Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internet via stopcontact: tips gevraagd  (gelezen 4751 keer)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Internet via stopcontact: tips gevraagd
« Reactie #25 Gepost op: 2014/10/04, 16:37:16 »
Ik hoef geen uitleg over zenders en vermogen maar wat ik me af vraag: wat gebruiken ze dan op Landal Green Parken ? waar ze altijd uitstekende draadloze verbindingen hebben, waar je ook zit.
Daar zijn diverse methodes voor.
1. Een stralende kabel, zoals b.v. ook gebruikt wordt in tunnels t.b.v. communicatie met "buiten".
2. Een (of meerdere) access-point(s) met een relatief hoog zendvermogen.
3. meerdere access-points als in (2) met laag vermogen, dan is het makkelijker of het af te schermen op de terrein-grens.

Er zijn campings, waarbij de access-points in de spannings-kasten is ingebouwd .......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Frederik

  • Gast
Re: Internet via stopcontact: tips gevraagd
« Reactie #26 Gepost op: 2014/10/04, 21:22:08 »
Dank!
Stralende kabels ? dat is helemaal nieuw voor mij. Ik ga me inlezen.

Re: Internet via stopcontact: tips gevraagd
« Reactie #27 Gepost op: 2014/10/05, 00:12:46 »
[OffTopic]
Zijn daar geen regels voor,de hoeveelheid zendvermogen van zo iets?
Ja, daar zijn regels voor, waarin o.a. het zendvermogen wordt bepaald.
Want je gooit nou ongevraagd een hoop zendervermogen over die mensen op het kamp..Ik zou er bezwaar tegen maken,er zijn mensen die daar heel gevoelig voor zijn!!! >:(
Het zendvermogen is nog steeds erg laag in vergelijking met b.v. een mobilofoon, of een portofoon.
Wanneer mensen er last van hebben, dan moeten ze ook niet in de buurt om omroep-zenders komen, want daar praat je over vele kilo-Watten.
En wat te denken van de straling van oude televisies?
[/Offtopic]
Straling van oude TV"s is een limiet voor geweest,net als voor buismonitoren.Altijd laag gebleven en niet ontopic.Bovendien hadden we toen ALLEEN  die straling,nu worden we aan alle kanten omringt door allerlei draadloze toestanden.Waar van de interferenties ook nog op ons hersendak krijgen.Wel ontopic is de straling van WiFi wat jij hier wil aan leggen met meerdere zenders zo als ik het heb begrepen.1 zender is nog daar aan toe,twee of meer zenders krijg je ook nog interferenties en maakt het nog erger.Bovendien is dat 24 uur per dag!
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Internet via stopcontact: tips gevraagd
« Reactie #28 Gepost op: 2014/10/05, 00:48:52 »
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Internet via stopcontact: tips gevraagd
« Reactie #29 Gepost op: 2014/10/05, 09:48:50 »
Zijn daar geen regels voor,de hoeveelheid zendvermogen van zo iets?Want je gooit nou ongevraagd een hoop zendervermogen over die mensen op het kamp..Ik zou er bezwaar tegen maken,er zijn mensen die daar heel gevoelig voor zijn!!! >:(

In aanvulling op Ron:

Blijf dan ook zeker ver weg van kanalen waar heel veel radar stations staan te draaien, en hoogspannings masten waarvan nu wel bewezen is dat dit heel slecht is voor je, blijf zeker uit de buurt van vliegtuigen en dan bedoel ik in lijn met het opstijgen en landen, de radar die gebruikt word in de neus van het vliegtuig is erg slecht voor je.

@Lowlands
Citaat
Straling van oude TV"s is een limiet voor geweest,
Vroeger was men blij als iets werkten, en werd totaal niet gekeken naar straling die slecht was voor je en er was ook geen onderzoek naar.

Op grote bedrijven terreinen word heel veel met wifi gewerkt en daar is men alleen bezig met betrouwbaarheid en niet met gezondheid....

Zoals Ron al zij, met een goed budget kan je op een park veel kabels trekken en dan bijv. 1 kabel van 50m. naar een switch op die switch een accespoint en dan 5 kabels van 50 m doortrekken naar de volgende 5 accespoint's , dan kan je een vinger patroon maken over het park waarbij je met een laag vermogen accespoints een hoge dekking graad hebt.

« Laatst bewerkt op: 2014/10/05, 09:55:29 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Internet via stopcontact: tips gevraagd
« Reactie #30 Gepost op: 2014/10/05, 12:01:47 »
TV's was wel degelijk een stralingsnorm voor!Net als voor buismonitoren!En Hoogspanningskabels geven alleen 50 Hz straling af,en die is veel minder ongezond als straling van Mhz en Ghz..
Radarstations moet je ook weg blijven,is tenslotte vrijwel dezelfde frekwentie als in je magnetron...Nee hoor,straling van hoge frekwentie is niet schadelijk,je wordt alleen maar gekookt.. :P
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Ramana

  • Lid
Re: Internet via stopcontact: tips gevraagd
« Reactie #31 Gepost op: 2014/10/05, 13:13:08 »
De meeste onderzoeken tonen geen negatieve effecten aan van hoogspanningslijnen. Eén onderzoek toont een iets hoger risico op leukemie aan bij kinderen die dicht in de buurt van HS-lijnen wonen.   Van dat onderzoek is nog niet duidelijk of dat komt door de EM-velden of door andere oorzaken. 

Re: Internet via stopcontact: tips gevraagd
« Reactie #32 Gepost op: 2014/10/05, 23:41:05 »
Ja,maar dat is ook niet alleen maar die straling,die kabels kunnen ook gaan brommen,en dat is natuurlijk weer wat anders als je dat 24 uur per dag moet aan horen..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.