Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pc suitcase maken  (gelezen 11155 keer)

Offline glaasje

  • Lid
Pc suitcase maken
« Gepost op: 2011/11/28, 23:26:05 »
Ik heb de laatste tijd het idee in mijn hoofd om eens in een koffer een pc te bouwen.
(een mens moet toch een hobby hebben? :P)

Momenteel heb ik een (redelijke ruime) koffer te pakken maar mis ik de hardware...  :'(
(Ik had er een tijdje geleden heel veel liggen, maar dat heb ik allemaal weggegooit  :D)

Nu vraag ik me af of iemand dit al eerder heeft gedaan en of die wat tips heeft... ;)
sine errores, nos discere nihil.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Pc suitcase maken
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/29, 00:01:27 »
Nooit zelf gedaan maar ik zag op internet dat het meer gedaan is tot in het extreme toe.

Zorg dat je moederbord stevig bevestigd zit en geen sluiting kan maken.
Daarnaast zorg voor een goede koeling.

Ik ben zelf niet zo van de gepimpte kasten maar wat jij wilt, vind ik wel mooi.
Ik zit zelf te kijken om een pc weg te werken zonder het in een kastje te zetten maar het zo in te bouwen dat je nog overal bij kunt maar het mooi in mijn woonkamer past.

Dit vind ik wel mooi. Er zitten hele mooie kasten tussen. Het wiel vind ik mooi.

http://www.youtube.com/watch?v=9b5lDhjR7ao&feature=fvwrel
http://www.youtube.com/watch?v=VM9to58XXeE&feature=fvwrel

Offline glaasje

  • Lid
Re: Pc suitcase maken
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/29, 00:19:54 »
Ik heb even 2 foto's gemaakt van het koffer ;)
(Ik ben nog van plan als alles af is het koffer te spuiten, maar dat is voor later ;) )

klikerdeklik

klikkerdeklak
sine errores, nos discere nihil.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Pc suitcase maken
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/29, 00:56:27 »
Word het een desktop pc die er in komt?

Want als dat zo is moet je kijken hoe je, je aansluitingen wilt hebben.
ik zou aan 1 kant een gat maken wat je weer dicht kunt doen met het geen wat je er uit haalt.
Daarachter de aansluitingen van je moederbord maken en de aansluitingen va je videokaart en dergelijke zul je waarschijnlijk ook op zo'n manier moeten doen.


Offline glaasje

  • Lid
Re: Pc suitcase maken
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/29, 01:09:56 »
Ik was eigenlijk van plan om gewoon een hele pc in dat koffertje te doen. :P
(Dus met beeldscherm en indien mogelijk een toetsenbord :D )
sine errores, nos discere nihil.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Pc suitcase maken
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/29, 02:41:47 »
krijg je een soort koffertop XD

Offline midas

  • Lid
Re: Pc suitcase maken
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/29, 08:53:01 »
Tegenwoordig zie je ook weleens vertegenwoordigers met zo'n mooi houten gelakt koffertje. Moet haast wel ideaal zijn om met backbone-onderdelen een echte ´klaptop' van te maken. Alleen lijkt mij de plaats van het toetsenbord in dat geval niet zo ideaal....om vanuit zo'n opstaande rand van zo'n koffertje te gaan typen lijkt mij niet echt handig. Maar inderdaad weleens vaker aan gedacht...PC in (houten) koffertje-principe. Natuurlijk met mooie Ubuntu-sticker op buitenzijde...zou een mooie opsteker zijn ;)
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: Pc suitcase maken
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/29, 09:27:55 »
Leuk project, wel lastig maar erg mooi als het lukt. Een tijdje terug was er hier op het forum een topic van iemand die een PC wilde inbouwen in de behuizing van een versterker geloof ik. Helaas kwamen er na een tijdje geen updates meer over dat project. Kan dat topic alleen even niet vinden.

Re: Pc suitcase maken
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/29, 09:56:58 »
Alleen lijkt mij de plaats van het toetsenbord in dat geval niet zo ideaal....om vanuit zo'n opstaande rand van zo'n koffertje te gaan typen lijkt mij niet echt handig.

Misschien in de koffer een uitsparing maken voor een draadloos toetsenbord, idem voor muis. Koffer is dan systeemkast en monitor.

