Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Case Fan blijft draaien in XP  (gelezen 1346 keer)

thamos

  • Gast
Case Fan blijft draaien in XP
« Gepost op: 2008/09/20, 18:47:19 »
Ik heb een probleem met mijn dual-boot PC (ASUS Terminator 2).
In Ubuntu heb ik mijn pc in pauzestand gezet, maar dat werkt niet. Hij gaat er meteen weer uit en dan geeft hij geen signaal meer aan de monitor. Dat is op zich niet zo'n ramp, maar als ik naar Win XP terug ga merk ik ineens dat als ik dáár mijn PC in stand-by zet, de case fan van de computer blijft draaien. Hij blijft dus ook herrie maken. Heeft iemand een oplossing voor mij?

Case Fan blijft draaien in XP
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/20, 19:02:55 »
Het zou kunnen dat er resten in je ram zitten. Kun je de pc eens uit doen, de stroom stekker eruit halen, even op de power knop drukken en dan weer eens proberen?
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Case Fan blijft draaien in XP
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/20, 21:21:46 »
Staan in het BIOS alle fan-instellingen goed? Die horen op [auto] te staan.
Dat de standby niet goed werkt in Ubuntu komt waarschijnlik door je grafische kaart. Ik heb dat zelf ook een tijdje gehad, maar toen ik Ubuntu upgrade naar een hogere versie (op het als tweede genoemde systeem in mijn handtekening onderaan), heb ik naar ik een recentere versie van de gebruikte Nvidia driver "erbij gekregen" of zoiets dergelijks. Toen was het probleem opgelost.
Maar mijn Intel systeem heeft een ATI kaart en die wordt dus (nog) niet ondersteund. Ik heb daar dan ook geen driver voor en dus, je raadt het al, het probleem van het zwarte scherm komt weer langs. Overigens pas nadat ik de pc zelf heb "gewekt", in tegenstelling tot in jouw geval.

Case Fan blijft draaien in XP
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/20, 21:38:50 »
@Richard_Rahl Ik vond deze: http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=amd_rv770_oss&num=1 pagina. Heb je daar iets aan?
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Case Fan blijft draaien in XP
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/20, 21:47:52 »
Citaat van: prikkebeen2
@Richard_Rahl Ik vond deze: http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=amd_rv770_oss&num=1 pagina. Heb je daar iets aan?
Er staat dat de 2D/3D acceleratie dan nog steeds niet tot de mogeliijkheden behoort. Maar ja, het is misschien wel een oplossing voor het standby probleem. Ik zal het eens proberen als ik weer in Tilburg ben, ik ben nu bij mijn ouders en daar heb ik "systeem 2" (die AMD dus) staan. Bedankt in ieder geval. :)