Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST: Bekabeld netwerk werkt niet meer  (gelezen 3176 keer)

Offline 10o

  • Lid
OPGELOST: Bekabeld netwerk werkt niet meer
« Gepost op: 2011/01/22, 11:31:31 »
Dit is geen typisch Ubuntu vraagje, maar misschien kan iemand mij hier op weg helpen alvorens ik mijn computer helemaal uit elkaar ga halen om 't moederbord te retourneren... Mijn bekabeld netwerk op mijn desktop doet het namelijk niet meer. Wireless wel.

Afgelopen week heb ik wegens kamerverhuizing een kabel getrokken van ongeveer 15 meter. Dat werkte tot gisteren prima. Toch blijkt niet aan de kabel te liggen, dat heb ik getest met de laptop.

Toen maar eens mijn BIOS ingegaan (Gigabyte GA-P55M-UD2, versie F11, drie maanden oud) en daar lijkt inderdaad geen LAN verbinding tot stand te komen. Geeft bij analyse aan dat er een kabel van 0 meter is. Ook is het groene lampje bij de LAN-ingang niet actief aan de achterzijde van de kast...

Wat zou ik nog kunnen doen?
« Laatst bewerkt op: 2011/01/22, 12:54:28 door 10o »
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Bekabeld netwerk werkt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/22, 11:41:36 »
Ik denk dat ik wel weet wat er aan de hand is. Ik heb bijna hetzelfde mobo. Wat je moet doen:
PC uit, stekker eruit halen en een paar keer op de power button drukken zodat alle stroom eruit is. Nu een minuut of 10 wachten. Dan de boel weer aansluiten en aanzetten. Internet zou er weer moeten zijn.

Offline 10o

  • Lid
Re: Bekabeld netwerk werkt niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/22, 12:54:11 »
Ik denk dat ik wel weet wat er aan de hand is. Ik heb bijna hetzelfde mobo. Wat je moet doen:
PC uit, stekker eruit halen en een paar keer op de power button drukken zodat alle stroom eruit is. Nu een minuut of 10 wachten. Dan de boel weer aansluiten en aanzetten. Internet zou er weer moeten zijn.
Je hebt helemaal gelijk TopGear!!!
Ik had niet het geduld om 10 minuten te wachten, maar een paar minuten bleek ook al genoeg.
Hoe ben je hier in hemelsnaam achter gekomen? Hoe kan dit?
Anyway, bedankt!
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: OPGELOST: Bekabeld netwerk werkt niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/22, 17:18:12 »
Beste 10o,

Ik heb het ook eens gehad. PC was NET nieuw. Nog geen 2 uur. Ik kreeg het probleem. Hele router opnieuw geconfigd. Bijna RMA aangevraagd.
We gingen eten, ik als laaste hoop trek de stekker d'r uit. Klaar met eten, stekker d'r in, en internet deed het weer :D
Nouja, heb jij ook weer wat geleerd :D

Offline 10o

  • Lid
Re: OPGELOST: Bekabeld netwerk werkt niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/22, 17:48:07 »
Best TopGear,

Inderdaad, ik zag het ook al helemaal voor me: 't hele binnenwerk demonteren en een RMA vragen alleen voor de LAN voor het moederbord... Om mij die ellende te besparen en geen desktoploze tijd tegenmoet te gaan, had ik al bijna een apart LAN kaartje besteld.
Gelukkig kwam jij mijn berichtje zo snel al tegen op dit forum en is mij deze frustatie bespaard gebleven.
Nogmaals geweldig bedankt!
-10o
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)