Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen Streaming tv meer (na verwijdering moonlight - Schredders kijkt beteuterd)  (gelezen 2928 keer)

Schredders is deemoedig en nog veel meer. (Komt omdat ie vertelde dat moonlight werkte en zo meer) Enfin: om kort te gaan: Omdat de oude manier van streaming tv kijken me beter beviel dan met dat moonlight gedoe heb ik moonlight eraf gehaald. resultaat: Geen streaming tv meer. De player zegt na korte tijd 'gestopt'. Daarna dan van ellende maar weer moonlight terug geinstalleerd, resultaat: niets geen beeld.
Ik heb al geprobeerd om iets mediaconnectivity plugin te doen, maar VLC zegt dat ie geen wmv3 en wmv4 kan decoden. Ik weet niet goed wat ik nu moet doen. Is Firefox geheel in de basisstand te zetten, zodat ik even alles opnieuw kan instellen? Zo ja, hoe gaat dat?

(bibberig klinkt het van hier:) 'Help' :|

Dat moonlight niet geheel weg is blijkt ook uit het beeld wat ik krijg als ik nederland 24 aanklik. Ik krijg niet suggesties voor de tv kanalen, maar ook niet meer het moonlightveld maar ook niet meer de suggestie om silverlight te installeren.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/04, 11:38:59 door Schredders »

Offline rijnsma

  • Lid
Ik heb de zelfde ervaring.
Het is voortdurend gedoe met die software.

Het kan maar beter geheel worden uigebannen in de wereld, tenzij Moonlight nog eens normaal op Linux gaat
werken.
Als het de bedoeling is mensen met Linux uit te sluiten, dan ben ik deze mening nog veel meer toegedaan.

Het is triest. En de Nos bijvoorbeeld rent er natuurlijk weer keihard achteraan. Heel vervelend.
Moeizaam gedoe voor iets heel simpels.

Ik heb ze een vriendelijk mailtje gestuurd of ze daar nu niet eens mee kunnen ophouden.
Want na een verandering van hun site werkt Moonlight/Silverlight natuurlijk weer eens niet.
Inderdaad ook niet na verwijderen en herinstallatie.

Offline Ed

  • Lid
Schredders is deemoedig en nog veel meer. (Komt omdat ie vertelde dat moonlight werkte en zo meer) Enfin: om kort te gaan: Omdat de oude manier van streaming tv kijken me beter beviel dan met dat moonlight gedoe heb ik moonlight eraf gehaald. resultaat: Geen streaming tv meer. De player zegt na korte tijd 'gestopt'. Daarna dan van ellende maar weer moonlight terug geinstalleerd, resultaat: niets geen beeld.
Ik heb al geprobeerd om iets mediaconnectivity plugin te doen, maar VLC zegt dat ie geen wmv3 en wmv4 kan decoden. Ik weet niet goed wat ik nu moet doen. Is Firefox geheel in de basisstand te zetten, zodat ik even alles opnieuw kan instellen? Zo ja, hoe gaat dat?

(bibberig klinkt het van hier:) 'Help' :|

Dat moonlight niet geheel weg is blijkt ook uit het beeld wat ik krijg als ik nederland 24 aanklik. Ik krijg niet suggesties voor de tv kanalen, maar ook niet meer het moonlightveld maar ook niet meer de suggestie om silverlight te installeren.

Heb je toevallig Picasa, want mijn ervaring is als je Moonlight probeert te verwijderen het door Picasa wordt tegen gehouden.
Na dat ik Picasa verwijderd had kon ik Moonlight in z'n geheel verwijderen waardoor ik alles weer kon instellen in mijn geval op Totem.
Daarna weer Picasa geïnstalleerd en alles was weer normaal.
Misschien heb je er wat aan.

Gr Ed

Offline jameson11

  • Lid
hoi, na heel veel uitproberen werkte dit bij mij wel:
bij installeren/verwijderen staat : 'gstreamer plugins for mms,wavpack,quicktime,musepack'.
daarna werkte alles goed
succes ;) ;)

Offline rijnsma

  • Lid
Die heb ik.
Maar dat helpt niet.
Ook zo raar als ik er over nadenkt: Moonlight heeft hier altijd maar een paar dagen gewerkt.
En dan begon het gedoe weer. ???

Offline jameson11

  • Lid
kreeg update van moonlight naar 2.0 , daarna deed niks het meer........
gstreamer voor mms eruit gehaald en daarn opnieuw geinstalleerd.
en
het werkt weer ,alleen
bij nl 24 speelt totem alles af
en bij sbs 6 speelt moonlight alles af.
wel vreemd maar ik ben weer blij.

Offline rijnsma

  • Lid
Met de add-on in Firefox 'Mediaplayerconnectivity' kun je wat met je players schakelen.

Offline rijnsma

  • Lid
hoi, na heel veel uitproberen werkte dit bij mij wel:
bij installeren/verwijderen staat : 'gstreamer plugins for mms,wavpack,quicktime,musepack'.
daarna werkte alles goed
succes ;) ;)
Bij mij werkt hij nu ook weer goed. Kijken hoe lang of het duurt. :D

Offline sandra

  • Lid
lukt het iemand om de webcam te bekijken van 3 fm serious request?
Ik heb moonlight geïnstalleerd en het lukt bv. wel om via uitzending gemist een uitzending te kijken. Wanneer ik dat doe dan kan ik dat bekijken via vlc player. Het lukt alleen niet bij 3 fm, er jammer.

Groet van Sandra

Offline sandra

  • Lid
het probleem is opgelost, ik heb firefox 3.5.6. geïnstalleerd en nu krijg ik wel beeld. Wat is overigens wel raar vind dat de nieuwe firefox Shiretoko heet?

Sandra

Offline Tom

  • Lid


Heb wel de 9.10 weet niet welke U heeft .
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline sandra

  • Lid
ik draai op jaunty 9.04

Offline Tom

  • Lid
firefox Shiretoko < Dan is dat normaal. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.