Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: runnen van printer driver. goutmelding dat niet geopend kan worden  (gelezen 643 keer)

Offline AlexMeza

  • Lid
Hallo,
sinds enkele weken heb ik Ubuntu geïnstalleerd. Alles is even wennen, maar ik ga vooruit.
ik wilde mń hp2840 AiO installeren. Deze blijkt volgens de linux website goed met Ubuntu te kunnen samenwerken. Na het downloaden van de installer heb ik een terminalvenster geopend en de instructie sh hplip-2.8.6.run gegeven. Zie onder. het resultaat: de mededeling dat sh de driver niet kan openen.
alex@alex-laptop:~$ sh hplip-2.8.6.run
sh: Can't open hplip-2.8.6.run
kan iemand me hiermee verder helpen?
waarvoor bij voorbaat hartelijk dank.
groet,
Alex

runnen van printer driver. goutmelding dat niet geopend kan worden
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/25, 22:29:11 »
Hoi Alex,
Ook ik heb een hp printer/scanner. De drivers (en de bijbehorende toolkit heb ik via synaptec, in het beheer menu geinstalleerd)
zoek even op hplip. Je kunt dan het beste hplip, hplip-gui en hplip-doc installeren.
Daarna kun je via het voorkeuren menu de hplip toolbox opstarten en je printer configureren. Dit werkte bij mij in in ieder geval in 7.10 en 8.04. 7.04 en 6.10 weet ik niet meer, maar als je dat nog hebt kun je beter eerst upgraden.
mvg
koorknaap
Er is al veel uitgezocht. Je moet het alleen weten te vinden.
Ubuntu 9.10/ASUS M2N-VM DVI AMD 64X2 Dual Core 6400+/22" NEOVO (Arnos Instruments H-W22 DVI)+17" AOC LM725

Offline AlexMeza

  • Lid
runnen van printer driver. goutmelding dat niet geopend kan worden
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/25, 22:58:51 »
Bedankt Koorknaap. ben eea nu a.h. downloaden! gaat goed komen. m. vr. groet, Alex