Re: Pc suitcase maken
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/29, 11:01:14 »
Lijkt me dat zo'n toetsenbord niet in de koffer zelf gemaakt hoeft te worden. Die kun je er gewoon los bij doen. Iig een plat touchscreen erop en de rest van de computer binnenin. Denk dat je met waterkoeling moet gaan werken. Is dus wel cool als je dat water ook langs de voorkant ziet lopen :)

Kortom, hoeveel geld heb je om zoiets te maken? ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Pc suitcase maken
« Reactie #10 Gepost op: 2011/11/29, 11:16:03 »
Lijkt me dat zo'n toetsenbord niet in de koffer zelf gemaakt hoeft te worden. Die kun je er gewoon los bij doen. Iig een plat touchscreen erop en de rest van de computer binnenin. Denk dat je met waterkoeling moet gaan werken. Is dus wel cool als je dat water ook langs de voorkant ziet lopen :)

Dat wel, maar ik denk niet dat waterkoeling gaat passen in zo'n koffer.
Daarbij weet ik van projecten op internet die ook zoiets maakten dat je geen waterkoeling nodig hebt.

Iemand van mijn vorige school had zelfs een keer een bierkrat-PC gebouwd :P

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Pc suitcase maken
« Reactie #11 Gepost op: 2011/11/29, 16:02:52 »
Lijkt me dat zo'n toetsenbord niet in de koffer zelf gemaakt hoeft te worden. Die kun je er gewoon los bij doen. Iig een plat touchscreen erop en de rest van de computer binnenin. Denk dat je met waterkoeling moet gaan werken. Is dus wel cool als je dat water ook langs de voorkant ziet lopen :)

Dat wel, maar ik denk niet dat waterkoeling gaat passen in zo'n koffer.
Daarbij weet ik van projecten op internet die ook zoiets maakten dat je geen waterkoeling nodig hebt.

Iemand van mijn vorige school had zelfs een keer een bierkrat-PC gebouwd :P
Op zich is dat ook niet moeilijk, een koffer is lastiger. Ik wil nog altij een pc in een buisradio stoppen, maar ik vind het zonde van die buisradio :P (Lees: iemand nog een kapotte buisradio ;)?)
En die buisradio van mij is erg zeldzaam, ik vind er geen info over, en de foto die ik vind, is van de radio die ik heb (bepaald kenmerk). Beetje zonde dus :P

Offline glaasje

  • Lid
Re: Pc suitcase maken
« Reactie #12 Gepost op: 2011/11/29, 18:12:49 »
Denk dat je met waterkoeling moet gaan werken.
Is dus wel cool als je dat water ook langs de voorkant ziet lopen :)

Kortom, hoeveel geld heb je om zoiets te maken? ;)

Ik denk dat ik bij de scharnieren 2 ventilatoren te plaatsen (indien mogelijk met lampjes :P )

Ik ben eigenlijk van plan om rond te gaan vragen voor oude hardware die men niet meer nodig heeft en ik voor een prikje kan hebben... ;)
( Ik ga morgen naar iemand waar ik mischien wat oude hardware kan krijgen ;) )
« Laatst bewerkt op: 2011/11/29, 18:15:20 door glaasje »
sine errores, nos discere nihil.

Offline wowo

  • Lid
Re: Pc suitcase maken
« Reactie #13 Gepost op: 2011/11/29, 18:15:10 »
Goh, ik wist niet wat ik zag als je op Google afbeeldingen de term pc suitcase ingeeft.
Er zitten inderdaad hele mooie exemplaren tussen.
Leuk project!
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline glaasje

  • Lid
Re: Pc suitcase maken
« Reactie #14 Gepost op: 2011/11/29, 18:22:02 »
Ik vraag me eigenlijk af of het mogelijk is om een laptop scherm te verbinden met een desktop pc... :P
(iemand ideen? :P)
sine errores, nos discere nihil.

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Pc suitcase maken
« Reactie #15 Gepost op: 2011/11/29, 18:25:53 »
Ik vraag me eigenlijk af of het mogelijk is om een laptop scherm te verbinden met een desktop pc... :P
(iemand ideen? :P)

Normaal gesproken niet, want je hebt dan een video-invoerpoort nodig en laptops met zo'n poort zijn erg zeldzaam.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Pc suitcase maken
« Reactie #16 Gepost op: 2011/11/29, 18:37:24 »
Als je voor een laptop scherm gaat, kun je net zo goed een oude laptop nemen maar dan zie ik niet waarom je het zou doen.
Ik zou kijken voor een oud schermpje. Er zijn er voor weinig genoeg te vinden op marktplaats.

