Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aanpassingen rss feed digiplace.nl  (gelezen 4046 keer)

Aanpassingen rss feed digiplace.nl
« Gepost op: 2014/09/05, 11:35:20 »
Hallo allemaal,

De feed van Digiplace wordt ook gepubliceerd op http://www.ubuntu-nl.org/planet. De laatste artikelen gaan echter over Fedora. En het ziet er naar uit dat er (naast Ubuntu) meer Fedora berichten gaan komen.  Daarom heb ik een aparte rss feed gemaakt zodat onze planet trouw blijft aan haar distributie. Ik zie nergens waar ik dat kan aanpassen dus ik vertrouw erop dat er hier iemand is die dat wel weet. De juiste rss feed om nu te gebruiken is http://www.digiplace.nl/category/ubuntu/feed/

Re: Aanpassingen rss feed digiplace.nl
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/05, 17:01:22 »
Ik was Planet Ubuntu (nl) helemaal vergeten. Dankzij je bericht ben ik eens naar gaan kijken en heb gezien dat sommige feeds al lang geen nieuwe items meer hebben gehad. Weer andere feeds bestaan zelfs helemaal niet meer. Zeker die laatsten kunnen ook wel uit de lijst lijkt me. Voor de goede orde : het is alleen maar een observatie, ik zit ook niet bij een team.

Beginnen met Ubuntu (feed)                      - 2012 dec
digiplace.nl (feed)                             - 2014 sep
Foppe (feed)                                    - 2010 sep
Herman Bos (feed)                               - geen feed (meer) op url
Jeremy (feed)                                   - 2014 jun
Mark van den Borre (feed)                       - 2008 sep
Nieuwsberichten van ubuntuparty.nl (feed)       - 2014 mrt
Pascal de Bruijn (feed)                         - 2014 mei
Roald Hopman (feed)                             - 2014 mrt 
Sebastian Schauenburg (feed)                    - geen feed (meer) op url
Sense Hofstede (feed)                           - 2012 feb
Stani Michiels (feed)                           - 2010 feb                       
Stichting Ondersteuning Ubuntu-NL (feed)        - 2013 mrt
Ubuntu NL nieuws (feed)                         - geen feed
Vincent (feed)                                  - 2011 jan
« Laatst bewerkt op: 2014/09/05, 17:22:07 door erik1984 »

Re: Aanpassingen rss feed digiplace.nl
« Reactie #2 Gepost op: 2014/09/05, 20:16:09 »
En nu maar uitvissen wie er in dat team zitten  ;) ;)

Beheerteam gaat over de planet.

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Aanpassingen rss feed digiplace.nl
« Reactie #3 Gepost op: 2014/09/07, 17:02:19 »
Ik kan (als webteamlid) de nieuwe feed wel toevoegen, maar de oude niet verwijderen. Aangezien dat dubbele berichten zou gaan opleveren, heb ik dat niet gedaan en in plaats daarvan een linkje naar dit forumdraadje doorgestuurd naar het beheerteam. Die kunnen dat in ieder geval.

Re: Aanpassingen rss feed digiplace.nl
« Reactie #4 Gepost op: 2014/09/07, 20:19:00 »
@femke98: Helaas, zoals ik je al zei: alleen Beheerteam gaat over het beheer van de Planet. Dus Sebastiaan en Johan. Ben wel met je eens dat de taken een beetje boven hun hoofd uitgroeien...

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Aanpassingen rss feed digiplace.nl
« Reactie #5 Gepost op: 2014/09/08, 08:46:46 »
Hij is aangepast, http://www.ubuntu-nl.org/planet laat nu de goede berichten zien.

Ik kan (als webteamlid) de nieuwe feed wel toevoegen, maar de oude niet verwijderen. Aangezien dat dubbele berichten zou gaan opleveren, heb ik dat niet gedaan en in plaats daarvan een linkje naar dit forumdraadje doorgestuurd naar het beheerteam. Die kunnen dat in ieder geval.
Wat onprofessioneel, als ik dat zeggen mag.

Kan je de link dan niet veranderen ipv verwijderen en een andere er neerzetten?
Als je als webteam lid dit al niet kan, wie moet dat dan doen?

Zou het wel professioneel zijn als een lid van het webteam ook de instellingen van andere gebruikers en beheerders aan zou mogen passen? Want die rechten heb je binnen Drupal nodig om een feed van een gebruiker aan te passen. Er is een duidelijke scheiding in wie verantwoordelijk is voor het technische beheer en wie voor de inhoud en die is er niet voor niks. Zomaar de "sleutels" van de server aan een grotere groep mensen geven gaat gegarandeerd voor problemen zorgen.

@femke98: Helaas, zoals ik je al zei: alleen Beheerteam gaat over het beheer van de Planet. Dus Sebastiaan en Johan. Ben wel met je eens dat de taken een beetje boven hun hoofd uitgroeien...
Binnen 15 uur nadat ik het mailtje van commandoline kreeg is het probleem opgelost. Zulke responstijden halen duurbetaalde bedrijven vaak niet eens, maar je verwacht van een klein clubje vrijwilligers dat ze het sneller doen?

Wat wel op de to-do lijst komt is dat leden die een feed hebben op de planet deze zelf aan kunnen passen of aan en uit zetten. Dit moet technisch mogelijk zijn alleen is het wel wat uitzoekwerk.

