windows xp opstaat. Ik gebruik hem echter maar zelden. Ik wil hier ubuntu op zetten zodat ik altijd een werkend systeem heb mocht mijn pc het begeven.
Heeft iemand ervaring met deze laptop toevallig?
« Laatst bewerkt op: 2009/05/17, 10:31:55 door satshow »

Offline xpired

  • Lid
Re: compaq V 4000 ervaringen ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/14, 22:48:47 »
Tot nu toe heb ik alle HP/Compaq laptops eigenlijk werkend gekregen met Ubuntu... allemaal zonder echte problemen. Soms was er wel eens een probleem met Bluetooth maar dat was verder ook snel opgelost.

Zoek eens met google naar de hardware (netwerk, vga, sound etc.) die in de laptop zit voor ubuntu / linux ondersteuning. Dan kom je er vaak ook snel genoeg achter.

Offline satshow

  • Lid
Re: compaq V 4000 ervaringen ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/14, 23:24:37 »
Ik zal eerst de live cd van 9.0.4 er een keer in stoppen en een sessie draaien via de laptop eens kijken of het goed werkt.
Als ik geluid ed heb via de live cd moet het daarna ook wel allemaal werken lijkt me.

Offline satshow

  • Lid
Re: compaq V 4000 ervaringen ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/15, 14:30:50 »
Ik heb de laptop opgestart via de live cd van 9.0.4 beta  Die had ik toevallig nog liggen. Kan ik ook via deze cd installeren of is het beste om de final release te gebruiken.
Ik heb via de livecd geluid, kan draadloos het internet op. Heb geprobeerd via youtube dingen af te spelen. Dat werkt ook allemaal. Zijn er nog dingen waar ik naar moet kijken.
Op deze laptop staat windows xp dat kan er helemaal vanaf wat mij betreft.
Kan ik dan gewoon de cd zijn gang laten gaan tijdens het installeren zodat alles verwijderd is van xp.  Ik heb nu een aparte home dat zou ik daar ook graag willen hebben.

Offline satshow

  • Lid
Re: compaq V 4000 ervaringen ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/16, 19:27:07 »
Ondertussen staat ubuntu 9.0.4 erop. Vandaag tijdens de party in Den Haag erop gezet. Ben ik helemaal van xp af op die laptop.