Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: aanmaken USB portable Linux  (gelezen 573 keer)

Offline Eller

  • Lid
aanmaken USB portable Linux
« Gepost op: 2013/12/17, 22:38:50 »
Vanaf de laptop (12.04LTS) geprobeerd een bootable USB stick aan te maken.
Klik op zoekloep, vul in USB en volg instructies op het scherm.

Zo gehoorzaam als wat. Geformatteerde stick 2,1 Gig onder FAT32, leeg,
Kies iso.  Mint13.iso geselecteerd. MIPS!  Hij weigert deze iso te openen.

Fout in de instructie, of mijn fout in de uitvoering?
'k Zie je weer...

Re: aanmaken USB portable Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/17, 22:44:52 »
Is dat dezelfde iso die je via unetbootin op de usb stick wou zetten?Zo ja,dan even de iso opnieuw downloaden,want er lijkt iets mis met de iso.
Kubuntu 20.04

Offline Eller

  • Lid
Re: aanmaken USB portable Linux
« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/18, 10:32:24 »
dellkubuntu;
Ik durf je niet zonder meer tegen te spreken, maar twee dingen wil ik even melden:
Diezelfde iso is op DVD gezet, en van daaraf op mijn laptop werkt alles.

Daarnaast heb ik unetbootin zelf opgegeven welke distro en welke versie (mint 13 live) hij moest pakken en werkte hij dus niet vanaf de reeds aanwezige iso. Ook daarbij weigert hij.

Ik zat eraan te denken dat het misschien niet mogelijk was om een startUSB te maken vanuit 12.04LTS Xubuntu en dan een Mint versie willen hebben, maar waarom wordt er dan aangeboden "Overige" en kan ik daar zelf aangeven welke ik wil?

Om op de barebone(Dell) te kunnen installeren, moet ik vanaf USB of mini-iso, want het ding heeft geen DVD station. 
'k Zie je weer...

Re: aanmaken USB portable Linux
« Reactie #3 Gepost op: 2013/12/18, 16:31:06 »
Gelukkig is er dus niks mis met de iso.Zelf werk ik nooit vanuit unetbootin met de ingebouwde optie om de iso's te installeren,ik haal altijd de iso's op bij de site van de distro zelf.Heb ook wel eens gehad dat distro's niet te branden waren op usb stick met unetbootin(Debian en opensuse),maar ben er toen niet verder in gedoken.Kan je helaas niet verder helpen.  :'(
Kubuntu 20.04