Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pas op met update van ubuntu14.04.3  (gelezen 4213 keer)

Offline brent8800

  • Lid
Pas op met update van ubuntu14.04.3
« Gepost op: 2016/01/29, 14:27:29 »
Ik had zojuist een update gedaan met ubuntu 14.04.3. Daarna had ik geen internet meer.  Je krijgt dan een melding dat het netwerk software niet compatibel  is met je huidig systeem. Dit geldt alleen als je alle software updates aan hebt staan. Dus ook van onbekende bronnen en partners van canonical. Heb je dat uit staan kan je gewoon veilig updaten.

Wees gewaarschuwd voor de update die vandaag (denk ik) beschikbaar is op ubuntu 14.04.3.
Ubuntu 14.04 LTS

Offline Rien

  • Lid
Re: Pas op met update van ubuntu14.04.3
« Reactie #1 Gepost op: 2016/01/29, 16:58:00 »
Ook ik had en heb problemen na update Ubuntu14.04 van vanmiddag.Na laden voorgaande kernel ;Netwerkenverbinding inschakelen;dpkg Gebroken pakketten herstellen en GRUB bijwerken werkte de netwerkverbinding weer.Maar helaas na rebooten weer hetzelfde probleem.Ik heb nu Ubuntu 15.10 geinstalleeerd.

Offline jolo

  • Lid
Re: Pas op met update van ubuntu14.04.3
« Reactie #2 Gepost op: 2016/01/29, 20:26:21 »
Zou je ook nog kunnen vermelden om welke update het gaat?
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Pas op met update van ubuntu14.04.3
« Reactie #3 Gepost op: 2016/01/29, 22:19:29 »
Ik had zojuist een update gedaan met ubuntu 14.04.3. Daarna had ik geen internet meer.  Je krijgt dan een melding dat het netwerk software niet compatibel  is met je huidig systeem. Dit geldt alleen als je alle software updates aan hebt staan. Dus ook van onbekende bronnen en partners van canonical. Heb je dat uit staan kan je gewoon veilig updaten.

Wees gewaarschuwd voor de update die vandaag (denk ik) beschikbaar is op ubuntu 14.04.3.

Ik heb na Win 7 Prof nu Ubuntu 12.04 lts geinstalleerd staan. Onder Win 7 Prof kon ik mijn tweede monitor wel gebruiken en herkende de laptop mijn wifi-verbinding ook. Nu ineens niet meer. Als ik bovendien wil upgraden krijg ik de melding die in de bijlage staat... Hebben jullie dit ook al eens meefgemaakt ofwel weten jullie hoe ik dat op kan lossen? Eerst krijg ik onderstaande melding. Wat is dat met die apt?
« Laatst bewerkt op: 2016/01/29, 22:21:02 door Johan Joost »
Joost van Daalen, De Dulf 96, 8918 EG Leeuwarden
I : - M : 0612506765 E : johanjoostvandaalen@gmail.com

Re: Pas op met update van ubuntu14.04.3
« Reactie #4 Gepost op: 2016/01/30, 09:43:54 »
Je kaapt nu wel een topic met een ander probleem!

OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline brent8800

  • Lid
Re: Pas op met update van ubuntu14.04.3
« Reactie #5 Gepost op: 2016/01/30, 09:56:37 »
Ook ik had en heb problemen na update Ubuntu14.04 van vanmiddag.Na laden voorgaande kernel ;Netwerkenverbinding inschakelen;dpkg Gebroken pakketten herstellen en GRUB bijwerken werkte de netwerkverbinding weer.Maar helaas na rebooten weer hetzelfde probleem.Ik heb nu Ubuntu 15.10 geinstalleeerd.

Ik had exact het zelfde gedaan. Alleen heb ik 14.04 weer opnieuw geïnstalleerd. Kon met geen mogelijkheid het netwerk weer goed krijgen.
Ubuntu 14.04 LTS

Offline brent8800

  • Lid
Re: Pas op met update van ubuntu14.04.3
« Reactie #6 Gepost op: 2016/01/30, 09:59:00 »
Zou je ook nog kunnen vermelden om welke update het gaat?