Hoe hightech wil je hem maken?
Je kunt namelijk alles heel simpel houden maar het echt inbouwen van alles maakt het wel mooier.
Vooral als je vanbuiten af de cd speler kunt openen en het toetsenbord ergens uit kunt laten schuiven.

Misschien leuk dat je het scherm om kunt draaien zodat je de koffer dicht kunt doen en dan nog op het scherm kunt kijken.
Is ook wel handig als je een filmpje wilt kijken.
Bleutooth erin en zorgen dat je met je telefoon xb,c bijvoorbeeld kunt bedienen.

Maar dat zijn dingen die wel een stuk verder gaan dan alleen een pc in een koffer bouwen maar maken het denk ik wel leuker.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Pc suitcase maken
« Reactie #17 Gepost op: 2011/11/29, 18:39:09 »
't is sowieso een leuk hobbyproject :)

Re: Pc suitcase maken
« Reactie #18 Gepost op: 2011/11/29, 18:40:50 »
wat voor hardware zoek je ongeveer? ik heb mogenlijk nog wel het e.e.a. liggen.



Ik vraag me eigenlijk af of het mogelijk is om een laptop scherm te verbinden met een desktop pc... :P
(iemand ideen? :P)

Normaal gesproken niet, want je hebt dan een video-invoerpoort nodig en laptops met zo'n poort zijn erg zeldzaam.
er zijn wel adapters voor: http://www.terminally-incoherent.com/blog/2008/03/31/using-spare-laptop-lcd-as-a-vga-monitor/
iets als dit dus: http://www.ebay.com/itm/7-TFT-INNOLUX-AT070TN92-50-Pin-LCD-Screen-Panel-Module-Controller-Board-800x480-/270856427584?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f104d1840 (let op: deze is enkel voor 7" displays, dus enkel als voorbeeld!)


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline glaasje

  • Lid
Re: Pc suitcase maken
« Reactie #19 Gepost op: 2011/11/29, 20:52:38 »
Ik ben vanavond echt met mijn neus in de boter gevallen! :D
Ik was bij een kennis die problemen had met zijn scanner.
(Hij kon er niet mee werken en het maakte pdf bestanden van 20mb :P)

Toen het probleem opgelost was, vertelde ik hem over mij projectje :P

Hij vertelde dat hij nog een werkende pc en een 15inch tft-scherm had liggen en dat ik die mocht hebben. :D

Hier zijn de foto's:
https://www.dropbox.com/gallery/11362056/1/the%20suitcase?h=4e5539

Nu moet ik alleen nog een manier vinden om het moederbord en de monitor vast te zetten. :P
« Laatst bewerkt op: 2011/11/29, 20:54:33 door glaasje »
sine errores, nos discere nihil.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Pc suitcase maken
« Reactie #20 Gepost op: 2011/11/29, 20:55:44 »
Dat is niet moeilijk, je hebt de kast en de achterplaat waar het moderbord op vast zit kun je in je koffer vast zetten.

Offline glaasje

  • Lid
Re: Pc suitcase maken
« Reactie #21 Gepost op: 2011/11/29, 21:00:09 »
mmm, morgen toch maar eens proberen... :)

(edit: ik zal foto's maken van elke stap! ;) )

wens me geluk! :D
sine errores, nos discere nihil.

Re: Pc suitcase maken
« Reactie #22 Gepost op: 2011/11/29, 21:25:39 »
Veel geluk ^_^

Re: Pc suitcase maken
« Reactie #23 Gepost op: 2011/11/29, 21:28:01 »
Nou die complete systeemkast in de koffer gaat iig lastig worden, of het wordt heel goed aanstampen ;)

Offline glaasje

  • Lid
Re: Pc suitcase maken
« Reactie #24 Gepost op: 2011/11/29, 21:57:33 »
Ik ga natuurlijk niet de hele kast erin proppen :P

Ik ga eerst het moederbord en de voeding erin plaatsen.

Dan kijk ik verder. ;)
sine errores, nos discere nihil.