Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: thunderbird  (gelezen 807 keer)

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
thunderbird
« Gepost op: 2008/12/23, 03:23:06 »
Ik weet dat er meer topicĀ“s zijn die email clienten verwoorden maar ik heb toch een probleempje waar ik op de een of andere manier in kringetjes draait.

Ik heb als ik ergens een email aanklik in een site dat de normale email client reageerd dat is Evolution. Dat is eigenlijk niet wat ik wil. Puur omdat ik deze niet aan de praat krijg met Gmail. Dat is mijn eigen email adres die ik gebruik.

Graag wil ik dit veranderen in Thunderbird en deze als standaard invoeren, maar ook deze krijg ik niet goed als standaard ingevoerd.

Nu heb ik Gmail nothifier aangenomen als client die als plugin via gmail gekoppeld kan worden. Hier heb ik veel plezier van. Maar ik werk ook wel eens zonder internet op de klapdoos en wil dan wel een melding krijgen. Dat schijnt wel te kunnen met Thunderbird. Zo ook het opslaan van mailadressenlijsten. Dat laatste is wat ik echt mis. Nu moet ik bijvoorbeeld voor mijn scouting de hele tijd heen en weer klikken om alle adressen in te voeren met knippen en plakken.

Als iemand een andere oplossing heeft is deze zeker welkom. Als het maar goed en handig werk om mijn mail te beheren.

Rik die het steeds leuker vind om met Linux te spelen en inmiddels slapeloze nachten heeft. Daardoor hele grote wallen onder zijn ogen.  ;) ;) ;) :o :o
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Bazzer

  • Gast
Re: thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/23, 03:45:32 »
E-mail adressen importeren exporteren: open aressenboek, klik op extra en vervolgens op exporteren.
Nu opent een venster waarin je de naamt kunt invoeren en kunt selecteren waar je de adressen wilt opslaan.

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: thunderbird
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/23, 03:56:31 »
Daar ga ik gelijk even naar zoeken. En kijken hoe dat werk. Dat zou heel erg fijn zijn als ik daar adres lijsten in kan zetten voor de verschillende doeleinden.

Mijn dank is groot.  :D
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Bazzer

  • Gast
Re: thunderbird
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/23, 04:00:40 »
succes!

Offline Hanssun

  • Lid
Re: thunderbird
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/23, 07:10:55 »
je kan Thunderbird standaard invoeren als je naar systeem-voorkeuren-assisterende technologie-standaardtoepassingen als je daar op klik kan je internet/multimedia/systeem aanpassen ;)

Gr Hans,

Offline Tom

  • Lid
Re: thunderbird
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/23, 09:32:02 »
http://sites.google.com/site/hardy804lts/thunderbird
Hierboven leesvoer voor Thunderbird.


http://sites.google.com/site/hardy804lts/Home
Hierboven  kunt U zien bij verwijderde programmas wat U van Evoluyion verwijderen kunt , als  die niet gebruikt.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.