Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: installeer een nieuwer stuurprogramma voor Intel WiFi  (gelezen 3998 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Tip: installeer een nieuwer stuurprogramma voor Intel WiFi
« Gepost op: 2020/02/12, 18:23:28 »
Voor Ubuntu, Linux Mint en aanverwanten: zo installeer je (indien nodig) een nieuwer iwlwifi-stuurprogramma voor je draadloze Intelkaartje (Intel WiFi):
https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/intel-wifi.html

Doe er je voordeel mee!   :)
« Laatst bewerkt op: 2020/02/12, 18:31:23 door Pjotr »

Re: Tip: installeer een nieuwer stuurprogramma voor Intel WiFi
« Reactie #1 Gepost op: 2020/02/13, 15:30:56 »
Mooi weer Pjotr. Ga ik in mijn achterhoofd houden.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Tip: installeer een nieuwer stuurprogramma voor Intel WiFi
« Reactie #2 Gepost op: 2020/02/13, 16:05:46 »
Uit interesse: welke problemen lost dit op?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: installeer een nieuwer stuurprogramma voor Intel WiFi
« Reactie #3 Gepost op: 2020/02/13, 16:08:53 »
Uit interesse: welke problemen lost dit op?

Meestal gaat het dan om een Intel-WiFi-kaartje dat zo nieuw is, dat er nog geen geschikt iwlwifi-stuurprogramma beschikbaar is in de gebruikte systeemkern.  :)

Re: Tip: installeer een nieuwer stuurprogramma voor Intel WiFi
« Reactie #4 Gepost op: 2020/02/13, 16:40:23 »
Uit interesse: welke problemen lost dit op?
Meestal gaat het dan om een Intel-WiFi-kaartje dat zo nieuw is, dat er nog geen geschikt iwlwifi-stuurprogramma beschikbaar is in de gebruikte systeemkern.  :)
Dank!
Dat soort problemen heb ik doorgaans niet...  ;) =D

Joshua Orbit

  • Gast
Re: Tip: installeer een nieuwer stuurprogramma voor Intel WiFi
« Reactie #5 Gepost op: 2020/02/15, 13:12:25 »
Hoop doet leven, dus de tip(s) toegepast op 19.10 met een terugschakeling op de Intel Wireless N 1000 kaart (origineel van Dell E6500 Latitude --- bwj 2009 ongeveer) geeft helaas geen 'verbetering' met het invallen van de snelheden van die kaart.

Tóch gaf de backport install een inzakken tot slechts 108 Mb/s ipv 120Mb/s . Een contrast is wel waarneembaar dat met de driver standaard de inzakkende snelheden vallen naar 75 Mb/s.  Dus een kleine verbetering, en de eerste geteste loading van webpagina's leek zelfs min of meer prima. Werkbaar zal ik zeggen.

Maar kritisch gezien geen  verbetering op het invallen van de snelheden te omzeilen of vermijden met deze tips.

Hier kan u trouwens een overzicht vinden van ontwikkeling met de kaartjes en de kernels waar het perfect *zou* moeten werken

Een beetje als aanvulling op de tips ... ik dacht : ik moet het toch ook testen zodat leden en gasten niet in het duister blijven ivm dat vervelende probleempje van de Intel WiFi kaartjes en willekeurig invallende snelheden van dat kaartje.

Let op: ik weet niet of dat dat ook het geval is met de nieuwste generatie Intel kaartjes .... geen hardware om dat te testen helaas.