Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Via de livecd niet op internet kunnen (ethernet)  (gelezen 2363 keer)

1501

  • Gast
Via de livecd niet op internet kunnen (ethernet)
« Gepost op: 2007/02/19, 23:12:01 »
Ik heb de vraag al op een ander forum gesteld, maar het ziet er niet naar uit dat ze me daar kunnen helpen :/. Hier h

De situatie is als volgt, ik heb via de live cd rondgekeken op Ubuntu, en ik wil overstappen :) Helaas lukt internetten mij niet via de live cd, ik kan internetpagina's niet laden, en als ik dubbelklik op het netwerk icoontje dan staat er dat het ''idle'' is, overigens zie ik wel dat er packets verzonden en ontvangen worden....Wat moet ik doen om wel te kunnen internetten ?

Ik woon nu tijdelijk ergens voor 3 maanden, in deze woning komt er uit het plafond een ethernetkabel, die sluit ik aan op mijn laptop en voila (onder windows) kan ik gewoon het internet op. Verder moet ik regelmatig voor mijn werk her en der overnachten, en daar geldt het zelfde principe gewoon ethernetkabel aansluiten en dan ik surfen :) Ik zou precies hetzelfde willen onder Ubuntu, vraag aan jullie is dat haalbaar?

Offline Dave

  • Lid
Via de livecd niet op internet kunnen (ethernet)
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/20, 00:32:51 »
tis de vraag of je direkt op een router zit of via een netwerk.
want direkt op een router had je direkt kunnen internetten in de meeste gevallen.

Via de livecd niet op internet kunnen (ethernet)
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/20, 02:11:30 »
Probleem kan liggen in het resolven van de DNS.
Dus je hebt wel netwerkverbinding maar je kan geen data verzenden& ontvangen naar het www.

Probeer eens hetvolgende.
Open in het graifsche gedeelte dat voor je netwerkkaart.
Zet hem ff uit met die knop en daarna weer aan.
Kijk nu of je kan browsen.

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

1501

  • Gast
Via de livecd niet op internet kunnen (ethernet)
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/20, 12:29:49 »
Citaat van: Dave
tis de vraag of je direkt op een router zit of via een netwerk.
want direkt op een router had je direkt kunnen internetten in de meeste gevallen.
Hier kan ik dus echt niet achterkomen, aangezien ik geen toegang heb in de flat boven mij :)


Overigens heb ik wat screenshots gemaakt van e.e.a., dat kun je hier zien:

Klik

Gandyman, dat van jou ga ik ook proberen :)