Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoeveelheid ram  (gelezen 920 keer)

langezwieper

  • Gast
Hoeveelheid ram
« Gepost op: 2007/06/01, 15:17:47 »
Ik heb momenteel 1gb in mijn laptop zitten maar daarvan wordt slechts max 400gebruikt (tenzij ik windows emuleer met VM), heeft linux gewoon niet meer nodig?
Wanneer ik er nu nog een latje van 1gb bij zit, ga ik hier dus geen profeit mee halen in linux?

Offline vanadium

  • Lid
Hoeveelheid ram
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/01, 16:03:32 »
Het ramgebruik hang af van het aantal en de aard van de applicaties. Als je voor jezelf vaststelt dat je ruim toekomt met 1 GByte (ik ook trouwens), dan kan je dat latje nog wel even uitstellen.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Hoeveelheid ram
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/01, 18:14:31 »
Citaat van: langezwieper
Ik heb momenteel 1gb in mijn laptop zitten maar daarvan wordt slechts max 400gebruikt (tenzij ik windows emuleer met VM), heeft linux gewoon niet meer nodig?
Wanneer ik er nu nog een latje van 1gb bij zit, ga ik hier dus geen profeit mee halen in linux?
Geen enkel profijt :) bij normaal gebruik als desktop besturingssysteem is 1 GB voor linux reeds overdreven veel :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Hoeveelheid ram
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/01, 18:22:01 »
Citaat van: langezwieper
Ik heb momenteel 1gb in mijn laptop zitten maar daarvan wordt slechts max 400gebruikt (tenzij ik windows emuleer met VM), heeft linux gewoon niet meer nodig?
Wanneer ik er nu nog een latje van 1gb bij zit, ga ik hier dus geen profeit mee halen in linux?
Klopt, ik heb 480 (32 dient voor mijn grafische kaart) En ik gebruik zelfs niet 100% behalve als ik iets doe als virtualbox (een tweede virtuele PC in mijn laptop) en dan nog heeft hij maar een fractie nodig van mijn virtueel geheugen (ongeveer 5%).

Cool hè ;)