Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installeren Android op PC  (gelezen 6507 keer)

Offline tryer

  • Lid
installeren Android op PC
« Gepost op: 2012/03/18, 10:17:47 »
Ik heb geprobeerd Android te installeren op pc met behulp van Virtual Box. Dit om te bekijken of een tablet met Android in gebruik handig zou zijn. Ik had eerst de laatst uitgebrachte iso's gedownload en geprobeerd te installeren. Dat lukt echter niet. Kreeg steeds bericht: "no support for this cpu vendor". (allerlei versies geprobeerd : van 4.0 , 3 , en 2.2.)  Ik heb een computer met processor AMD Phenom 9950 Quad-Core Processor.

Alleen lukte het me android-x86-1.6-r2.iso (1.6 versie) aan de praat te krijgen (kreeg ik overigens ook het bericht: "no support for this cpu vendor"), maar het werkte wel.

Weet iemand een methode om een van de laatste versies te installeren in VirtualBox ?

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: installeren Android op PC
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/18, 10:31:23 »
Heb je de EEEpc iso gepakt? Die moet je hebben.

Offline tryer

  • Lid
Re: installeren Android op PC
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/18, 23:51:24 »
Ja, dank je, goede tip Timo. Nou lukte het me om de 3.2 versie Live te gebruiken. Het lukte me echter niet om deze op de virtuele HD te installeren, iedere keer als ik een virtuele partitie had aangemaakt (sda1) en vervolgens geïnstalleerd, kreeg ik bij opnieuw opstarten steeds weer het uitgangspunt van de iso: Live gebruiken of installeren. Ook kreeg ik geen internetverbinding, ik gebruik geen wifi, mijn computer zit vast aan de ADSL-kabel. Er was wel een optie om wifi uit te schakelen, maar niet om vaste kabel aan te vinken.

Wie helpt ??

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: installeren Android op PC
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/19, 06:55:59 »
Klopt, voor virtueel is versie 3 nog niet goed. Hij ondersteunt alleen wifi. Heb je de CD er wel uitgehaald (apparaten, cd drive, cd verwijderen v/h virtuele station)?

Offline tryer

  • Lid
Re: installeren Android op PC
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/20, 21:38:22 »
Ik ben nu noodgedwongen teruggegaan versie android-x86-2.3-RC1-eeepc.iso. De versies 3.2 en 4.0 heb je geen internetverbinding als je een vast ADSL-kabel hebt, hebben alleen wifi internetverbinding. Is daar een oplossing voor, als je een kabelaansluiting hebt ?

Het lukt me echter niet 2.3 te installeren. Ik heb de iso op mijn bureaublad staan, van daar uit start ik VirtualBox op en kan ik Android live gebruiken of installeren. Het installeren lukt me echter niet. Ik maak een virtuele schijf aan , nieuwe partitie sda 1, formateer ex 3, installeer vervolgens Android. Als ik vervolgens VB opstart, krijg ik weer de live iso.

Offline atomos

  • Lid
Re: installeren Android op PC
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/20, 22:51:25 »
Ik heb hier android 4.0 eeepc wel onder virtualbox draaien. Wel even je cd verwijderen uit je virualbox anders start je elke keer je cd op :)
http://androidspin.com/2011/01/24/howto-install-android-x86-2-2-in-virtualbox/
ondanks dat ik een wifi kaartje in mijn systeem heb (testen van verbindingen ) naast mijn vaste netwerk van IPv4 en IPv6 krijg ik ook geen wifi verbinding aan de praat onder de android.
Ik heb zo het vermoeden dat dat ook niet gaat lukken, dit omdat er geen virtueel wifi netwerk kaart wordt aangeboden aan de client.
Ben nog geen work arround tegen gekomen op het internet, misschien iemand anders ?
« Laatst bewerkt op: 2012/03/20, 22:54:57 door atomos »
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Offline tryer

  • Lid
Re: installeren Android op PC
« Reactie #6 Gepost op: 2012/03/22, 18:35:10 »
Jammer dat je Android 4.0 niet kunt gebruiken zonder wifi. Bedankt voor de antwoorden.  Is er nog iemand die misschien een oplossing weet ?