Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe krijg ik mijn draadloos toch aan de praat  (gelezen 1948 keer)

_mg

  • Gast
Hoe krijg ik mijn draadloos toch aan de praat
« Gepost op: 2007/10/02, 08:30:33 »
Hi geachte Ubuntero's

Ik heb een laptob die onder Vista draadloos werkt

deze wil ik ook onder Ubuntu draadloos aan de praat krijgen
het draaloze interne kaart heeft de 1211rw  driver nodig maar de versie die ik nodig heb zal pas uitkomen in de de 2.6.23 kernel van linux (dus omdat gutsy met 2.6.22 uitkomt zal dat denk ik niet werken;
mijn laptob heeft een express card slot :(
Daar is bijna nix voor te krijgen;
Wat kan ik doen om hem toch draadloos aan de praat te krijgen?

Een stukje (goedkope hardware???)

Groet Marcel

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Hoe krijg ik mijn draadloos toch aan de praat
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/02, 10:28:24 »
Tja, je zou tijdelijk "overspel" kunnen plegen met Fedora 8, die uitkomt op 8 november.... die zal wel kernel 2.6.23 hebben. Mijn drie bureaucomputers draaien allemaal uitsluitend Ubuntu (en dat blijft zo), maar op mijn meervoudig opstartbare flaptop draai ik vaak Fedora 7.

Als er geen Ubuntu zou zijn, dan zou dat mijn alternatief zijn. Bloedmooi, geavanceerd, snel, kwaliteit die je voelt. Wel wat minder makkelijk om de multimedia-ondersteuning erin te pompen (Ubuntu is met stip de gebruikersvriendelijkste, wat dat betreft), maar ook dat valt wel mee.

Ongetwijfeld zal Ubuntu 8.04 een nog weer modernere kernelversie hebben, dus dan kun je weer terug met je klaptop naar Ubuntu.

Overigens sluit ik niet uit, dat Ubuntu 7.10 toch nog kernel 2.6.23 zal krijgen, hoor. Er vinden wel eens kernel updates plaats.....

_mg

  • Gast
Hoe krijg ik mijn draadloos toch aan de praat
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/02, 19:41:12 »
Dank Pjotr123.

Maar (ok ik zal de zin niet met maar beginnen..)

Toch zou ik al eerder wifi willen en ik hoop dat iemand een suggestie heeft om een kleine hardware matige aanpassing voor te stellen die het eenvouig toch al eerder voor elkaar zou kunnen krijgen..

usb poorten genoeg en een express card slot dat en 54 en 34 mm kan ondersteunen (naar t schijnt)

dus ik hoop op 1 of andere wifi extensie die op die express card poort is aan te sluiten en onder feistty of gutsy zou willen werken....

(overspel is ook een fascinerende gedachte.....)

Gr Marcel

Offline bandit

  • Lid
Hoe krijg ik mijn draadloos toch aan de praat
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/02, 20:01:39 »
ik heb een usb dongle van belkin, wireless g usb network adapter 54 mbps ,    29,95.

werkt perfect met 7.04.,plug en play.

groetjes
bandit

en je krijgt een gratis onderzetter  (driver cd) :)

Offline b16a1

  • Lid
Hoe krijg ik mijn draadloos toch aan de praat
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/02, 20:58:08 »
Je hebt dus al een wireless kaart erin zitten? is dan de methode m.b.v. ndiswrapper een optie?
Zelf lukte het me helaas niet met een Belkin kaartje (ondanks de documentatie), maar wellicht lukt het bij jou wel. Dan kun je op die manier ermee werken tot er een kernel beschikbaar is die het native kan regelen.
Toshiba P200-14N 11.04 _ de magische rook krijg je helaas niet terug gestopt
ASUS N76VM-V2G-T1073V X12.04
DIY HTPC X12.04 [XBMC] terug op de drawing board

Karelke

  • Gast
Hoe krijg ik mijn draadloos toch aan de praat
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/07, 16:40:22 »
De Minitar MWGUH werkt probleemloos onder Linux. Gewoon inpluggen, de stick wordt herkend en je kan hem direct gebruiken. Kost ongeveer 30 euro. Daarnaast heeft 'ie nog een groot bereik.

Link: http://www.minitar.com.tw/product_info.php?cPath=0_26_32&products_id=67