Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Setup probleem SOF  (gelezen 2057 keer)

Pascal1990

  • Gast
Setup probleem SOF
« Gepost op: 2008/08/09, 15:39:46 »
Hallo allemaal,

Ik heb een spel in huis genaamd: SOF , anders: Soldier of fortune.

Deze wou ik weer eens op me computer installeren maar dit keer onder Ubuntu omdat ik dat nieuw op mijn computer heb.

Het zou gewoon moeten werken want ik installeer het met wine

Nu vraagt de setup halverwege de installatie om cd 2.
geen probleem die heb ik ook, maar dan..

Ik wil cd 2 in de computer stoppen maar hij weigert de cd-klep van de pc open te doen omdat die cd rom in gebruik is op de computer ( omdat ik dus de installatie aan heb staan )

Hardstikke leuwk dat het allemaal goed beveiligd is maar zou iemand mij van Deze beveiliging af kunnen helpen misschien, zodat ik gewoon mijn spel kan installeren..?!

ps. ik ben dus een BEGINNENDE Ubuntu gebruiken, dus graat uitleg stap voor stap, omdat ik nog niet alle menutjes onder de knie heb ;)

met vriendelijk groet:

Pascal, aka Madkid

Setup probleem SOF
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/09, 16:09:07 »
Citaat van: Pascal1990
Het zou gewoon moeten werken want ik installeer het met wine
Denk eraan dat dit niet voor elk windows spel/programma geld!

Maar blijkbaar hebt ge geluk: http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=585


Dat van de cd-drive die niet opengaat tijdens een wine installatie heb ik hier al vaker gelezen. Kijk hier eens rond in de games sectie.

Pascal1990

  • Gast
Setup probleem SOF
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/09, 17:05:19 »
Heb ik gedaan maar helaas heeft me dat niks opgeleverd, ik kon niet echt wat vinden met een soortgelijk probleem, alleen van een usb apparaat met dit probleem maar ik heb het met een cd..

Kan iemand mij aub verder helpen?

Met vriendelijke groet:

Pascal, aka Madkid

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Setup probleem SOF
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/09, 17:43:13 »
Probeer eens in een terminalvenster het commando "wine eject" als hij vraagt om de cd te wisselen.
Hiermee zou de cd-romspeler wel moeten openen.

Dwarrel

  • Gast
Setup probleem SOF
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/10, 13:19:45 »
Citaat van: Johanvd
Probeer eens in een terminalvenster het commando "wine eject" als hij vraagt om de cd te wisselen.
Hiermee zou de cd-romspeler wel moeten openen.
Dit werkt niet altijd, soms is het nodig om de bestanden van cd 1 en 2 (en 3/4/5 indien nodig) van de cd naar een apparte folder te verplaatsen.(gewoon in de zelfde map)
Meestal werkt het als je gewoon eerst cd 1 doet dan volledig cd 2 er overheen, indien dit niet werkt moet je even laten weten welke files cd1 en cd2 hebben.

Setup probleem SOF
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/10, 14:52:35 »
Ik heb hem ook geinstalleerd. Je kan in de terminal de setup van Sof terminaten. Dan kan je de cd eruit halen. Je moet dan in de Base dir van cd2 de 3 bestandjes kopieren naar de instalatie map. En dan kan je hem gewoon spelen.

Dwarrel

  • Gast
Setup probleem SOF
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/11, 04:48:48 »
Citaat van: Daniel78
Ik heb hem ook geinstalleerd. Je kan in de terminal de setup van Sof terminaten. Dan kan je de cd eruit halen. Je moet dan in de Base dir van cd2 de 3 bestandjes kopieren naar de instalatie map. En dan kan je hem gewoon spelen.
Zijn dit niet de instructies voor SoF2? Of ben ik in de war?

Setup probleem SOF
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/11, 07:23:00 »
Dat klopt. Ik was van mening dat het over SOF2 ging. Aangezien er over 2 cd's gesproken wordt. Mijn versie van SOF1 bestaat nl uit 1 cd.

Dwarrel

  • Gast
Setup probleem SOF
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/11, 15:00:21 »
Citaat van: Daniel78
Dat klopt. Ik was van mening dat het over SOF2 ging. Aangezien er over 2 cd's gesproken wordt. Mijn versie van SOF1 bestaat nl uit 1 cd.
Maar SoF2 is weer 3cd's hehe, maar ach jouw methode werkt ook voor sof1 dus het blijft een goede tip.

Setup probleem SOF
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/11, 15:04:14 »
Blij dat je een goede tip vindt ;)

Maar mijn Sof2 bestaat maar uit 2cd's (en het zin originele) :)