Re: Aanpassingen rss feed digiplace.nl
« Reactie #6 Gepost op: 2014/09/08, 11:42:17 »
@Johan:

Niks 15 uur, het topic is 72 uur geleden gestart. Mij hoor je niet klagen over 72 uur, maar het is wel een stuk langer dan jou geclaimde 15 uur. Duurbetaalde bedrijven tellen helemaal niet mee, want die hebben vaak ook veel meer 'klanten' dan ons kleine Ubuntu-NL en dus meer af te handelen. (en ik weet ook hoe dat soort bedrijven haar prioriteiten opstelt, heb een opleiding Medewerker Beheer ICT gedaan)

Trouwens: leuk dat je me daar op aanvalt, maar ik heb met geen woord gerept over dat je te laat was met dit planet-topic? Ik had het over in het algemeen. Daarom zei ik ook takEN en niet "de taak die dit topic vereist" o.i.d.

Waar kan ik eens goed bekijken hoe het hele Ubuntu Nederland eruit ziet, qua teams en leden en wie wat doet?
Bestaat dat? Is er een mooie pagina die dat laat zien?

http://www.ubuntu-nl.org/gemeenschap/teams
http://www.ubuntu-nl.org/gemeenschap/teams/teamleden

:)
« Laatst bewerkt op: 2014/09/08, 11:48:19 door Vistaus »

Re: Aanpassingen rss feed digiplace.nl
« Reactie #7 Gepost op: 2014/09/08, 12:30:06 »
@femke98: Graag gedaan :)

Aangaande testcees: het staat een beetje vreemd zo, maar ik denk dat het komt omdat ie in het Documentatie-subforum moderator-rechten heeft.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Aanpassingen rss feed digiplace.nl
« Reactie #8 Gepost op: 2014/09/09, 01:24:14 »
Johan, je zegt het volgende:
Citaat van: johan
Zou het wel professioneel zijn als een lid van het webteam ook de instellingen van andere gebruikers en beheerders aan zou mogen passen? Want die
rechten heb je binnen Drupal nodig om een feed van een gebruiker aan te passen. Zomaar de "sleutels" van de server aan een grotere groep mensen geven gaat gegarandeerd voor problemen zorgen.

daarna zeg je dit:
Citaat van: johan
Wat wel op de to-do lijst komt is dat leden die een feed hebben op de planet deze zelf aan kunnen passen of aan en uit zetten. Dit moet technisch mogelijk zijn alleen is het wel wat uitzoekwerk.

Wat is in hemelsnaam nu makkelijker:  een extra man (of 2) rechten te geven om dingen aan te passen of iedereen die een feed heeft rechten geven?
Is dat dan niet ongepast om elk lid die een feed heeft de rechten te geven? (wat wellicht voor problemen gaat zorgen?)

Ik denk dat je jezelf nu tegenspreekt hoor!
Ja, ik heb geen enkel idee hoe de software werkt. Bij deze stop ik met al het verbeterwerk op de website en wacht ik op jouw inzichten en instructies.

Citaat
Je hebt een team, een webteam. Geef het webteam rechten om dingen te kunnen veranderen, om zaken te kunnen doen die anders alleen jij kan doen.

Ubuntu Nederland bestaat uit meerdere teams, maar het lijkt net alsof jij alleen dingen kunt regelen. Ik vind dat toch raar.
Ze kunnen al een hoop, maar meer rechten geven zonder de complete server te openen is lastig. Graag hoor ik van jou hoe ik dit probleem oplos.

Citaat
En die 15 uur klopt natuurlijk niet, op 5 september is deze topic gestart. Het is nu 8 september. Ik geloof dat we dan op 72 uur zitten.
Zoals al op meerdere plekken staat is het onmogelijk om dit forum 24 uur per dag in de gaten te houden. Slapen, werken en alle andere normale dagelijkse activiteiten belemmeren dit. Zaken die via de mail gestuurd worden zie ik wel binnen 24 uur.

Cees is technisch ook een forum-administrator, puur om instellingen aan te passen en updates door te voeren mocht dit nodig zijn. Het is dus onderdeel van het pakket van de beheerders van de server.

Re: Aanpassingen rss feed digiplace.nl
« Reactie #9 Gepost op: 2014/09/09, 11:33:05 »
Team-vergaderingen hebben we al wel eens gehad. Helaas was er bij de laatste zo weinig animo dat ie was afgelast. Geloof dat Ron en ik de enige waren die wilden komen...

Verder wel eens, op zich. Johan kan wel zeggen dat je niet teveel van vrijwilligers moet verwachten, maar er zijn genoeg vrijwilligers die overdag heel veel tijd hebben omdat ze niet (kunnen) werken bijv. Ik snap Johans gedachtengang en probeer ook niet teveel te eisen, maar de gedachtegang is niet 100% juist.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Aanpassingen rss feed digiplace.nl
« Reactie #10 Gepost op: 2014/09/09, 11:49:14 »
In dat geval Femke98: Zou jij dan het forum in de gaten willen houden voor dit soort beheer-verzoeken? Als jij dan zoiets tegenkomt en doorstuurt naar de beheerderslijst (beheer@lists.ubuntu-nl.org) dan hoef ik het forum niet meer continu in de gaten te houden wat mij weer tijd scheelt.

Re: Aanpassingen rss feed digiplace.nl
« Reactie #11 Gepost op: 2014/09/09, 13:06:50 »
@femke98: De contact-pagina en de Teams-pagina zijn onderdeel van de website, niet van de wiki. Klik bovenaan het forum op Gemeenschap.

Re: Aanpassingen rss feed digiplace.nl
« Reactie #12 Gepost op: 2014/09/09, 14:30:54 »
Dat ontken ik ook niet, ik verbeterde alleen dat de pagina's van de website en niet van de wiki, dat er veel mensen zijn die dat niet zullen kennen en/of doorlezen staat buiten kijf :)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Aanpassingen rss feed digiplace.nl
« Reactie #13 Gepost op: 2014/09/09, 15:04:58 »
Er is al een sticky topic: http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=60091.0 maar die valt blijkbaar niet genoeg op.