Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Atheros en Ndiswrapper  (gelezen 1004 keer)

Atheros en Ndiswrapper
« Gepost op: 2010/12/25, 13:15:27 »
Hoi Forum vrinden,

Ik heb altijd al een slechte verbinding gehad met mijn Atheros AR5007EG. In 10.10 is het niet anders, echt een knipperlicht verbinding.
Veel zoeken op internet kwam ik geen steek verder mee want dat is allemaal van het jaar 19-kruik.
Maar de site van Pjotr gaf weer hoop  :) http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet#TOC-Het-Windows-stuurprogramma-in-een-L
Op Windows heb ik nooit problemen gehad met deze kaart, dus dan maar de 'vuile' optie toepassen. Zo gezegd, zo gedaan. Heb Ndiswrapper via softwarecentre binnengehaald en een xp driver voor het .inf bestand. Na dit toegepast te hebben staat hij geïnstalleerd.



Maar hoe weet ik nu dat hij daadwerkelijk deze ndis driver gebruikt en niet dat ik nog steeds op de oude zit te werken? Waar kan je checken welke driver de wlan0 gebruikt?

Re: Atheros en Ndiswrapper
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/25, 14:41:05 »
Moet je normaal extra stuurprogramma's installeren voor je wifi? Anders moet je deze even verwijderen. En als dit niet het geval is, weet ik het ook niet :P Maar als het nu goed werkt, dan werkt het toch?
Op de chat te vinden als debiantux

Re: Atheros en Ndiswrapper
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/25, 18:42:42 »
Met dit commando ls /lib/modules/2.6.32-26-generic/kernel/drivers/net/wireless/ath/ zou je de drivers in de kernel moeten zien, natuurlijk wel de juiste kernel versie van jou neerzetten.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.