Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost)Alternatief voor silverlight  (gelezen 2189 keer)

Skilltone

  • Gast
(opgelost)Alternatief voor silverlight
« Gepost op: 2011/05/17, 21:43:21 »
Goede avond,

Ik heb een gok gemaakt op dit keer geen dualboot te maken en volledig over te gaan op Ubuntu (netbook editie ,zakelijk). Nu gaat alles goed, alleen nu moet ik voor me werk online cursussen doen voor Microsoft, en je ruikt het al. Ze werken dan alleen met silverlight. Nu heb ik Moonlight geinstalleerd, maar dat werk niet goed. Is er nog een alternatief?

BvD

Skill.

« Laatst bewerkt op: 2011/05/17, 23:19:09 door SkillStone »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Alternatief voor silverlight
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/17, 21:50:47 »
Wat ik doe: in een virtuele sessie Windows 2000 onder Virtualbox draai ik Silverlight icm IE6, dit werkt voor de toepassingen die ik wil draaien (Magister) prima. Ik kies voor W2K omdat deze zeer weinig geheugen nodig heeft (170 MB). Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd zoals Moonlight, maar niets werkt echt goed en betrouwbaar.

Re: Alternatief voor silverlight
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/17, 21:52:40 »
Vrees van niet, behalve controleren of je echt de laatste versie van Moonlight hebt, dat kan net iets schelen. Ben geen fan van Moonlight. Heb het eigenlijk nog nooit echt goed zien werken aangezien het zwaar achterloopt op de echte Silverlight en geen DRM ondersteunt om begrijpelijk redenen.

Re: Alternatief voor silverlight
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/17, 21:53:27 »
Wat ik doe: in een virtuele sessie Windows 2000 onder Virtualbox draai ik Silverlight icm IE6, dit werkt voor de toepassingen die ik wil draaien (Magister) prima. Ik kies voor W2K omdat deze zeer weinig geheugen nodig heeft (170 MB). Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd zoals Moonlight, maar niets werkt echt goed en betrouwbaar.

Dat lijkt mij dan ook een goede, maar dan moet je dus wel een originele Win2K hebben liggen.

Skilltone

  • Gast
Re: Alternatief voor silverlight
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/17, 23:17:57 »
Wat ik doe: in een virtuele sessie Windows 2000 onder Virtualbox draai ik Silverlight icm IE6, dit werkt voor de toepassingen die ik wil draaien (Magister) prima. Ik kies voor W2K omdat deze zeer weinig geheugen nodig heeft (170 MB). Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd zoals Moonlight, maar niets werkt echt goed en betrouwbaar.

Dat lijkt mij dan ook een goede, maar dan moet je dus wel een originele Win2K hebben liggen.

Heb ik niet liggen, maar kan ik wel ergens vandaan halen ;) Ik denk dat ik dat maar ga doen. thx