Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen internetverbinding onder Ubuntu wel onder Windows Vista  (gelezen 18489 keer)

Offline track

  • Lid
Re: geen internetverbinding onder Ubuntu wel onder Windows Vista
« Reactie #75 Gepost op: 2009/03/05, 15:34:34 »
Het is inderdaad een beetje zeilen in de mist.  Acer heeft geen handboek in het internet gezet, dus is het ook voor mij een beetje gokken
na aanleiding van een algemeen handboek voor een Phoenix-Award Bios.

Als je het Duits machtig bent is er een goede toelichting op  http://www.hardwareluxx.com/guides/biosguaw01.htm
(de details passen niet allemaal bij jouw bord, de basislijnen wel)

Misschien nog een poging: 
Hoe staat op dit moment onder "PNP/PCI configuration"  het punt "PnP OS installed" ?
Als je dat verandert, maakt het een verschil ?

track

Offline marius sr

  • Lid
Re: geen internetverbinding onder Ubuntu wel onder Windows Vista
« Reactie #76 Gepost op: 2009/03/05, 17:04:09 »
Ik ga die Duitse handleiding bestuderen en dan ga ik weer verder. De eerst komende dagen ben ik weg. De laatste optie die je gaf kwam ook niet op mijn bord terug. Dus voorlopig stokt het. Als ik alleen Ubuntu zou gebruiken zou alles vlekkeloos verlopen. Misschien kan ik primair alleen Ubuntu installeren en daarin Vista. Ik heb nog een paar dingen nodig van Windows.
Ik heb ook een oude Dell computer met daarop Windows ME. Daar zou ik mee kunnen oefenen, eerst Ubuntu installeren en daarin Windows ME. Als dat lukt kan ik daarna met deze PC verder. In ieder geval bedankt voor de ondersteuning. Ik ben een stuk wijzer geworden.
Als iemand met een Acer Aspire PC van november 2007 kan vertellen wat ik in de BIOS moet veranderen hou ik mij aanbevolen.

Bedankt

Marius