Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: video verkleinen  (gelezen 1565 keer)

Offline WillemII

  • Lid
video verkleinen
« Gepost op: 2008/07/30, 20:21:44 »
Ik krijg een bepaalde video niet op een dvd omdat het te groot is voor mijn dvd schijfje. Kan ik die video niet op een of andere wijze verkleinen?

Groentjes,

Willem

Offline Drummies

  • Lid
video verkleinen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/30, 20:27:15 »
Citaat van: WillemII
Ik krijg een bepaalde video niet op een dvd omdat het te groot is voor mijn dvd schijfje. Kan ik die video niet op een of andere wijze verkleinen?

Groentjes,

Willem
misschien kan je iets duidelijker zijn hoe groot is het video bestand en wat bedoel je met dvd schijfje(staan daar al meerdere bestanden op)

edit om bestanden kleiner te maken verander je de encodering (bv xvid , of divx , of mjpeg) versleuteld tot kleinere data. note gaat wel ten kostte van je kwaliteit resolutie
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline WillemII

  • Lid
video verkleinen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/30, 21:01:46 »
Video bestand is 7.2 GB en de schijf is maar 4.7 GB. Ik wil hem kopieren van de ene naar de andere schijf, maar waar het naartoe moet is te klein.

Offline WillemII

  • Lid
video verkleinen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/30, 21:05:28 »
Citaat van: drummies
Citaat van: WillemII
edit om bestanden kleiner te maken verander je de encodering (bv xvid , of divx , of mjpeg) versleuteld tot kleinere data. note gaat wel ten kostte van je kwaliteit resolutie
In welk programma is dat dan? Waar moet ik de video in openen om die encodering te veranderen?

Groentjes,
Willem

gekky29

  • Gast
video verkleinen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/30, 21:07:05 »
k9copy kun je gewoon via ubuntu instaleren :)

Offline Drummies

  • Lid
video verkleinen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/30, 21:12:14 »
Avidemux
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011