Het is een netwerk update, kan je niet precies vertellen welk dat is. Maar als je iets van netwerk ziet staan, absoluut niet updaten.
Ubuntu 14.04 LTS

Offline jolo

  • Lid
Re: Pas op met update van ubuntu14.04.3
« Reactie #7 Gepost op: 2016/01/30, 10:40:32 »
Alleen is het nadeel van opnieuw installeren, dat je nu niet meer kunt achterhalen welke (van de) update(s) het netwerk probleem zou kunnen hebben veroorzaakt. Weet je nog of er bij die updates wellicht pakketten werden verwijderd? Had je bij de software updates wellicht “Trusty Proposed” ingeschakeld? Dat soort updates hebben een grotere kans op het veroorzaken van problemen. 

Dat zou echter geen invloed behoren te hebben op een nieuwe Ubuntu installatie. Werkt het netwerk/internet nog wel als je vanaf de Ubuntu 14.04.3 dvd kiest voor “Ubuntu uitproberen zonder te installeren”?  Als het om een laptop/notebook gaat, is het netwerk wellicht weer actief te krijgen via een Fn toetsen combinatie.

Ik kan via Google alleen iets vergelijkbaars vinden met Ubuntu 14.04. Dus zonder puntuitgave. Is bij jouw in terminalvenster commando
sudo lshw -C network   [Enter]

ook “network UNCLAIMED”? Wellicht staat er iets bruikbaars in die Engelstalige thread http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2237078

De recentste Ubuntu netwerk pakketten die ik zie in Ubuntu Softwarecentrum > Geschiedenis zijn network-manager en network-manager-gnome. De laatste update hier in Ubuntu 14.04.3 was 18 december 2015. Deze updates hebben bij mij op de hoofd pc uit mijn onderschrift geen problemen veroorzaakt.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Pas op met update van ubuntu14.04.3
« Reactie #9 Gepost op: 2016/01/30, 19:23:43 »
Dat krijg je ervan als je de proposed updates aanzet en blind alles daaruit installeert. Die bron is bedoeld om te testen, maar dan niet alle pakketten tegelijk. Heb je last van een bug en vraagt een ontwikkelaar om wat pakketten uit proposed te testen dan is dat prima, maar installeer dan alleen die pakketten en niet alles.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Pas op met update van ubuntu14.04.3
« Reactie #10 Gepost op: 2016/01/30, 22:15:07 »
Dat krijg je ervan als je de proposed updates aanzet en blind alles daaruit installeert. Die bron is bedoeld om te testen, maar dan niet alle pakketten tegelijk. Heb je last van een bug en vraagt een ontwikkelaar om wat pakketten uit proposed te testen dan is dat prima, maar installeer dan alleen die pakketten en niet alles.
Precies.

Grappig detail: in het begin van m'n Ubuntutijd heb ik dezelfde fout gemaakt; ik kan me nog een installatiesessie herinneren bij een Ubuntufeestje in Hilversum, toen jij me op het foute aan die handelwijze wees.  =D

Dat was toen bij een of andere journalist van een dagblad, die graag Ubuntu op z'n flaptop wilde. Ik verknalde het telkens, doordat ik iedere keer proposed bij 'm had aangezet.

Weet je nog? Het feestje was georganiseerd door Willem, als ik me goed herinner....
« Laatst bewerkt op: 2016/01/30, 22:19:55 door Pjotr »

Re: Pas op met update van ubuntu14.04.3
« Reactie #11 Gepost op: 2016/01/30, 23:11:41 »
Dat krijg je ervan als je de proposed updates aanzet en blind alles daaruit installeert. Die bron is bedoeld om te testen, maar dan niet alle pakketten tegelijk. Heb je last van een bug en vraagt een ontwikkelaar om wat pakketten uit proposed te testen dan is dat prima, maar installeer dan alleen die pakketten en niet alles.
Precies.

Grappig detail: in het begin van m'n Ubuntutijd heb ik dezelfde fout gemaakt; ik kan me nog een installatiesessie herinneren bij een Ubuntufeestje in Hilversum, toen jij me op het foute aan die handelwijze wees.  =D

Dat was toen bij een of andere journalist van een dagblad, die graag Ubuntu op z'n flaptop wilde. Ik verknalde het telkens, doordat ik iedere keer proposed bij 'm had aangezet.

Weet je nog? Het feestje was georganiseerd door Willem, als ik me goed herinner....

Was dat niet Willem Hellinga?
Was trouwens goed georganiseerd in die school in Hilversum!



OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Pas op met update van ubuntu14.04.3
« Reactie #12 Gepost op: 2016/01/30, 23:18:32 »
Was dat niet Willem Hellinga?
Was trouwens goed georganiseerd in die school in Hilversum!
Dat was 'm , ja....

Inderdaad goed georganiseerd. Ik kan me nog herinneren dat er ook een lezing was van een KDE-ontwikkelaar, over de (toen nog) komende KDE 4. En een grote opblaas-Tux bij de ingang.  :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Pas op met update van ubuntu14.04.3
« Reactie #13 Gepost op: 2016/01/30, 23:20:26 »
Was trouwens goed georganiseerd in die school in Hilversum!
Dat was de Gutsy Release Party, een geweldige happening, waar ik nergens bij kon zijn, vanwege de vele installaties.
Ergens moet ik nog video's daarvan hebben............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Pas op met update van ubuntu14.04.3
« Reactie #14 Gepost op: 2016/01/30, 23:41:45 »
Ja, dat was de meest grootschalige gebeurtenis die we ooit hebben gehad in Nederland. In 2008 hadden we daarna nog 't 8.04-feest in Herk-de-Stad, georganiseerd door Bart Broeckx. Dat was ook een druk bezocht en grootschalig evenement.

Jammer dat ze zijn verdwenen. Mooie tijd.

Re: Pas op met update van ubuntu14.04.3
« Reactie #15 Gepost op: 2016/01/31, 08:05:48 »
Ja, dat was de meest grootschalige gebeurtenis die we ooit hebben gehad in Nederland. In 2008 hadden we daarna nog 't 8.04-feest in Herk-de-Stad, georganiseerd door Bart Broeckx. Dat was ook een druk bezocht en grootschalig evenement.

Jammer dat ze zijn verdwenen. Mooie tijd.
is er dan geen mogelijkheid om dat nieuw leven in te blazen?. :D
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw

Re: Pas op met update van ubuntu14.04.3
« Reactie #16 Gepost op: 2016/01/31, 09:40:35 »
Gisterenavond een hoop updates gehad en geen enkel probleem..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Pas op met update van ubuntu14.04.3
« Reactie #17 Gepost op: 2016/01/31, 10:02:39 »
Grappig detail: in het begin van m'n Ubuntutijd heb ik dezelfde fout gemaakt; ik kan me nog een installatiesessie herinneren bij een Ubuntufeestje in Hilversum, toen jij me op het foute aan die handelwijze wees.  =D

Dat was toen bij een of andere journalist van een dagblad, die graag Ubuntu op z'n flaptop wilde. Ik verknalde het telkens, doordat ik iedere keer proposed bij 'm had aangezet.

Weet je nog? Het feestje was georganiseerd door Willem, als ik me goed herinner....
Dat was een mooi feest ja :)
En we hebben er in het verleden nog wel meer gehad, ook in Amsterdam bijv. die door Igadget georganiseerd was.
Iets om trots op te zijn.

Ja, dat was de meest grootschalige gebeurtenis die we ooit hebben gehad in Nederland. In 2008 hadden we daarna nog 't 8.04-feest in Herk-de-Stad, georganiseerd door Bart Broeckx. Dat was ook een druk bezocht en grootschalig evenement.

Jammer dat ze zijn verdwenen. Mooie tijd.
is er dan geen mogelijkheid om dat nieuw leven in te blazen?. :D
Het wordt wel weer tijd voor een nieuwe party, vanwege de volgende LTS versie die er aan zit te komen :)
Iedereen die daar tijd en moeite in wil steken is welkom.

Ook als je een leuk idee hebt voor kleinere evenementen kan je dat doen hoor. Een middag bij een computerclub, buurthuis of bibliotheek is makkelijker op te zetten en ook heel gezellig.

In het promotieforum kan je terecht voor je feesten en partijen: https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?board=40.0

sprokkel

  • Gast
Re: Pas op met update van ubuntu14.04.3
« Reactie #18 Gepost op: 2016/02/01, 14:41:44 »
Ik heb het zelfde probleem naar de upgrade ubuntu14.04.3, en dus geen internet verbinding  meer,
het netwerk software niet compatibel  is met je huidig systeem

Hoe kan ik dit weer oplossen?? Graag wat hulp

Offline brent8800

  • Lid
Re: Pas op met update van ubuntu14.04.3
« Reactie #19 Gepost op: 2016/02/01, 20:29:44 »
Hier mag slotje op.
Ubuntu 14.04 LTS