Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: migratie probleem  (gelezen 1187 keer)

migratie probleem
« Gepost op: 2008/05/27, 09:08:40 »
Helaas bijna weer terug naar Windows want migratie is toch te ingewikkeld.
Vooral adresboek / mail folders / agenda. Die heb ik binnen windows met succes naar Thunderbird gemigreerd.
Dat is al een enorme vooruitgang ten opzichte van Outlook. Maarnu ? Hoe krijg ik al dat spul naar Ubuntu (liefs ook naar Thunderbird wat ik toch beter vind dan Evolution, maar desnoods naar Evolution). Zoeken naar hulp verwijst naar MozillaBackup maar dat werkt alleen onder windows.

Offline Remco

  • Lid
    • http://remcovs.blogspot.com/
migratie probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/27, 09:26:58 »
Onder windows thunderbird opstarten, je adresboek etc exporteren naar usb stick oid. Ubuntu starten, in thunderbird "extra-importeren" kiezen en de boel van de usb stick laten importeren.

succes

Offline Ed

  • Lid
migratie probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/27, 09:32:30 »
Inderdaad, gewoon alle mappen van Thunderbird kopieren naar een usbstick en in Ubuntu je mappen van Thunderbird vervangen door de mappen op je stick, je hebt dan alles in Ubuntu, incl je mail.

Gr,Ed

migratie probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/27, 11:07:21 »
Dit is de enigste juiste manier om je
Mail Importeren naar Ubuntu
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Ed

  • Lid
migratie probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/27, 12:11:58 »
Dat is inderdaad de juiste manier Gandyman.

Gr,Ed

migratie probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/27, 22:28:01 »
Ik heb onder windows Thunderbird Versie 2.0.0.14 (20080421)
Deze kent wel onder menu EXTRA Importeren
Exporteren wordt nergens mogeljk gemaakt.
Dus helaas kan ik niets met jullie tips die me verder wel zo logisch lijken trouwens.

migratie probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/28, 03:09:55 »
Ik heb sinds vandaag mijn windows afgegooit zit nou helemaal onder Ubuntu maar natuurlijk eerst van alles getest.

Bij Thunderbird is het nog wel beetje ongebruiksvriendelijk gemaakt. Maar waar een wil is, is een weg dus wat je moet doen is bij je windows de mappen waar de email onder thunderbird opgeslagen is over brengen naar de plek van waar linux ze op slaat.

Deze heb ik van de engelse ubuntu forum


Copy from

C:\Documents and Settings\username\Application Data\Thunderbird

to

/home/username/.mozilla-thunderbird

Als je iets wilt moet je altijd zoeken of doorvragen als je juist opgeeft dan is linux niks voor je maar juist als je doorblijft gaan wordt het later beloont met een goede stabiele systeem :P